Listing 1 - 10 of 26 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Door welke bril kijk je naar de wereld? En naar anderstaligen? En door welke bril kijken zij? In het taalonderwijs aan en de begeleiding van anderstaligen spelen veel cultureel bepaalde opvattingen en gedragingen een rol. Dat gebeurt meestal onbewust. Het is belangrijk dat NT2-docenten en taalvrijwilligers zich hiervan bewust worden. In Focus op cultuur behandelt Alice van Kalsbeek op een toegankelijke manier de relatie tussen taal en cultuur, tussen cultuur en communicatie en tussen cultuur en taalonderwijs. Ze doet dat aan de hand van voorbeelden en blijft dicht bij de (les)praktijk.https://libris.nl/vankemenade-hollaers/boek?authortitle=alice-van-kalsbeek/focus-op-cultuur--9789024430413
Nederlands als tweede taal --- Didactiek --- Interculturele communicatie --- NT2 --- Adult education. Lifelong learning --- Linguistics --- Culturele diversiteit --- Cultuur --- Diversiteit --- Taal --- Cultuurverschil
Choose an application
Een van de grootste veranderingen in het vreemdetalenonderwijs van de laatste decennia was de ontwikkeling van de communicatieve of functioneel-notionele benadering (jaren '70 en '80). In de communicatieve benadering wordt taal niet langer gezien als object van studie (taalkunde) of als middel om teksten te lezen (filologie) maar als middel om te communiceren. Taalvaardigheid wordt doel op zich. Na de jaren '80 zien we opnieuw een verandering in de functie van taal en taalleren: taalvaardigheid wordt steeds vaker gezien als onderdeel van maatschappelijke of professionele vaardigheden. Het vreemdetalenonderwijs is niet langer gericht op het leren beheersen van de vier taalvaardigheden (lezen, luisteren, spreken, schrijven) maar op het verwerven van competenties. In deze bijdrage gaat de auteur in op de consequenties die deze veranderingen hebben voor de rol van de docent en voor het lesmateriaal in het onderwijs Nederlands als vreemde taal.
Choose an application
Choose an application
Basiskennis NT2 voor beginnende docenten en vrijwiligers.
Nederlands. --- Tweedetaalverwerving. --- tweede-taalverwerving --- Didactics of Dutch --- NT2 (Nederlands tweede taal) --- NT2 --- didactiek --- Nederlands --- tweede taalverwerving --- Didactiek --- Nederlands als tweede taal
Choose an application
#KVHA:Taalonderwijs Nederlands --- #KVHA:Taalonderwijs voor anderstaligen Nederlands --- handboeken anderstaligen --- reeks Code Nederlands --- #KVHA:Taalonderwijs; Nederlands --- #KVHA:Taalonderwijs voor anderstaligen; Nederlands --- Nederlands --- Schoolbooks - Didactic material --- Dutch language --- Grammar. --- Néerlandais (Langue) --- Grammar --- Textbooks for foreign speakers --- Grammaire --- Manuels pour allophones --- Dutch language - Grammar.
Choose an application
Choose an application
Bij de VU Amsterdam is - in opdracht van de Projectgroep NT2 - onderzoek gedaan naar vorm en inhoud van het NT2-onderwijs voor volwassenen. Proces en product van zes intensieve, doorstromingsgerichte cursussen zijn daarbij onder de loep genomen. De onderzoekers besluiten met een twaalftal aanbevelingen.
Didactics of Dutch --- Adult education. Lifelong learning --- Netherlands
Choose an application
De methode 'Code Nederlands' werd herzien. Belangrijkste veranderingen zijn : iets meer mogelijkheden voor zelfstudie, al blijft het in de eerste plaats bedoeld voor klassikaal gebruik; meer mogelijkheden voor differentiatie; iets meer aandacht aan de produktieve vaardigheden spreken en schrijven.
Choose an application
Choose an application
Listing 1 - 10 of 26 | << page >> |
Sort by
|