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Motets --- Latin literature, Medieval and modern --- Littérature latine médiévale et moderne --- Habsburg, House of --- Littérature latine médiévale et moderne --- Latin poetry, Medieval and modern --- Music and state --- State and music --- Cultural policy --- Music --- Motet --- History and criticism --- Social aspects --- Habsburg, House of.
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Der vorliegende Band enthält zwei lateinische Regeln für Frauenklöster: die Regula Donati, die auf der Basis älterer Klosterregeln (nämlich des Benedikt von Nursia, Caesarius von Arles und Columban), eine komplexe neue Regel formuliert, sowie den als "Fragment einer Nonnenregel" (CPPM II 3637) bekannten Text, der zwei voneinander unabhängige, irrtümlich unter Columbans Namen zusammengestellte Passagen umfasst. Die Texte werden in kritischer Edition und mit ausführlicher Einleitung präsentiert.
Monasticism and religious orders for women --- Donatus, --- Donatus of Besançon. --- Monastic rules. --- Pachomios. --- critical edition.
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"Though the Heptateuchos is possibly the most organic attempt at poetic rewriting of the Old Testament, attributed to "Cyprian the Gaul" by R. Peiper, the latest editor of the text in CSEL 23 (1891), we do not have a comprehensive analysis of this poem yet that can provide a clear grasp of the poem's compositional logic, show which of its biblical model's content was used, and expound the context and purpose of its versification. It is apparent that in many respects the Heptateuchos is still profoundly unknown. For this reason the UR 4377 of Catholic Theology and Religious Sciences of the University of Strasbourg, notably its ERCAM ("Équipe de recherches sur le christianisme antique et médiéval"), with its statutory members and its associate members, is engaged in the publication of a new critical edition of each of the seven books of the anonymous poem of uncertain date, the Heptateuchos, also providing an exhaustive commentary. The essays collected in this volume represent a preliminary work for the upcoming edition and commentary planned by the members of UR 4377 in Strasbourg. Above all, they show how the anonymous author was interested in safeguarding the criterion of the narratio probabilis in the poem, through probable references to Judeo-Hellenistic literature and by refining the exegetical reading of the text with references to classical and Christian poetry."--
Christian poetry, Early --- Cyprianus Gallus, --- 222.1 --- 221.09 --- 222.1 Octateuch. Heptateuch. Hexateuch. Pentateuch. Boeken van Mozes --- 222.1 Octateuque. Heptateuque. Hexateuque. Pentateuque. Livres de Moses --- Octateuch. Heptateuch. Hexateuch. Pentateuch. Boeken van Mozes --- Octateuque. Heptateuque. Hexateuque. Pentateuque. Livres de Moses --- 221.09 Bijbelse verhalen. Bijbelse Geschiedenis --- Bijbelse verhalen. Bijbelse Geschiedenis --- Cyprianus Gallus --- Bible --- Classical Latin literature
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Fathers of the church, Latin --- Christian literature, Early --- 276 =71 <08> --- 276 =71 <08> Latijnse patrologie--Verzamelwerken. Reeksen --- 276 =71 <08> Patrologie latine--Verzamelwerken. Reeksen --- Latijnse patrologie--Verzamelwerken. Reeksen --- Patrologie latine--Verzamelwerken. Reeksen --- Latin fathers of the church --- Latin authors --- History and criticism --- Corpus scriptorum ecclesiasticorum Latinorum. --- CSEL --- Festschrift - Libri Amicorum
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"Le 17 janvier 395, Théodose Ier (le Grand), seul empereur régnant, meurt subitement à Milan, à l'âge de cinquante ans à peine. Au mois de septembre précédent, à la bataille du Frigidus (la rivière Froide, en Slovénie actuelle), il a triomphé de l'usurpateur Eugène, artisan d'une « réaction païenne ». À cette date, longtemps tenue pour une charnière entre l'Antiquité et le Moyen Âge, le pouvoir impérial n'est pas pleinement assuré, d'autant que Théodose laisse deux fils, âgés seulement de dix-sept et dix ans : Arcadius et Honorius. Lors des funérailles célébrées quarante jours plus tard, Ambroise de Milan, qui s'était entretenu peu avant avec l'empereur, se montre pleinement conscient de la gravité de la situation politique. Il invite tout d'abord les deux fils, Arcadius et Honorius, à continuer l'oeuvre de leur père ; puis, faisant l'éloge des vertus chrétiennes, il prône la clémence et place, dans la bouche de Théodose, les paroles du Psaume 114, développant ensuite l'éloge de l'empereur défunt et concluant sur les retrouvailles célestes. Cette oraison funèbre présente la particularité de contenir aussi un long développement narratif : la découverte à Jérusalem par Hélène, mère de Constantin, de la Croix et des clous de la Passion, puis leur présence sur le diadème, rappelant aux deux fils leurs devoirs - des recommandations dignes d'un « miroir des princes », dont la postérité se souviendra."
Classical Latin literature --- Pères de l'Église latins --- Littérature chrétienne primitive --- Church history --- 937.06 --- 937.06 Geschiedenis van Rome: keizerrijk--(31 v.Chr.-476 n.Chr.; algemeen) --- Geschiedenis van Rome: keizerrijk--(31 v.Chr.-476 n.Chr.; algemeen) --- Apostolic Church --- Christianity --- Church, Apostolic --- Early Christianity --- Early church --- Primitive and early church --- Primitive Christianity --- Fathers of the church --- Great Apostasy (Mormon doctrine) --- Theodosius --- Theodosius, --- Flavius Theodosius, --- Emperors --- Funeral orations --- Christian literature, Early --- Death and burial of a person. --- Death. --- Latin authors. --- Primitive and early church. --- Death and burial. --- 30-600 --- Rome --- History
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