Listing 1 - 10 of 19 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Didactics of sports and games --- spelactiviteiten --- spelbegeleiding --- Speelgoed --- 433.6 --- kinderen --- opvoeding --- peuters --- speelgoed --- spelen --- 379.828 --- Kinderen --- Ruimte --- Spelen --- Veiligheid --- Kind, spel en speelgoed --- Provincie West-Vlaanderen --- Spel
Choose an application
2-X
spellen --- Didactics of sports and games --- speelgoed --- Speelgoed --- Didactiek van sport en spel --- Spelen --- #KVHB:Speelgoed --- #KVHB:Ontwikkelingspsychologie --- ontwikkelingspsychologie --- 433.6 --- Kind, spel en speelgoed --- Spel
Choose an application
Dit handboek spelen nodigt u uit veel te doen met alles. Ook nodigt het u uit op een speelse manier om te gaan met heel gewone dingen. Dingen die weinig of niets kosten of afgedankte spullen. Speeldeskundige Marianne de Valck beschrijft activiteiten met uiteenlopende zaken als adem, maan, onkruid, aardappel, folie, magneet, catalogi, doppen, zand. Door willekeurig te combineren met uiteenlopende begrippen en voorwerpen ontstaan onverwachte, nieuwe activiteiten. Combineren, fantaseren, proberen en ervaren leidt tot ontdekken en beleven van nieuwe speelmogelijkheden. (Bron: covertekst)
spellen --- spelactiviteiten --- creatieve expressie --- bewegingsspelen --- knutselen --- Didactics of sports and games --- Didactics of the arts --- zintuiglijk spel --- spelen --- 433.6 --- 620 --- creativiteit --- kinderopvang --- speelgoed --- 622.1 --- Alternatief materiaal --- Knutselen --- Speelgoed --- Spelen --- 379.82 --- Activiteiten --- Creativiteit --- Materialen --- 080998.jpg --- Kind, spel en speelgoed --- Sport en Spel --- Spel --- Activiteit --- Gips --- Hout --- Karton --- Textiel --- Papier --- Piepschuim --- Wegwerpartikel --- Wol --- Drukdrager --- Kleding --- Ontwerpen --- Design
Choose an application
De essentie van kinderopvang is volgens Marianne de Valck om kinderen optimale kansen te geven om zich te ontwikkelen. Pedagogische medewerkers bieden vertrouwen, uitdaging en waardering aan de kinderen, en scheppen daarmee de belangrijkste voorwaarden waarmee een kind wordt aangespoord tot ontwikkeling. Dit boek gaat over spelen, de omgeving waarin gespeeld wordt en het speelgoed dat gekozen wordt.
Spelen ; kinderopvang --- Kinderopvang ; opleidingen --- 433.6 --- 471.4 --- Spelen(Kinderspelen) --- Spel --- Speelplaatsen --- kinderopvang --- Spelen --- 373.22 --- Kinderopvang --- Kind, spel en speelgoed --- Didactiek; algemeen --- Didactics of sports and games --- spelen --- spelbegeleiding
Choose an application
Audiovisual methods --- spellen --- Audiovisuele methoden --- Speelgoed --- Spelen --- 433.6 --- Agressieve kinderen --- Gehandicapten --- Kinderen --- Kinderen en televisie --- Kleuters --- Peuters --- Zieke kinderen --- Kind, spel en speelgoed
Choose an application
Het speelgoedboek is bestemd voor ouders en begeleiders die meer willen weten over het spelen van kinderen in bepaalde leeftijdfasen of in bepaalde omstandigheden. Het boek geeft een overzicht van wat er op het gebied van speelgoed te koop is en waar je op moet letten bij de aanschaf of het gebruik ervan. Deel 1 gaat in op de interesses van kinderen in een bepaalde leeftijdsfase en de bijpassende speelgoedmogelijkheden. Het tweede deel beschrijft ruim honderd soorten speelgoed op alfabetische volgorde en geeft aan welke waarde het voor de ontwikkeling van een kind zou kunnen hebben. In deel 3 reikt de auteur handvatten aan om de speelsituatie en speelwijze van een kind beter op elkaar af te stemmen en om een verantwoorde keuze te maken uit het overvloedige speelgoedaanbod. (Bron: covertekst)
Spelen --- Kinderen --- 379.828 --- Speelgoed --- Veiligheid --- 081158.jpg --- Spel --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie
Choose an application
Spelende kinderen komen soms nat, koud, vies, moe, met pijn, met kapot speelgoed uit hun avontuur. Pedagogisch medewerkers, ouders en verzorgers bepalen wat wel of niet mag. Zij geven de uitdaging en bepalen de grenzen. Hoe ver de uitdaging gaat en waar de grenzen liggen, hangt af van hun mate van vertrouwen en van de feiten. Praktische bezwaren van volwassenen kunnen kinderen bij hun spel beperken. Zowel thuis als in de kinderopvang. Wat is verantwoord en wat te riskant? Met dit boek maakt Marianne de Valck dilemma's bespreekbaar. Wat vinden kinderen bijvoorbeeld leuk aan slopen? Wat is er negatief aan slopen? Maar aan de andere kant, wat is de pedagogische waarde ervan? En is het verantwoord om kinderen te laten spelen met dieren? Tussen ongelukkenpreventie en loslaten bestaat een spanningsveld. In dit boek zet de auteur de waarden en bezwaren van tien facetten van spelen op een rij. Pedagogisch medewerkers kunnen hieruit argumenten halen die hen helpen bij het nemen van verantwoorde beslissingen bij het spelen
Spelen --- Peuters. --- Kleuters. --- spelen --- Didactics of sports and games --- kinderopvang --- didactiek --- pedagogiek --- Didactiek van sport en spel --- Kinderopvang --- Kleuters --- Peuters --- 379.828 --- Speelgoed --- Kleuter --- Peuter --- Spel
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Listing 1 - 10 of 19 | << page >> |
Sort by
|