Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|
Choose an application
Aan de hand van vier bouwstenen wordt de cruciale rol van de docent binnen het leerproces van mbo-leerlingen beschreven en met argumenten onderbouwd.
docenten --- Teacher education. Teacher's profession --- Secondary education --- onderwijsstijlen --- leerstijlen --- 750 Onderwijspersoneel
Choose an application
Wat werkt wel en wat niet tijdens het lesgeven in het voortgezet en beroepsonderwijs? Waardoor gaan leerlingen 'aan'? Wat zet ze bij de start van de les aan tot denken? Hoe verloopt de les als je het doel van de les met passie brengt? Wat is voor leerlingen het belang van hogere-orde-denken en hoe geef je dat vorm? Moeten alle leerlingen hetzelfde huiswerk maken? Wat geef je jouw leerlingen naast kennis van zaken nog meer mee? Een goede les biedt handvatten om rijke lessen voor te bereiden. De praktijksituaties in het boek laten zien dat een goede les een aantal basiselementen bevat. Met de aanwijzingen in 'Een goede les' leer je deze elementen beter toepassen. dat heeft niet alleen een groot effect op het leven van je leerlingen, maar ook op hun leeropbrengst en leerplezier. Tevens geeft het jou meer werkplezier. Een goede les bestaat uit een starter, kop, romp en staart. Dit zijn ook de titels van de vier hoofdstukken van dit boek. Hierin wordt steeds beantwoord wat het belang is van elke fase voor de les én voor de leerling. Naast de praktische handreikingen geeft dit compacte boek ook inzicht in de achterliggende theorieën. Een goede les is een inspiratiebron voor (beginnende) leraren in het voortgezet en beroepsonderwijs en hun begeleiders.
Didactic strategies --- Didactics of the technical, artistic and vocational education --- Technical, artistic and vocational education --- buitengewoon onderwijs --- SO (secundair onderwijs) --- Methodiek --- Didactiek --- Lesgeven --- Beroepsonderwijs --- Beroepsonderwijs ; didactiek --- PXL-Education 2018 --- onderwijskunde --- lesgeven --- didactiek
Choose an application
Wat werkt wel en wat niet tijdens het lesgeven in het voortgezet en beroepsonderwijs? Waardoor gaan leerlingen 'aan'? Wat zet ze bij de start van de les aan tot denken? Hoe verloopt de les als je het doel van de les met passie brengt? Wat is voor leerlingen het belang van hogere-orde-denken en hoe geef je dat vorm? Moeten alle leerlingen hetzelfde huiswerk maken? Wat geef je jouw leerlingen naast kennis van zaken nog meer mee? Een goede les biedt handvatten om rijke lessen voor te bereiden. De praktijksituaties in het boek laten zien dat een goede les een aantal basiselementen bevat. Met de aanwijzingen in 'Een goede les' leer je deze elementen beter toepassen. dat heeft niet alleen een groot effect op het leven van je leerlingen, maar ook op hun leeropbrengst en leerplezier. Tevens geeft het jou meer werkplezier. Een goede les bestaat uit een starter, kop, romp en staart. Dit zijn ook de titels van de vier hoofdstukken van dit boek. Hierin wordt steeds beantwoord wat het belang is van elke fase voor de les en voor de leerling. Naast de praktische handreikingen geeft dit compacte boek ook inzicht in de achterliggende theoriën. Een goede les is een inspiratiebron voor (beginnende) leraren in het voortgezet en beroepsonderwijs en hun begeleiders
Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|