Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|
Choose an application
Leerboek voor schrijfvaardigheid in het Nederlands voor studenten.
Nederlandse taal taalgebruik --- Schrijven --- Taalvaardigheid --- 808.1 --- Nederlands --- schrijfvaardigheid --- Auteurschap. Literaire activiteit en techniek --- Didactics of Dutch --- Dutch language --- Stilistics --- teksten schrijven --- Nederlandse taal ; taalgebruik --- PXL-Education 2016 --- Nederlands taalgebruik
Choose an application
Didactics of Dutch --- Dutch language --- teksten schrijven --- Nederlands --- #KVHA:Taalkunde; Nederlands --- #KVHA:Taalvaardigheid; Nederlands --- #KVHA:Schrijven; Nederlands --- 837 --- Taal --- Schrijven --- spelling --- interpunctie --- 803.93 --- 803.93 Nederlands. Nederlandse taalkunde --- Nederlands. Nederlandse taalkunde --- Moderne taalkunde * --- Taalgebruik --- Taalvaardigheid --- Tekstschrijven --- Spelling --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie --- Therapie --- Kleuter --- Geschiedenis --- Spraaktechnologie
Choose an application
Choose an application
Dit basisboek behandelt de belangrijkste elementen van de zakelijke taalvaardigheid en wil een algemene handreiking bieden bij het schrijven van teksten. Het kan gebruikt worden als naslagwerk, maar is vooral bedoeld om te oefenen. Met het volgen van de hoofdstukken doorloop je het hele schrijfproces om te komen tot een afgeronde tekst. De eerste twee hoofdstukken behandelen de voorbereiding: informatie structureren en de structuur zichtbaar maken. In hoofdstukken 3 t/m 7 komt het schrijven zelf aan bod: alinea's, zinnen en woorden. Hoofdstuk 8 en 9 staan stil bij de afwerking: reviseren, herschrijven, en spelling en interpunctie controleren. Met uitzondering van hoofdstuk 1, 2 en 8 bevat elk hoofdstuk oefeningen. Antwoorden op de opgaven zijn te vinden op de bijbehorende website. Voor de docenten is een digitale toetsenbank beschikbaar, waarmee op eenvoudige wijze toetsen kunnen worden samengesteld en automatisch gecorrigeerd. Deze toetsenbank maakt het boek geschikt voor gebruik in het (hoger) onderwijs.
Adult education. Lifelong learning --- Stilistics --- Dutch language
Choose an application
Al meer dan dertig jaar is Leren communiceren een veel gebruikt handboek in het hoger onderwijs. Of het nu gaat om communicatieonderwijs in aparte vakken of om vaardighedentraining die is geïntegreerd in projecten, stages en afstudeeropdrachten, Leren communiceren is de communicatieleidraad bij uitstek voor studenten en (aankomende) professionals. In deze zesde editie wordt aangesloten bij nieuwe ontwikkelingen in het vakgebied en wordt ingespeeld op de snelle veranderingen in de informatietechnologie en op nieuwe mediatoepassingen.Eerst wordt aandacht besteed aan een aantal algemene vaardigheden: analyseren, structureren, argumenteren, formuleren, visualiseren.Daarna verschuift het accent naar praktische taken in de schriftelijke en in de mondelinge communicatie:lezen en samenvatten, schrijven, rapporteren, corresponderen, presenteren, gesprekken voeren, vergaderen.Ten slotte is er een hoofdstuk waarin problemen rond spelling en het gebruik van leestekens worden behandeld.Anders dan bij vorige edities hoeven studenten geen oefenboek meer aan te schaffen. Het oefenmateriaal bij de diverse hoofdstukken is te vinden op de website www.lerencommuniceren.noordhoff.nl.Bron : http://www.noordhoffuitgevers.nl
#KVHA:Meertalige communicatie --- #KVHA:Taalkunde --- 808 --- communicatie --- correspondentie --- gesprekstechnieken --- literatuuronderzoek --- mondelinge communicatie --- onderzoek --- presentaties --- rapporten --- schriftelijke communicatie --- spelling --- vergaderen --- Retorica. Het effectieve gebruik van taal --- Schoolbooks - Didactic material --- Communicatieve vaardigheden --- Verbale communicatie --- Schrijven --- Spreken in het openbaar --- Vergaderen --- Rapporteren --- Taalgebruik --- PHL-Central Office 12 --- communicatievaardigheden
Choose an application
Niet alleen na, maar ook al tijdens hun opleiding komen studenten van het hoger beroepsonderwijs en het academisch onderwijs voor nieuwe, soms complexe communicatietaken te staan. Daarvoor moeten ze beschikken over een ruim kennis- en vaardighedenrepertoire, en over het inzicht om daar de juiste keuzes uit te kunnen maken. Natuurlijk moeten ze ook voldoende geoefend zijn om hun communicatieve kennis en vaardigheden met succes toe te kunnen passen. Met Leren communiceren wordt daar een stevige basis voor gelegd.Wat is nieuw in de zevende druk?In de zevende druk is veel van de vertrouwde opzet en inhoud van Leren communiceren te herkennen. Maar er zijn ook belangrijke inhoudelijke veranderingen. Zo is er nu expliciete aandacht voor de klassieke retorica, met name bij mondeling presenteren. Ook opent elk hoofdstuk met een casus die de problematiek illustreert die in dat hoofdstuk centraal staat. In het oog springen verder de prachtige nieuwe illustraties die aan elk hoofdstuk voorafgaan. Het zijn afbeeldingen van kunstwerken uit de verzameling van het Rijksmuseum die direct of indirect verband houden met de inhoud van Leren communiceren. Leren communiceren richt zich op studenten en (aankomende) professionals in allerlei disciplines en beroepen. Het boek is ook verkrijgbaar als e-book.Online ondersteuningOp www.lerencommuniceren.noordhoff.nl vinden studenten per hoofdstuk aanvullende opdrachten en beoordelingsformulieren die aansluiten bij de oefeningen in mondelinge vaardigheden. Ook kunnen ze er terecht voor adviezen over zakelijke gesprekken en tips bij het schrijven van een sollicitatiebrief. Nieuw op de website zijn video's die basistechnieken bij het voeren van gesprekken illustreren. Docenten vinden er ook uitwerkingen van de opdrachten in het boek en op de website.hoofdstukken is te vinden op de website www.lerencommuniceren.noordhoff.nl.Bron : http://www.noordhoffuitgevers.nl
Primary groups --- Didactics of Dutch --- Mass communications --- mondelinge communicatie --- vergaderen --- brieven schrijven --- rapporteren --- schriftelijke communicatie --- Communicatieve vaardigheden --- Verbale communicatie --- Schrijven --- Spreken in het openbaar --- Vergaderen --- Rapporteren --- Taalgebruik --- 316.77 --- Schriftelijke communicatie --- vergadertechnieken --- Communicatie --- gespreksvaardigheden --- 316.77 Communicatiesociologie --- Communicatiesociologie --- Communicatie.
Choose an application
Primary groups --- Didactics of Dutch --- Mass communications --- mondelinge communicatie --- vergaderen --- brieven schrijven --- rapporteren --- schriftelijke communicatie
Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|