Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Probleemgestuurd onderwijs is een onderwijsconcept dat inmiddels een vaste plaats heeft verworven in veel opleidingen in het hoger en middelbaar onderwijs. Probleemgestuurd leren is hiervan een wezenlijk element. Studenten werken in onderwijsgroepen aan theoretische of praktische problemen. In deze geheel herziene druk van Probleemgestuurd leren leggen de auteurs op heldere wijze uit hoe studenten de door hun docenten geconstrueerde problemen in een onderwijsgroep kunnen aanpakken, hoe ze thuis diverse studiebronnen kunnen raadplegen en diepgaand kunnen bestuderen, hoe ze samen kunnen werken in een onderwijsgroep. Verschillende leerpsychologische en onderwijskundige achtergronden van het proces van probleemgestuurd leren worden toegelicht, evenals methoden van effectief leergedrag. De bijdragen van de verschillende actoren in een onderwijsgroep komen uitvoerig aan de orde. Naast de `klassieke´ onderwijsgroep komen ook andere vormen van groepsonderwijs in een probleemgestuurde onderwijscontext aan bod. Uitleg, voorbeelden, tips en observatieschema´s zorgen ervoor dat studenten goed zijn voorbereid op een succesvolle aanpak van hun studie in een probleemgestuurde leeromgeving.
Study methods --- Didactic strategies --- probleemgestuurd leren --- PGO (probleemgestuurd onderwijs) --- Didactics of higher education --- Hoger onderwijs --- Didactische werkvormen --- Probleemgestuurd leren --- Leerprocessen --- Studiemethoden --- Taakgericht onderwijs --- Didactische werkvorm --- Leerproces --- Studiemethode
Choose an application
Probleemgestuurd onderwijs wordt in een toenemend aantal studierichtingen in het hoger onderwijs toegepast. Het werken in kleine groepen aan taken en problemen die door docenten zijn geformuleerd, is kenmerkend voor deze onderwijsbenadering. Die taken zijn een stimulans voor een scala van gezamelijke enindividuele studieactiviteiten. In kleine onderwijsgroepen analyseren studenten problemen, formuleren leerdoelen, en rapporteren wat ze gevonden hebben bij de bestudering van literatuur en andere leermiddelen. In dit boek komen de belangrijkste studie-vaardigheden in probleemgestuurd onderwijs aan de orde.
489 --- 489.59 --- hoger onderwijs --- onderwijs --- onderwijsvernieuwing --- probleemgestuurd onderwijs --- Hoger onderwijs algemeen --- Overige onderwerpen (hoger onderwijs) --- Didactic evaluation --- Didactics of higher education --- Study methods --- didactische werkvormen --- Didactic strategies --- PGO (probleemgestuurd onderwijs) --- probleemgestuurd leren
Choose an application
Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|