Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|
Choose an application
Didactics of languages --- #KVHA:Taalonderwijs --- Taalonderwijs. --- Vreemde talen. --- Toekomstverwachtingen. --- Didactics of languages.
Choose an application
Deze bundel is samengesteld uit 22 bijdragen, geschreven door auteurs met een wetenschappelijke achtergrond. Hun is gevraagd vanuit hun specifieke achtergrond uitspraken te doen over hoe het vreemdetalenonderwijs zich zal ontwikkelen en er over 15 jaar uit kan zien op grond van wat zij nu weten. Het zijn stuk voor stuk deskundigen die zeer goed op de hoogte zijn van de ontwikkelingen op hun gebied. De bijdragen zijn heel verschillend van aard. Van academisch -met een veelheid aan referenties- tot journalistiek opiniërend en beschouwend. Ze zijn gerangschikt in drie categorieën: bijdragen die van doen hebben met doelen en toetsing (wat moet op welk niveau bereikt worden en hoe houd je bij wat bereikt wordt?); vreemdetalendidactiek (verwachtingen ten aanzien van de vormgeving van het vreemdetalenonderwijs); taalonderwijsbeleid (welke maatregelen moet je nemen die tot verandering van regelgeving en procedures inzake onderwijs(vernieuwing) leiden?).
Choose an application
Vroeg Engels groeit snel in het basisonderwijs, mede door nieuw overheidsbeleid. Veel scholen zijn enthousiast begonnen, maar hebben behoefte aan informatie en richtlijnen op school- en leerkrachtniveau om te zorgen voor doorontwikkeling en borging. Handboek vvto is het resultaat van een vruchtbare landelijke samenwerking tussen scholen, opleiders en onderzoekers, onder leiding van het Europees Platform. Het boek slaat een brug tussen wetenschappelijke kennis en good practices aan de ene kant en de behoeften van scholen aan de andere kant. Dat maakt het tot een uniek naslagwerk voor het gehele scholenveld, inclusief opleiding en nascholing.
PXL-Education 2017 --- basisonderwijs --- didactiek van het Engels --- Basisonderwijs --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Engels --- Vreemde-talenonderwijs --- Didactiek --- Vreemdetalenonderwijs ; basisonderwijs ; Nederland --- Engelse taal ; basisonderwijs ; didactiek --- Onderwijs, Vreemde taal --- Onderwijs --- Vreemde taal
Choose an application
Vreemde talen kunnen een belangrijke bijdrage leveren aan persoonlijke en professionele ontwikkeling, en ze komen van pas bij internationale samenwerking. Wie meerdere talen beheerst, heeft ruimere communicatiemogelijkheden en is beter in staat om taal te doorzien en om zich in te leven in andere culturen. Maar hoe help je iemand om taalvaardig en taal- en intercultureel bewust te worden? Wat voor ondersteuning, oefening en kennis is daarvoor nodig? Het Handboek vreemdetalendidactiek maakt (toekomstige) taaldocenten wegwijs in de verschillende domeinen van het vreemdetalenonderwijs.Het boek gaat in op drie domeinen die nauw met elkaar verbonden zijn: vertrekpunten, vaardigheden en vakinhoud. Deel 1 van het boek, Vertrekpunten, biedt onderbouwde inzichten die tot de vakdidactische basisuitrusting behoren van iedere vreemdetalendocent; onmisbaar bij het ontwerpen van onderwijs en direct gerelateerd aan de dagelijkse onderwijspraktijk. Het tweede deel van het boek, Vaardig, bespreekt welke kennis, vaardigheden en strategieën leerlingen nodig hebben om zich in verschillende taalsituaties te redden én hoe docenten hun leerlingen kunnen helpen die kennis, vaardigheden en strategieën te ontwikkelen. Ten slotte nodigt deel 3 van het boek, Vakinhoudelijk bewust, docenten uit om leerlingen verschillende perspectieven op taal te bieden. Het deel besteedt aandacht aan taalkundige en (inter)culturele aspecten die schuilgaan achter taal als communicatiemiddel en als denkgereedschap, en het sluit aan bij thema?s als burgerschap en persoonsvorming.Bij het boek hoort een website met verwerkingsopdrachten, en links en tips voor verder lezen.Aan dit handboek werkten meer dan dertig vakexperts mee. Door hun expertise samen te brengen biedt dit handboek een breed en tegelijkertijd diepgaand perspectief op vreemdetalenonderwijs.Handboek vreemdetalendidactiek is geschreven voor (toekomstige) vreemdetalendocenten. Daarnaast is dit handboek een bron van kennis en inspiratie voor ervaren docenten die hun onderwijspraktijk willen vernieuwen.https://www.coutinho.nl/nl/handboek-vreemdetalendidactiek-9789046907641
Didactics of languages --- didactiek --- talenonderwijs --- Higher education --- taalverwerving --- Meertaligheid --- Intercultureel onderwijs ; didactiek --- Taalverwerving --- Vreemde-talenonderwijs --- Didactiek --- vreemdetalenonderwijs --- Didactiek. --- Onderwijs. --- Taalonderwijs. --- Voortgezet onderwijs. --- Vreemde talen. --- Vreemdetalenonderwijs. --- didactiek. --- taalonderwijs. --- Onderwijs, Vreemde taal --- Onderwijs --- Vreemde taal --- Vreemdetalenonderwijs ; didactiek --- Vreemdetalenonderwijs ; secundair onderwijs ; Nederland --- Vreemdetalenonderwijs ; secundair onderwijs ; Vlaanderen --- Secundair Onderwijs. --- Secundair Onderwijs --- Vreemdetalenonderwijs
Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|