Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|
Choose an application
Dit e-book behandelt de basisprincipes over het inzetten van het lokaal om actief leren te stimuleren. Bedoeld voor leraren, managers en schooldirecteuren.
Choose an application
Met behulp van dit kaartspel ontdek je (en/of samen met collega’s) op een actieve en praktische manier de kracht van een passende opstelling voor jouw les of activiteit. Het doel van het kaartspel is bewust worden van de mogelijkheden, nieuwe inzichten en vooral praktische uitkomsten die direct in te zetten zijn in het lokaal. Je kunt het spel inzetten om tot een praktisch voorstel te komen, nieuwe mogelijkheden te ontdekken of te experimenteren. De set bevat kaarten met leerdoelen, actieve werkvormen, groepssamenstellingen en klasopstellingen. Je gaat in vier stappen aan de slag. Na het doorlopen van de stappen heb je een concrete opstelling gekoppeld aan leerdoelen en werkvormen die je meteen kunt toepassen.
Choose an application
Choose an application
Didactic strategies --- Didactics --- actief leren --- klasinrichting
Choose an application
Het kaartspel is bedoeld om docenten te ondersteunen bij het voorbereiden van lessen. Aan de hand van verschillende kaarten komt de speler tot nieuwe inzichten en/of nieuwe passende opstellingen van het meubilair in de klas. Het spel leent zich voor verschillende vormen: van grote vakken tot kleinere lesonderdelen, of ter voorbereiding van bijvoorbeeld trainingen of workshops. Het is gemaakt voor docenten in het VO, MBO, HBO en trainers. Over de uitbreiding: Wil jij in een keer je gehele les voorbereiden? Ben je aan het spelen en wil je meer inspiratie voor je lessen? Breid dan het kaartspel het lokaal als instrument leeractiviteiten centraal uit.Ga aan de slag met de extra stap voor het kaartspel. Weet je het doel van de les, wat wil je bereiken, welke leeractiviteit past hierbij? Laat je vervolgens inspireren aan de hand van één van de 20 werkvormen uit de uitbreidingsset, om vervolgens de samenstelling te kiezen en een passende opstelling erbij te halen.
Choose an application
Voor iedereen die meer uit het klaslokaal wil halen.Het kaartspel ‘Het lokaal als instrument’ is bedoeld om docenten te ondersteunen bij het voorbereiden van lessen. Aan de hand van verschillende kaarten komt de speler tot nieuwe inzichten en/of nieuwe passende opstellingen van het meubilair in de klas. Het spel leent zich voor verschillende vormen: van essentiële vakken tot kleinere lesonderdelen, of ter voorbereiding van bijvoorbeeld trainingen of workshops. Het spel is ontwikkeld voor docenten in het PO en (onderbouw) VO kan alleen of met collega’s gespeeld worden. Zo leidt het spelen tot een waardevol gesprek, en geeft het inzicht in de mogelijkheden die er zijn in jouw lokaal.TipMaak gebruik van het werkblad om de kaarten uit te leggen en jouw les stap voor stap voor te bereiden. Gebruik tevens de ruimte om de gekozen opstelling uit te tekenen om een beeld te krijgen van hoe het er in jouw lokaal uitziet.
Choose an application
Het kaartspel is bedoeld om docenten te ondersteunen bij het voorbereiden van lessen. Aan de hand van verschillende kaarten komt de speler tot nieuwe inzichten en/of nieuwe passende opstellingen van het meubilair in de klas. Het spel leent zich voor verschillende vormen: van grote vakken tot kleinere lesonderdelen, of ter voorbereiding van bijvoorbeeld trainingen of workshops. Het is gemaakt voor docenten in het VO, MBO, HBO en trainers.(https://lottolearn.nl/product/het-kaartspel-het-lokaal-als-instrument-leeractiviteiten-centraal-kopie/)
Onderwijs --- Leeractiviteit --- Activerende didactische werkvormen --- Klasinrichting --- Klaslokaal --- Didactisch principe --- Leerstijl --- Leerproces --- Klassenmanagement --- Leeromgeving
Choose an application
De spelkaarten het 'Lokaal als instrument ruimte voor leren' is gemaakt voor docenten in het PO en onderbouw VO.Het lokaal als instrument is een kaartspel wat je alleen of wat je met 2-8 personen speelt. Met als doel een passende opstelling voor lessen of activiteiten. Op basis van het leerdoel doorloop je verschillende stappen, waarbij je vaststelt: wat leerlingen gaan leren, in welke samenstelling en hoe ze dat gaan leren. Aan de hand van voorbeelden krijg je input, duidelijke structuur en een breed aantal suggesties. Aan het einde van het spel heb je een concrete opstellingen en inspiratie voor je lessen of activiteiten van morgen.(https://lottolearn.nl/product/ruimte-voor-leren-het-lokaal-als-instrument-kaartspel-voor-het-po/)
Onderwijs --- Leeractiviteit --- Activerende didactische werkvormen --- Klasinrichting --- Klaslokaal --- Didactisch principe --- Leerstijl --- Leerproces --- Klassenmanagement --- Leeromgeving --- Didactische werkvorm --- Werkvorm
Choose an application
Uitbreiding op het kaartspel het lokaal als instrument leeractiviteiten centraalWil jij in een keer je gehele les voorbereiden? Ben je aan het spelen en wil je meer inspiratie voor je lessen? Breid dan het kaartspel het lokaal als instrument leeractiviteiten centraal uit.Ga aan de slag met de extra stap voor het kaartspel. Weet je het doel van de les, wat wil je bereiken, welke leeractiviteit past hierbij? Laat je vervolgens inspireren aan de hand van één van de 20 werkvormen uit de uitbreidingsset, om vervolgens de samenstelling te kiezen en een passende opstelling erbij te halen.(https://lottolearn.nl/product/werkvormen-uitbreiding-kaartspel/)
Onderwijs --- Leeractiviteit --- Activerende didactische werkvormen --- Klasinrichting --- Klaslokaal --- Didactisch principe --- Leerstijl --- Leerproces --- Klassenmanagement --- Leeromgeving --- Didactische werkvorm --- Werkvorm
Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|