Listing 1 - 10 of 42 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Dit boek heeft als doel de aankomende en belangstellende docent meer gericht wegwijs te maken op het gebied van evaluatie van onderwijs-/leerresultaten.Het boek zal vanwege de beperkte omvang en de specifieke gerichtheid op het afgebakende terrein van het verpleegkunde onderwijs, de belangrijkste basisprincipes inzake toetsing van leerlingen op een rij zetten met het streven dit toe te spitsen op de eigen specifieke problematiek die men tegenkomt binnen het verpleegkunde onderwijs.Hierbij gaan we ervan uit dat het verpleegkunde onderwijs, dat onderwijs is, dat opleidt en vorming geeft aan verpleegkundigen en verzorgenden.De invoering van de centrale eindtoetsen A-verpleegkundige, waaraan de auteur gedurende 4 jaar heeft meegewerkt, en de ontwikkelingen binnen het project studietoetsen ZV alsmede de ontwikkelingen binnen de werkgroepen die zich bezighouden met de eindexamens B-verpleging, hebben ertoe bijgedragen dat de docent en leerling zich steeds meer bewust worden van het feit dat ook de overgangsexamens en de tussentijdse toetsen aan betere en meer uniforme criteria zouden moeten voldoen.Ook is door de auteur tijdens lezingen en trainingen aan groepen docenten geconstateerd dat men binnen de huidige docentenopleidingen nog onvoldoende aandacht besteedt aan deze materie. De problematiek, zowel toetstechnisch als methodologisch, neemt toe vanuit de geschetste ontwikkelingen en vanuit een op gang zijnde verbetering casu quo verwetenschappelijking binnen de opleidingen.Het is dan ook verheugend te constateren dat de VOVB deze problematiek onderkent en de auteur de gelegenheid geeft zijn ervaring met toetsen binnen het verpleegkundig onderwijs systematisch op papier te zetten.Parallel aan dit boek verschijnen artikelen die specifieke problemen als normeringsmethoden, casuïstische toetsen, modellen voor examenorganisatie... behandelen in het blad Onderwijs en Gezondheidszorg.
Enseignement supérieur et universitaire --- Hoger en universitair onderwijs --- Nursing --- Verpleegkunde --- evaluatie --- leerdoelstellingen --- pedagogiek --- 450.4 --- evaluatie (gez)
Choose an application
Verpleegkunde --- Beroepsprofielen --- Gezondheidszorg --- Wetenschappelijk onderzoek --- Verpleegkundig onderzoek --- Verpleegmethoden --- Systematisch verpleegkundig handelen --- Transculturele verpleegkunde --- Verpleegkundig management --- Preventie --- Professionalisering --- Ethiek --- basisverpleegkunde --- verpleegkunde --- 613.2 --- GVO (gezondheidsvoorlichting en -opvoeding, sanitaire opvoeding) --- beroepsprofiel (beroepsbeeld) --- deontologie (beroepscode, code, plichtenleer) --- ethiek (moraal) --- geschiedenis --- kwaliteitsbewaking (audit) --- patiënt-verpleegkundige relatie (verpleegkundige-patiënt relatie) --- patiëntenbegeleiding (patiëntenvoorlichting) --- professionalisering --- systematisch verpleegkundig handelen (nursing process, SVH, verpleegproces) --- theorieën van de verpleegkunde (verplegingswetenschap) --- transculturele verpleegkunde --- verpleegkundig management (stafverpleegkundige) --- verpleegkundig onderzoek (nursing research) --- verpleegkwaliteit --- Nederland --- theorieën van verpleegkunde --- verpleegkundige diagnose --- verpleegkundige interventies --- verpleegkundige opleiding --- verpleegmethoden --- verpleegplan --- verpleegkunde - inleidingen --- (zie ook: informed consent) --- (zie ook: Rogers Martha-theorie) --- Beroepsprofiel --- Verpleegmethode --- Godsdienst --- Sport --- Duurzaamheid --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Man --- Natuurwetenschappen --- Cultuur --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Technologie --- Voeding --- Maatschappij --- Drank --- Gezondheid --- Volwassene --- Onderzoek (wetenschap)
Choose an application
Choose an application
Nursing --- Verpleegkunde --- Nursing. --- Nursings
Choose an application
In basisboek 1 is gekozen voor een eerste oriëntatie in het beroep en de beroepsuitoefening, waarbij naast theorieën en modellen inzake verpleegkunde ook vele visies daarop worden behandeld.Verder wordt nader ingegaan op voorwaarden die nodig zijn voor het verplegen, waarbij de methodiek (het verpleegproces) en de systematiek van het verplegen centraal staan. De basisboeken 2 en 3 behandelen aansluitend de basiszorg en het aspect van de verdere beroepsontwikkeling o.a. een verdieping van onderdelen van dit boek.
