Narrow your search
Listing 1 - 3 of 3
Sort by

Book
Ernstige reken-wiskundeproblemen en dyscalculie
Authors: --- ---
ISBN: 9789023247630 Year: 2011 Publisher: Assen Koninklijke Van Gorcum

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De Nederlandse Vereniging tot Ontwikkeling van het Reken-Wiskunde Onderwijs (NVORWO) heeft het initiatief genomen om het onderwerp ernstige rekenwiskunde-problemen en dyscalculie op de onderwijsagenda te zetten en stappen te ondernemen om te komen tot landelijke eenduidigheid. Het ministerie van OCW heeft in 2008 een subsidie toegekend om het protocol te ontwikkelen. Het landelijk protocol voor leerlingen van 4 tot 12 jaar met (Ernstige) RekenWiskunde-problemen en Dyscalculie (protocol ERWD) richt zich op het basisonderwijs, het speciaal basisonderwijs en het speciaal onderwijs. Het doel van rekenwiskunde-onderwijs is functionele gecijferdheid, afgestemd op de mogelijkheden van iedere individuele leerling. Hierbij gaat het om adequaat handelen in functionele, dagelijkse situaties. Het protocol geeft aanwijzingen om dit doel langs een aantal stappen te bereiken, met name wanneer de rekenwiskundige ontwikkeling van een leerling niet optimaal verloopt. Het protocol is geschreven voor allen die zich direct of indirect met het rekenwiskunde-onderwijs bezig houden binnen de scholen en daaromheen, maar bevat ook nuttige informatie voor ouders.


Book
Functioneel geletterd? een studie naar analfabetisme en alfabetisering
Authors: --- --- ---
Year: 2003 Publisher: 's-Hertogenbosch CINOP

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Book
Conferentie na de peiling wiskunde : secundair onderwijs, eerste graad B-stroom : 14 oktober 2009
Authors: --- --- --- ---
Year: 2010 Publisher: Brussel Vlaamse Overheid. Diensten voor het Algemeen Regeringsbeleid

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

Listing 1 - 3 of 3
Sort by