Listing 1 - 10 of 17 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Mass communications --- Sociology of the family. Sociology of sexuality --- Sociology of culture --- Netherlands --- Feminism --- Women and journalism --- Women in mass media.
Choose an application
Can politics be combined with entertainment? Can political involvement and participation be fun? Politics and popular culture are converging all the time, whether itOs in Arnold SchwarzeneggerOs election as governor of California or in political television dramas and movies like The West Wing and Dave. This book encourages readers to think about how links between entertainment and politics have the potential to rejuvenate citizenship, endorse civic values, and sustain civic commitment. Instead of discarding the popular as irrelevant or dangerous to the democratic process, Liesbet van Zoonen shows us the possibilities for increasing political knowledge and participation through the arenas of politics and popular music, political Osoaps,O political television dramas, and politicians as celebrities. A first-rate starting point for debate, Entertaining the Citizen will stimulate and entertain students and general readers alike.
Political sociology --- Sociology of culture --- Mass media --- Politics and culture --- Popular culture --- Political aspects --- United States --- Politics and government --- Popular culture - Political aspects - United States --- Mass media - Political aspects - United States --- Politics and culture - United States --- United States - Politics and government - 1989 --- -United States - Politics and government - 1945-1989
Choose an application
cultuur --- Mass communications --- media --- Sociology of culture --- Mass media and culture --- -316.77 --- #A0003A --- 690 Media, mediarecht --- Culture and mass media --- Culture --- Mass media and culture. --- 316.77
Choose an application
nieuwe media --- Mass communications --- Sociology of the family. Sociology of sexuality --- Sociology of culture --- Feminism. --- Mass media and women. --- Feminism --- Media --- Images of women --- Book
Choose an application
Er is in de laatste decennia al heel wat geschreven over de portrettering van vrouwen in de massamedia. Ook veel feministische onderzoeksters hebben zich in het debat gemengd. Om een zekere ordening in deze veelheid van meningen en onderzoeken te brengen is dit boek geschreven. De auteur geeft een overzicht van de feministische theorievorming terzake. Verder wordt onderzoek naar de impact van gender op het totale productieproces van de massamedia in kaart gebracht.
Feminism --- Feminist criticism. --- Mass media and sex. --- Mass media and women. --- Role of --- Media. --- Feminist criticism --- Mass media and sex --- Mass media and women --- #SBIB:309H1000 --- #SBIB:309H500 --- 316.773.3 --- 316.77 --- 316.77 Communicatiesociologie --- Communicatiesociologie --- 316.773.3 Communicatieinhoud. Communicatieve functies van de boodschap--(communicatiesociologie) --- Communicatieinhoud. Communicatieve functies van de boodschap--(communicatiesociologie) --- Women and mass media --- Women --- Sex and mass media --- Sex --- Criticism --- Media: algemene en theoretische werken --- De theoretische benadering van code en boodschap: algemene werken --- Mass communications --- Sociology of the family. Sociology of sexuality --- Sociology of culture --- Media --- Feminist theory --- Women's studies --- Gender --- Viewing habits --- Book --- Communication sciences
Choose an application
-5589-226-2
Media --- Cultuur --- Burgerschap --- Jeugdculturen --- 316.77 --- #SBIB:309H1016 --- #SBIB:309H402 --- Communicatiesociologie --- Media: socio-culturele aspecten (massamedia en maatschappij, met inbegrip van cultuurhistorische werken en werken over de maatschappelijke en politieke effecten van de (diverse) media) --- Media en publiekgroepen: gebruik van de boodschap, effecten van de media, .. --- 316.77 Communicatiesociologie --- Media en publiekgroepen: gebruik van de boodschap, effecten van de media, . --- Media en publiekgroepen: gebruik van de boodschap, effecten van de media, --- Jeugdcultuur --- Toerisme
Choose an application
Choose an application
De auteur gaat in deze publicatie na hoe de vrouwenbeweging in haar beginjaren in de pers is verschenen en hoe dit het beeld van de vrouwenbeweging heeft beïnvloed. Het centrale uitgangspunt is dat de media geen afspiegeling van de werkelijkheid bieden, maar zelf een werkelijkheid construeren. De journalisten die over de feministische beweging schreven, construeerden hiermee tegelijkertijd de 'publieke identiteit' van de vrouwenbeweging. Om de interactie tussen media en vrouwenbeweging in kaart te brengen wordt er aandacht besteed aan het functioneren van de pers. De beroepsstructuur, de selectieprocessen en de rol van vrouwen in de journalistiek worden geanalyseerd.
Journalism --- Sociology of the family. Sociology of sexuality --- Community organization --- Mass communications --- Feminism --- Media --- Thesis --- Second feminist wave --- Images of women --- Women's movements --- Book --- Dolle Mina --- Netherlands --- United States of America
Choose an application
Journalism --- vrouwelijke journalistiek --- vrouwenbladen --- feminisme
Choose an application
Listing 1 - 10 of 17 | << page >> |
Sort by
|