Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|
Choose an application
#KVHB:Ouderparticipatie --- #KVHB:ADHD --- Personen met ADHD (ADHD, hyperkinetische kinderen, MBD, minimal brain dysfunction) --- 376.41 --- ADHD --- Begeleiding --- Behandelingen --- Gedrag --- Jeugd --- Opvoeding --- Ouders --- Orthopedagogics --- ADHD (attention deficit hyperactivity disorder)
Choose an application
Een zeer praktijkgericht en voor grote groepen lezers uitstekend herkenbaar 'hulpmiddel' voor ouders van pubers met ADHD en andere gedragsproblemen in de vorm van een trainingsprogramma. De kracht van de cursus ligt hem in het werken in groepen (wederzijds begrip, erkenning en herkenning) en het gedragstherapeutische uitgangspunt van de ouder als mediator (wederzijdse gedragsbeïnvloeding van ouders en kinderen). Naast het geven van algemene informatie over doel en organisatie van de training, is de brochure ingedeeld in een trainer- en een oudergedeelte. Doel van de training is het om ouders vaardiger te maken in het omgaan met de problemen rond hun pubers, het ordenen van problemen en zicht te krijgen op gangbare alternatieve wegen. Bevat onder meer opdrachten en uitgebreide literatuurlijst. Inzet ook zonder trainer is mogelijk. Alleen al het lezen van de tekst en het praten erover in relatie- of gezinsverband kan verhelderend werken. Breed aan te bevelen! © NBD Biblion
Choose an application
Versterk de executieve functies van kinderen met gedragsproblemen Zelfregulatie is een voorwaarde om je als kind te kunnen handhaven: thuis, op school en in sociale situaties. Executieve functies (EF) spelen hierbij een belangrijke rol. Door executieve functies in hun dagelijks leven te trainen krijgen kinderen met EF-problemen, zoals ADHD of autisme, meer vat op hun denken, voelen en gedrag. De ZelfregulatieTrainershandleiding bevat een grondige theoretische achtergrond van EF-problemen, diagnostische aanbevelingen en een handleiding voor het opzetten van een behandeltraject thuis en op school. Het boek geeft een scala aan praktijkvoorbeelden en oefeningen die al dan niet in combinatie met een EF-training op de computer, zoals Braingame Brian, kunnen worden ingezet. Dit boek is dé tot nu toe ontbrekende schakel waarmee resultaten van neuropsychologische diagnostiek direct kunnen worden omgezet in praktische behandeladviezen, voor diagnostici en behandelaars in de jeugdzorg die hun cliënten willen laten profiteren van de nieuwste inzichten op dit gebied. Bij deze trainershandleiding hoort een werkboek voor ouders en verzorgers van kinderen met EF-problemen, het Zelfregulatie Werkboek, dat samen met een behandelaar doorgenomen kan worden.
464 --- kinderen --- leerproblemen --- gedragsproblemen --- ontwikkelingsproblemen --- zelfbeheersing --- flexibiliteit --- Executieve functies --- Zelfregulering --- Kinderen --- kinderen met leerproblemen --- Uitvoerende functies --- kinderen. --- Kinderen. --- Psychiatry --- psychodiagnostiek --- kinderen met een beperking --- psycho-educatie --- psychotherapie --- Paediatrics --- ontwikkelingspsychologie --- gedragsontwikkeling --- Developmental psychology --- ADHD (attention deficit hyperactivity disorder) --- 415.4 --- gedrag --- algemene psychologie, hogere geestelijke functies (oa. leren, kennen, denken, begaafdheid, fantasie, geheugen, leerpsychologie) --- PXL-Social Work 2020 --- graduaat orthopedagogie --- executieve functies --- ADHD : attention deficit hyperactive disorder --- autisme --- behandelingsmethoden --- Orthopedagogics --- orthopedagogiek
Choose an application
PXL-Social Work 2020 --- graduaat orthopedagogie --- executieve functies --- ADHD : attention deficit hyperactive disorder --- autisme --- behandelingsmethoden
Choose an application
Kindertherapeuten, –psychologen, –psychiaters en pedagogen laten zich de laatst jaren steeds meer inspireren door de cognitief georiënteerde gedragstherapieën. De rationeel–emotieve therapie (RET) is zeer praktisch gericht en levert een rijkdom aan gevoels–, gedrags– en cognitieve interventies. Uit de knoop is het eerste omvangrijke Nederlandstalige boek dat speciaal geschreven is voor toepassingen bij kinderen, jeugdigen en hun ouders.De praktijk van de therapie staat in dit boek centraal. Het is een handleiding waarmee een cognitieve gedragstherapie vorm gegeven kan worden. Het boek biedt voor ervaren professionals de mogelijkheid tot herstructurering van hun sessies. Zij vinden in de talloze voorbeelden en dialogen nieuwe wegen om hun cliëntencontacten te intensiveren. Voor professionals met minder ervaring op dit gebied biedt het boek een stap voor stap benadering om een volledige therapie op te bouwen.Het boek biedt voor ervaren professionals de mogelijkheid tot herstructurering van hun sessies. Zij vinden in de talloze voorbeelden en dialogen nieuwe wegen om hun cliëntencontacten te intensiveren. Voor professionals met minder ervaring op dit gebied biedt het boek een stap voor stap benadering om een volledige therapie op te bouwen.
Psychiatry --- adolescenten --- kinderen --- jeugdpsychotherapie --- RET (rationeel-emotieve therapie)
Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|