Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Effectief leren in de les is een basisboek dat de theorie over algemene onderwijsmodellen relateert aan de praktijk van alledag. Het voorziet in de behoefte van docenten om te leren van elkaars praktijkervaringen en bevat een rijkdom aan snel toepasbare adviezen. Een bron van inspiratie voor alle leraren die met een frisse blik naar hun lessen willen kijken. De praktijkgerichte aanpak onderscheidt Effectief leren in de les van soortgelijke boeken die de nadruk leggen op de theorie. Bovendien kent het basisboek een andere werkvolgorde: eerst de praktijk, vervolgens de theorie. De wetenschappelijke overwegingen, onderzoeksgegevens en argumenten geven de docent de nodige ruimte voor eigen meningsvorming en invullingen. (Bron: uitgeverscatalogus)
zelfstudie --- HO (hoger onderwijs) --- Didactics of higher education --- pedagogiek --- Didactic strategies --- lesgeven --- didactiek --- hoger onderwijs --- instructiemethoden --- 454.21 --- didactische werkvormen --- effectief leren --- 489.4 --- Basisonderwijs --- Didactiek --- Hoger onderwijs --- Lager onderwijs --- Secundair onderwijs --- Didactische werkvormen --- Directe instructie --- Leren --- Onderwijsleergesprek --- Samenwerkend leren --- 454.21 ) Didactische werkvormen --- directe instructie --- docenten --- onderwijsleergesprek --- samenwerkend leren --- vaardigheden --- D50812.jpg --- Didaktiek --- Instructie --- didactische werkvormen, geprogrammeerde instructie, groepswerk, projectonderwijs --- (zie ook: interactief leren) --- Lerarenopleiding --- algemeen --- algemeen. --- Algemeen.
Choose an application
Samenwerkend leren is een onderwijsstrategie die uit Amerika is overgewaaid. Docenten die deze onderwijsvorm met succes hebben ingevoerd, noemen vooral voordelen als variatie en een andere sfeer in de klas. Ook spreken ze positief over hun begeleidingsrol en het veranderde contact met leerlingen. Samenwerkend leren, Praktijkboek werkt deze onderwijsbenadering nader uit en maakt haar aan de hand van theoretische achtergronden en concrete lesvoorstellen toegankelijk voor de Nederlandse onderwijssituatie. Net als bij het basisboek staat de praktijk bij de bespreking steeds voorop.
454.3 --- didactische werkvormen --- groepswerk --- lesvoorbereidingen --- 454.21 --- Handboek/cursus --- Klasmanagement --- evaluatie --- groepsprocessen --- samenwerkend leren --- sociale vaardigheden --- 474.21 ) * DIDACTISCHE WERKVORMEN - O.N --- didactische werkvormen (ler) --- samenwerkingsstructuren --- Samenwerkend leren --- 489.4 --- lesvoorbereiding --- Didactische werkvormen --- Teacher education. Teacher's profession --- samenwerking --- didactiek --- pedagogiek --- HO (hoger onderwijs) --- Onderwijs --- Doceren --- Vaardigheden --- Teamwerk --- Leerlingen --- Leerling --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Jongere --- Vlaanderen --- Emigratie --- Activerend leren. --- Basisbehoeften. --- Coöperatief onderwijs. --- Didactiek. --- Directe instructie. --- Effectief leren. --- Leermethoden. --- Leerproces. --- Leren. --- Meervoudige intelligenties. --- Samenwerkend leren.
Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|