Listing 1 - 10 of 230 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Ontwikkelingsdysfasie (OD) is een complexe en hardnekkige stoornis in de verwerving van de mondelinge taal, zonder dat er direct aanwijsbare redenen voor zijn. Vaak voorkomende synoniemen zijn: specifieke taalontwikkelingsstoornis, Specific Language Impairment en ernstige spraak- en/of taalmoeilijkheden. Omdat de taalontwikkeling nauw samenhangt met andere ontwikkelingsdomeinen, hebben kinderen met OD meer kans op schoolse moeilijkheden en sociaal-emotionele problemen.Verder is OD zo complex wegens de ingewikkelde wisselwerking tussen aangeboren taalvermogen en taalaanbod. Een correcte diagnose stellen, is niet eenvoudig en vraagt tijd. Bij de behandeling van OD speelt de hele omgeving een rol. Dit boek richt zich zowel tot logopedisten en andere therapeuten, als tot ouders, artsen, leerkrachten, schooldirecties en leerlingbegeleiders.
Psycholinguistics --- taalverwerving --- ontwikkelingsstoornissen --- Orthopedagogics --- orthopedagogiek --- afasie --- taalstoornissen --- Academic collection --- #KVHB:Dysfasie --- #KVHB:Taalstoornissen; kinderen --- #KVHB:Taalontwikkeling --- Dysfasie --- Ontwikkeling van kinderen --- 463.4 --- taalontwikkeling --- Ontwikkelingsstoornissen ; kinderen --- Spraakstoornissen ; kinderen --- Taalstoornissen ; kinderen --- taalontwikkelingsstoornissen --- dysfasie --- ontwikkelingsdysfasie --- Spraak- en taalgebrekkigen --- Aphasia --- Language Disorders --- Acquired Language Disorders --- Language Disorders, Acquired --- Acquired Language Disorder --- Language Disorder --- Language Disorder, Acquired --- Speech Disorders --- Verbal Behavior --- Verbal Learning --- Alogia --- Anepia --- Aphasia, Ageusic --- Aphasia, Auditory Discriminatory --- Aphasia, Commisural --- Aphasia, Functional --- Aphasia, Global --- Aphasia, Graphomotor --- Aphasia, Intellectual --- Aphasia, Mixed --- Aphasia, Post-Ictal --- Aphasia, Post-Traumatic --- Aphasia, Progressive --- Aphasia, Semantic --- Aphasia, Syntactical --- Dejerine-Lichtheim Phenomenon --- Dysphasia, Global --- Lichtheim's Sign --- Logagnosia --- Logamnesia --- Logasthenia --- Aphasia, Acquired --- Dysphasia --- Acquired Aphasia --- Ageusic Aphasia --- Ageusic Aphasias --- Alogias --- Anepias --- Aphasia, Post Ictal --- Aphasia, Post Traumatic --- Aphasias, Ageusic --- Aphasias, Auditory Discriminatory --- Aphasias, Commisural --- Aphasias, Functional --- Aphasias, Global --- Aphasias, Graphomotor --- Aphasias, Intellectual --- Aphasias, Mixed --- Aphasias, Post-Ictal --- Aphasias, Post-Traumatic --- Aphasias, Progressive --- Aphasias, Semantic --- Aphasias, Syntactical --- Auditory Discriminatory Aphasia --- Auditory Discriminatory Aphasias --- Commisural Aphasia --- Commisural Aphasias --- Dejerine Lichtheim Phenomenon --- Discriminatory Aphasia, Auditory --- Discriminatory Aphasias, Auditory --- Dysphasias, Global --- Functional Aphasia --- Functional Aphasias --- Global Aphasia --- Global Aphasias --- Global Dysphasia --- Global Dysphasias --- Graphomotor Aphasia --- Graphomotor Aphasias --- Intellectual Aphasia --- Intellectual Aphasias --- Lichtheim Sign --- Lichtheims Sign --- Logagnosias --- Logamnesias --- Logasthenias --- Mixed Aphasia --- Mixed Aphasias --- Phenomenon, Dejerine-Lichtheim --- Post-Ictal Aphasia --- Post-Ictal Aphasias --- Post-Traumatic Aphasia --- Post-Traumatic Aphasias --- Progressive Aphasia --- Progressive Aphasias --- Semantic Aphasia --- Semantic Aphasias --- Sign, Lichtheim's --- Syntactical Aphasia --- Syntactical Aphasias --- Dominance, Cerebral --- Landau-Kleffner Syndrome --- Ontwikkelingsproblemen --- Kinderen --- Spraakstoornissen --- Taalproblemen --- Diagnostiek --- Therapie --- Zorgverbreding --- Leerlingbegeleiding --- Dysfagie --- Word Deafness --- Deafness, Word --- Ontwikkelingsprobleem --- Kind --- Spraakstoornis --- Taalprobleem --- Diagnose --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Primary education --- Secondary education
