Narrow your search

Library

Arteveldehogeschool (2)

DocAtlas (2)

Odisee (2)

OPZ-Geel (2)

VIVES (2)

KDG (1)

RoSa (1)

UCLL (1)


Resource type

book (3)


Language

Dutch (3)


Year
From To Submit

2019 (1)

2011 (1)

1992 (1)

Listing 1 - 3 of 3
Sort by

Book
Autisme en koken. 20 recepten. Stap voor stap kookboek voor kinderen en jongeren
Author:
ISBN: 9789075129946 Year: 2011 Publisher: Doetinchem Graviant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit kookboek is ontwikkeld voor kinderen met autisme die voor hun ontspanning willen koken. Het is duidelijk, visueel gestructureerd, voorspelbaar en realistisch. Het kookboek bevat 20 recepten en een uitgebreide handleiding voor ouders en begeleiders om met autistische kinderen samen te koken.De handleiding bevat een scala aan tips voor volwassenen ten behoeve van het koken met kinderen met autisme. Dit kookboek is geschikt voor personen zonder kookervaring, die redelijk goed kunnen lezen en die steun hebben aan een aantal foto's van het kookproces.Het kookboek kan thuis, op een kinderkookschool, op school of bij een logeeropvang worden gebruikt.De recepten zijn gerechten die kinderen lekker en leuk vinden om te maken en om te eten. De recepten zijn uitgetest in de kinderkookschool van de schrijfster van dit boek. Het kookboek is een geschikte vorm van visuele communicatie op kookgebied voor kinderen met autisme. Het kookboek is ook geschikt voor andere beginners op kookgebied. Alle kookstappen worden uitgelegd en er worden geen afkortingen gebruikt.Het eerste element van de kookhandleiding is de mise en place. Dit houdt in het afmeten en snijden van alle ingrediënten voordat je begint met koken. Het onderdeel met de recepten bestaat uit tekstrecepten en fotorecepten voor ieder gerecht. Desgewenst kun je een bladzijde omdraaien en alleen met het tekstrecept of alleen met het fotorecept koken. Het boek bevat zoete en hartige recepten met weinig en met veel stappen. Het tweede onderdeel van de handleiding voor volwassenen is de kookcyclus, die bestaat uit voorbereiden, uit uitvoeren en uit evalueren van een recept. Ten derde bevat het boek een kookchecklist. Loop tijdens het voorbereiden van het recept alle stappen na van de checklist en je weet of je op een geschikt moment gaat koken.Achterin het kookboek zijn 14 techniekkaarten opgenomen van handelingen die vaker voorkomen in de recepten, bijvoorbeeld het scheiden van een ei of het afmeten van een volume met de hulp van een maatbeker. De pagina's van het boek zijn gelamineerd. Dat betekent dat je recepten schoon blijven in de keuken en dat je met een afwasbarestift kunt markeren tot welke stap je gekomen bent. Dat laatste vinden autistische kinderen over het algemeen erg prettig.


Book
O jee, ik eet : eetboek voor kinderen met autisme
Author:
ISBN: 9491337955 9789491337956 Year: 2019 Publisher: Graviant Educatieve Uitgaven

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Kinderen met autisme hebben behoefte aan duidelijkheid, ook aan tafel. Ze lusten voedsel vaak niet vanwege de geur, de kleur, de textuur en de smaak van het eten. Karen den Dekkers eetboek leert ouders om het eetgedrag van hun kind te verbeteren of te accepteren.Het boek bevat verschillende handvaten, zoals het ophangen van een weekmenu in de keuken, het goed kijken naar de situatie waarin je kind eet en de stoplichtmethode. De lezer kan meteen aan de slag met de recepten voor gerechten die passen bij de gebruikelijke eetpatronen van selectieve eters.Er is een hoofdstuk speciaal geschreven voor de kinderen zelf. Stap voor stap leer je hoe een lichaam werkt en waarom het voedsel nodig heeft. Tevens vind je visuele voorbeelden zodat kinderen inzicht krijgen in hun eetgedrag en hun eetgedrag veranderen. Bijvoorbeeld: Hoe voel ik of mijn maag vol zit Of: Hoeveel drinken heb ik nodig per dag?https://www.standaardboekhandel.be/p/o-jee-ik-eet-9789491337956


Book
Een tien voor vlijt : meisjesonderwijs vanaf de oudheid tot de MMS
Authors: --- --- ---
ISBN: 9060118227 Year: 1992 Publisher: Zutphen Walburg Pers

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De deelname van meisjes en jongens aan het voortgezet onderwijs is ongeveer gelijk, maar de prestaties verschillen nog steeds. In de discussies over oorzaken en oplossingen grijpt men nogal eens terug naar het verleden. In tegenstelling tot onze tijd was het in het verleden gebruikelijk dat meisjes gescheiden van jongens les kregen. Het onderwijs werd speciaal op meisjes afgestemd, meestal met de bedoeling hen voor te bereiden op hun taken als huisvrouw en moeder.

Listing 1 - 3 of 3
Sort by