Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|
Choose an application
Corrective feedback (CF) or error correction is a widely used method of targeting linguistic problems in second language (L2) learners' writing. The role of CF in the process of acquiring an L2, however, is an issue of considerable controversy in the field of of second language acquisition (SLA). Questions such as if, how, and when CF works, what type of CF is most effective, and which errors are (most) correctable, are yet to be answered by empiracal research. The studies presented in this book intend to contribute to the settlement of these issues. In two quantitative experiments and the qualitative study, Catherine van Beuningen investigates the erffects of direct and indirect comprehensive CF on L2 learners' writing. The sudies set out to explore both the value of CF as an editing tool, as well as its ability to constitute long-term accuracy improvement. UIn addition, the studies test whether CF has negative side-effects that harm accurancy development, and look into the influences of potentiallymediating factors, such as the nature of the targeted error. In providing robust evidence on the effectiveness of written error correction, the results presented in this thesis suggest that comprehensive CF is a valuable pedagogical tool. The findings also advance the theoretical understanding of the language learning potential of written CF. Therefore, this book is of interest to SLA scholars, writing researchers, and L2 teachers alike. (bron: covertekst)
Choose an application
Vreemde talen kunnen een belangrijke bijdrage leveren aan persoonlijke en professionele ontwikkeling, en ze komen van pas bij internationale samenwerking. Wie meerdere talen beheerst, heeft ruimere communicatiemogelijkheden en is beter in staat om taal te doorzien en om zich in te leven in andere culturen. Maar hoe help je iemand om taalvaardig en taal- en intercultureel bewust te worden? Wat voor ondersteuning, oefening en kennis is daarvoor nodig? Het Handboek vreemdetalendidactiek maakt (toekomstige) taaldocenten wegwijs in de verschillende domeinen van het vreemdetalenonderwijs.Het boek gaat in op drie domeinen die nauw met elkaar verbonden zijn: vertrekpunten, vaardigheden en vakinhoud. Deel 1 van het boek, Vertrekpunten, biedt onderbouwde inzichten die tot de vakdidactische basisuitrusting behoren van iedere vreemdetalendocent; onmisbaar bij het ontwerpen van onderwijs en direct gerelateerd aan de dagelijkse onderwijspraktijk. Het tweede deel van het boek, Vaardig, bespreekt welke kennis, vaardigheden en strategieën leerlingen nodig hebben om zich in verschillende taalsituaties te redden én hoe docenten hun leerlingen kunnen helpen die kennis, vaardigheden en strategieën te ontwikkelen. Ten slotte nodigt deel 3 van het boek, Vakinhoudelijk bewust, docenten uit om leerlingen verschillende perspectieven op taal te bieden. Het deel besteedt aandacht aan taalkundige en (inter)culturele aspecten die schuilgaan achter taal als communicatiemiddel en als denkgereedschap, en het sluit aan bij thema?s als burgerschap en persoonsvorming.Bij het boek hoort een website met verwerkingsopdrachten, en links en tips voor verder lezen.Aan dit handboek werkten meer dan dertig vakexperts mee. Door hun expertise samen te brengen biedt dit handboek een breed en tegelijkertijd diepgaand perspectief op vreemdetalenonderwijs.Handboek vreemdetalendidactiek is geschreven voor (toekomstige) vreemdetalendocenten. Daarnaast is dit handboek een bron van kennis en inspiratie voor ervaren docenten die hun onderwijspraktijk willen vernieuwen.https://www.coutinho.nl/nl/handboek-vreemdetalendidactiek-9789046907641
Didactics of languages --- didactiek --- talenonderwijs --- Higher education --- taalverwerving --- Meertaligheid --- Intercultureel onderwijs ; didactiek --- Taalverwerving --- Vreemde-talenonderwijs --- Didactiek --- vreemdetalenonderwijs --- Didactiek. --- Onderwijs. --- Taalonderwijs. --- Voortgezet onderwijs. --- Vreemde talen. --- Vreemdetalenonderwijs. --- didactiek. --- taalonderwijs. --- Onderwijs, Vreemde taal --- Onderwijs --- Vreemde taal --- Vreemdetalenonderwijs ; didactiek --- Vreemdetalenonderwijs ; secundair onderwijs ; Nederland --- Vreemdetalenonderwijs ; secundair onderwijs ; Vlaanderen --- Secundair Onderwijs. --- Secundair Onderwijs --- Vreemdetalenonderwijs
Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|