Choose an application
11884
Orthopedagogics --- Psycholinguistics --- Academic collection --- #KVHB:Taaltherapie --- #KVHB:Taalstoornissen; kinderen --- Logopedie --- Autisme --- Kinder- en jeugdpsychiatrie --- 464 --- Auditief gehandicapten --- Dysfasie --- Kinderen --- Taalontwikkeling --- Taalproblemen --- Taaltherapie --- Taalverwerving --- Therapie --- Visueel gehandicapten --- Orthophonie --- Pédopsychiatrie --- Kinderen met leerproblemen --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie
Choose an application
Academic collection --- #KVHB:Onderzoek; taalontwikkeling --- logopedie --- testmateriaal
Choose an application
Taal verwerven is één van de cruciale aspecten in de ontwikkeling van een kind. Dit boek vergezelt de lezer op een boeiende tocht langs de grote fasen van de taalverwerving. Op basis van de meest recente wetenschappelijke bevindingen wordt aangegeven hoe een normaal ontwikkelend kind zijn taal stap voor stap onder de knie krijgt. Elke mijlpaal wordt geïllustreerd met tal van voorbeelden. Concrete tips voor taalaanbod en interactie bieden ondersteuning voor wie aan de slag wil. Uiteraard wordt dieper ingegaan op een aantal moeilijkheden in de taalontwikkeling maar ook een actueel vraagstuk als hoe om te gaan met twee- en meertalige opvoedingssituaties wordt aangesneden. Tot slot worden concrete informatiebronnen aangereikt voor wie op zoek is naar extra achtergrondinformatie. (Bron: covertekst)
tweede-taalverwerving --- Psycholinguistics --- taalverwerving --- taalvaardigheid --- Taalverwerving ; kinderen --- 113364.jpg --- Taalverwerving --- 800.7 --- #KVHB:Taalontwikkeling --- taalontwikkeling --- taalontwikkelingsstoornissen --- logopedie --- 800 )* TAALKUNDE --- taalontwikkelingsproblemen --- Academic collection --- 800.7 Taalonderwijs. Taalverwerving --- Taalonderwijs. Taalverwerving --- Tweetaligheid --- Taalproblemen --- Taalprobleem --- Language Development --- Child Language --- Child Languages --- Language, Child --- Languages, Child --- Language Acquisition --- Acquisition, Language --- Development, Language
Choose an application
Ontwikkelingsdysfasie (OD) is een complexe en hardnekkige stoornis in de verwerving van de mondelinge taal, zonder dat er direct aanwijsbare redenen voor zijn. Vaak voorkomende synoniemen zijn: specifieke taalontwikkelingsstoornis, Specific Language Impairment en ernstige spraak- en/of taalmoeilijkheden. Omdat de taalontwikkeling nauw samenhangt met andere ontwikkelingsdomeinen, hebben kinderen met OD meer kans op schoolse moeilijkheden en sociaal-emotionele problemen.Verder is OD zo complex wegens de ingewikkelde wisselwerking tussen aangeboren taalvermogen en taalaanbod. Een correcte diagnose stellen, is niet eenvoudig en vraagt tijd. Bij de behandeling van OD speelt de hele omgeving een rol. Dit boek richt zich zowel tot logopedisten en andere therapeuten, als tot ouders, artsen, leerkrachten, schooldirecties en leerlingbegeleiders. Om stapsgewijs een gefundeerde diagnose te leren stellen, gebruiken logopedisten en studenten logopedie dit boek best in combinatie met het gratis te verkrijgen Protocol Diagnostiek Ontwikkelingsdysfasie (PDOD).(flaptekst)
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Cd-rom bij het gelijknamige boek.
Choose an application
Choose an application
Listing 1 - 10 of 230 | << page >> |
Sort by
|