Nursing --- Verpleegkunde --- verpleegkunde --- 613.2 --- informatieverwerking --- observeren --- rapporteren --- systematisch verpleegkundig handelen (nursing process, SVH, verpleegproces) --- verpleegkundige anamnese --- verpleegkundige diagnose (NANDA) --- zelfhulp --- (zie ook: Rogers Martha-theorie) --- (zie ook: Oremtheorie, Van den Brink-Tjebbestheorie) --- Nursing schools --- Study and teaching
Choose an application
In dit boek zijn op een methodische wijze alle 18 zelfzorggebieden uitgewerkt. De opbouw van de hoofdstukken is steeds hetzelfde, volgens de fases van het verpleegkundig proces. Elk hoofdstuk eindigt met een bouwsteen voor het verpleegplan. Achter in het boek is een uitvoerige literatuurlijst opgenomen, ingedeeld per hoofdstuk.
Nursing --- Verpleegkunde --- basisverpleegkunde --- verpleegkunde --- 613.2 --- 616.083 ) Hand- en leerboeken verpleegkunde --- zelfzorg --- Basisverpleegkunde --- Zelfhulp --- patiëntenbegeleiding (patiëntenvoorlichting) --- systematisch verpleegkundig handelen (nursing process, SVH, verpleegproces) --- verpleegkundige opleiding --- verpleegkunde - inleidingen --- (zie ook: informed consent) --- (zie ook: Rogers Martha-theorie)
Choose an application
In dit boek wordt nader ingegaan op de ontwikkelingen die mogelijk zijn binnen het beroep. Voorts worden met name de verpleegkundige taken op meso- en macroniveau uitgewerkt. Ook de juridische en ethische aspecten, wetenschappelijk onderzoek en kwaliteitsbewaking komen uitgebreid aan de orde. Deels zijn onderdelen verbredingen of verdiepingen van onderdelen van Basisboek 1.
Deontologie --- Déontologie --- Nursing --- Verpleegkunde --- verpleegkunde --- verpleegkundig beroep --- professionalisering --- 613.2 --- aansprakelijkheid (verantwoordelijkheid) --- deontologie (beroepscode, code, plichtenleer) --- eerstverantwoordelijke verpleegkunde --- klachtenbehandeling (fona, Fouten Ongevallen en Near Accidents) --- leiding --- patiëntenbegeleiding (patiëntenvoorlichting) --- patiëntentoewijzing --- systematisch verpleegkundig handelen (nursing process, SVH, verpleegproces) --- verpleegkwaliteit --- Verpleegkunde ; opleidingen --- (zie ook: informed consent) --- (zie ook: Rogers Martha-theorie)
Choose an application
Nursing --- Verpleegkunde --- 616.083 ) Hand- en leerboeken verpleegkunde --- Orem-theorie --- anamnese --- observeren --- rapporteren --- systematisch verpleegkundig handelen --- verpleegkunde --- verpleegkundig beroep --- basisverpleegkunde --- theorieën van de verpleegkunde --- verpleegkundige opleiding --- zelfzorg
Listing 1 - 10 of 42 | << page >> |
Sort by
|