Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|
Choose an application
Bij scholen die met Kansrijke taal of op een andere ontwikkelingsgerichte manier werken, groeit de behoefte aan een instrument om de vooruitgang van kinderen op verschillende taalaspecten zichtbaar te maken. Werken met portfolio komt aan deze behoefte tegemoet. De kern daarvan is om naar (werk van) kinderen te kijken en met hen in gesprek te gaan over de dingen die ze hebben gemaakt. Dat gesprek verdiept de leerervaring, en geeft zicht op de betekenis die het kind geeft aan activiteiten én op wat een kind blijkbaar al kan en nog niet kan. In een goed portfolio helpen leerlijnen bij het leggen van de relatie tussen leerervaringen van kinderen en datgene wat leerkrachten gewenste ontwikkeling vinden.
taalontwikkeling --- kleuteronderwijs --- portfolio's --- kansrijke taal --- Nederlands --- taal --- reflecteren --- leerlijnen --- didactiek --- basisonderwijs --- 475.2 --- Handboek/cursus --- Nederlandse taal ; basisonderwijs ; didactiek --- Portfolio ; basisonderwijs --- Portfolio ; kleuteronderwijs --- Voorbereidend lees- en taalonderwijs --- 474.21 --- Basisonderwijs --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Portfolio's --- Taalopvoeding --- 474.23 --- Kleuteronderwijs --- 024935.jpg --- Moedertaal: didactiek lagere school --- Portfolio's: lagere school --- didactiek basisonderwijs - Nederlands --- Didactische werkvormen --- Observeren --- Portfolio --- Observatie --- Sociaal leren --- Sport --- Basisonderwijs. --- Leerprocessen. --- Onderbouw (onderwijs). --- Portfolio (onderwijs). --- Taalonderwijs. --- taalonderwijs. --- taalontwikkeling.
Choose an application
In 'Werken met portfolio in de onderbouw' staat hoe een taalportfolio gemaakt kan worden. Aan elk portfolio ligt een leerlijn ten grondslag: het idee dat de leerkracht heeft over de talige ontwikkeling van de leerling. Op de leerlijn ligt een aantal mijlpalen die kinderen op hun weg kunnen behalen. Het boek legt uit hoe de docent het beste een gesprek kan voeren met zijn pupil om nauwkeurig te weten te komen waar deze op de leerlijn zit. Dat kan mede vastgesteld worden door het kritisch bekijken van de door het kind gemaakte opdrachten. De resultaten van het gesprek vormen de basis van het portfolio, dat bruikbaar is bij het uitstippelen van de verdere stappen voor de ontwikkeling van een leerling.
Didactic evaluation --- Didactics of Dutch --- Didactics of languages --- Primary education
Choose an application
Choose an application
Onderwijsvernieuwing --- Onderwijsstrategie --- Leerstrategie --- Onderwijsfilosofie --- Nederland --- Lager onderwijs
Choose an application
Choose an application
Didactische tips voor intercultureel en roldoorbrekend kinderspel in het kleuteronderwijs.
Educational sciences --- allochtonen --- kleuteronderwijs --- didactiek: kleuterschool --- Intercultureel onderwijs. --- Kleuteronderwijs. --- Sekseverschillen.
Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|