Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|
Choose an application
In de media komt het begrip 'publieke opinie', ook wel 'openbare mening' genoemd, vaak voor, soms in combinatie met begrippen als beeldvorming, imago of maatschappelijk draagvlak. Maar wat wordt er eigenlijk mee bedoeld? De auteurs diepen de betekenis van dit complexe begrip uit en duiken in de geschiedenis van het denken over openbare mening. Ze gaan in op de verschillende deelnemers in de publieke opinie, de verschillende factoren in de totstandkoming ervan en de invloed van de publieke opinie op de media, de politieke agenda, het beleid en de uitvoering van besluiten. Ruime aandacht krijgt de manier waarop onderzoek naar de openbare mening wordt opgezet en uitgevoerd. Bureaus voor markt- en opinieonderzoek voeren veelal opinieonderzoek uit om vast te stellen wat de publieke opinie over een onderwerp is. Over de resultaten van dit onderzoek wordt vaak in de media gerapporteerd. In dit boek wordt besproken wat deze resultaten waard zijn en wat ze politici en communicatiewetenschappers opleveren
Media --- Publieke opinie --- Opinies --- Opiniepeilingen --- Sociologie --- Communicatie --- Beeldvorming --- #SBIB:309H271 --- 316.653 --- 316.653 Openbare mening. Publieke opinie --- Openbare mening. Publieke opinie --- Politieke communicatie: toepassingsgebieden --- Opinie --- Opiniepeiling --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde
Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|