Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|
Choose an application
Sociale media: revolutie of slechts een nieuw middel? Zowel wetenschappers, vakprofessionals als het onderwijs zijn er druk mee. Er zijn al veel boeken verschenen over de inzet van social media die antwoord geven op allerlei vragen uit de praktijk. Inmiddels bestaat er behoefte aan een boek dat de theorie uit de wetenschap samenbrengt met de praktijk vanuit meerdere disciplines. Een boek dat verder gaat dan alleen advies over de inzet van social media, dat een brede basiskennis biedt en inzicht geeft in de theoretische aspecten. Dit is het eerste boek in Nederland dat de kennis over social media uit wetenschap en beroepspraktijk samenbrengt tot één verhaal.In Basisboek social media schetsen wetenschappers vanuit de theorie het ontstaan en de gevolgen van social media. Daarna belichten vakspecialisten de praktische kant van social media. Onderwerpen zijn: social media in de netwerkmaatschappij, communiceren, overheid, journalistiek en organisaties met social media, impressiemanagement en storytelling via social media, interne communicatie, public relations, projectmanagement en mediaplanning met social media. Maar ook:-do's en don'ts van social media-innovator Erwin Blom-een katern facts and figures-een nawoord van bestseller-auteur Menno Lanting.Basisboek social media is geschreven voor het hbo- en wo-onderwijs. het boek is echter ook onmisbaar voor vakspecialisten en andere geînteresseerden die een volledig beeld willen krijgen van de theoretische én praktische kant van social meda.
Social change --- sociale netwerken --- communicatiemanagement --- sociale media --- Mass communications --- Informatiemaatschappij --- Sociale media --- internet --- 528.51 --- #SBIB:309H103 --- #SBIB:309H1713 --- 316.772.5 --- communicatie --- internetmarketing --- internet - adresboeken, browsers, chatten, e-mail, tagging, sociale netwerken --- Mediatechnologie / ICT / digitale media: sociale en culturele aspecten --- Mediatechnologie: nieuwe toepassingen (abonnee-televisie, electronic mail, desk top publishing, virtuele realiteit...) --- social media --- Sociale media. --- internet. --- Sociale netwerken --- Internet. --- Sociale verandering --- Massacommunicatie
Choose an application
Dit boek neemt de lezer mee in de wereld van de moderne mediaplanning. Daarbij staat het begrip 'touchpoints' centraal. Een touchpoint is een raakvlak waar een adverteerder en zijn doelgroep elkaar tegenkomen. Het boek heeft een heldere opbouw. Het start met een introductie van de basisbegrippen. Hierna komen communicatiemiddelen en communicatiekanalen aan de orde. Verder wordt ingegaan op de marketing- en communicatiestrategie, mede aan de hand van enkele casussen. Doelgroep: mbo/hbo-studenten. Een leerzaam, maar soms wat onevenwichtig boek; hier en daar lijkt meer diepgang gewenst. Wie een snelle introductie wil in dit onderdeel van Sales & Marketing kan er echter prima mee uit de voeten. Het betreft wél een vakgebied dat bol staat van modieus vakjargon dat eerlijk gezegd nogal wat gebakken lucht – welbekend in de wereld van de snelle reclamejongens! – maskeert. Beperkte kleurendruk, eigentijdse lay-out, schaars geïllustreerd, met register en een literatuurlijst. Een inzichtelijk vakboek, maar voor een beperkte lezerskring.
Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|