Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|
Choose an application
Art criticism --- Art--Critique --- Critique d'art --- Kunst--Kritiek --- Kunstkritiek --- art criticism --- kunstgeschiedenis --- art history --- kunstkritiek --- Aesthetics of art --- kunstbeschouwing --- Iconography --- Painting --- Themes, motives
Choose an application
We kijken grotendeels onbewust ? en daardoor gaat veel aan ons voorbij. Goed kijken begint met negeren is een gids voor iedereen die beter wil kijken. Wieteke van Zeil laat zien dat kunst daarbij kan helpen: kunstenaars zien immers vaak wat ons nog ontgaat, en ze tonen andere perspectieven dan die we al kennen. In 56 verhalen verbindt ze de mooiste kunstdetails soepel aan ons dagelijks leven. Ze geeft praktische tips om met meer gemak en plezier naar kunst te kijken, onderbouwd met wetenschappelijke inzichten over hoe wij waarnemen. Ook spreekt ze met kijkexperts uit andere vakgebieden over de geheimen van hun opmerkzaamheid.Van Zeil laat zien dat onvermoede details een nieuwe wereld kunnen openen. Goed kijken begint met negeren maakt je opmerkzamer, in het museum en daarbuiten.https://www.standaardboekhandel.be/p/goed-kijken-begint-met-negeren-9789045036557
subject analysis --- Aesthetics of art --- visual perception --- art [fine art] --- Affective and dynamic functions --- aesthetics --- subjects [content of works] --- 7.01 --- Kunstbeschouwing --- Kunst ; theorie, filosofie, esthetica --- Kunstesthetica --- kunstbeschouwing --- schilderkunst --- esthetica --- kunst --- PXL-Education 2018 --- onderwijs --- cultuureducatie --- kunsteducatie --- art criticism --- Kunst --- Esthetica --- Afrika --- Azië --- Nederland --- China --- Autisme --- Cultuur --- Kind --- Samenleving --- Technologie --- Wetenschap --- Historische kritiek --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Maatschappij --- Geschiedenis --- Voorlichting --- Literatuur --- art [discipline]
Choose an application
In Altijd iets te vinden verkent Wieteke van Zeil de kunst van het vormen van een oordeel op haar kenmerkende manier: detail voor detail. Wie naar kunst kijkt, voelt zich misschien geneigd er meteen iets van te moeten vinden. Maar om iets echt op waarde te schatten, kan het juist helpen je mening even voor je uit te schuiven. Ze geeft tips om tot nieuwe inzichten te komen, waardoor je een gewogen oordeel kunt vormen. Het boek bevat daarnaast zestig associatieve beschouwingen over kunstdetails, die de lezer aanmoedigen zelf onderzoekend te observeren. Want oordeel vormen is een kunst, en kunst kan ons helpen beter te oordelen.https://www.standaardboekhandel.be/p/altijd-iets-te-vinden-9789045042237
620 Kunst --- Sociale psychologie --- Kunst --- Esthetica --- Physiology of nerves and sense organs --- Aesthetics of art --- art criticism --- visual perception --- 700.6 --- kunst --- beeldende kunst --- kunstbeschouwing --- kunstkritiek --- iconografie --- iconologie --- semiotiek --- kunstbeleving --- kunsteducatie --- beeldende kunst, filosofie, esthetiek en kritiek der beeldende kunst --- Afrika --- Azië --- Nederland --- China --- Autisme --- Cultuur --- Kind --- Samenleving --- Technologie --- Wetenschap --- Historische kritiek --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Maatschappij --- Geschiedenis --- Voorlichting --- Literatuur
Choose an application
Choose an application
People throughout the world recognize Vincent van Gogh - the man with the red beard and intense expression. Our image of the artist has been primarily shaped by his self-portraits. In the 19th century painters made self portraits to practice, experiment, or to set out their identity. They also made portraits of one other, often as a token of friendship. The spring exhibition 'In the Picture' tells stories about identity and image, in 75 portraits. The self-portraits of Vincent van Gogh are the thread running through this exhibition. Van Gogh paints his famous 'Self-portrait with Bandaged Ear' in 1889. In this work, Vincent portrays himself as being both vulnerable and strong. Things were difficult, yet he continued to paint. 'In the Picture' shows that a portrait says more than you may initially think. Is it about a good resemblance, expressing the inner self or rather about defining an image? Like people nowadays carefully think about how they present themselves, for example when taking seflies, so did the 19th century painters. What do we show of ourselves? What not? Such considerations are of all times.
Choose an application
History of civilization --- History of the Netherlands --- anno 1600-1699 --- anno 1800-1999 --- anno 1700-1799
Choose an application
Kensmil, Natasja --- Zeefdruk --- Schilderen --- Kunst --- Amersfoort
Choose an application
Painting --- easel paintings [paintings by form] --- artists' portraits --- artists [visual artists] --- Gogh, van, Vincent
Choose an application
Iconography --- Sculpture --- Painting --- History of civilization --- Early Netherlandish --- anno 1400-1499 --- Europe
Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|