Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|
Choose an application
Developmental psychology --- Educational sciences --- Primary education --- Sociology of culture --- Teaching --- Kindergarten --- Educational psychology --- Great Britain --- Identity --- Boys --- Academic performance --- Reading habits --- Masculinity --- Girls --- Education --- Book
Choose an application
De publicaties over de leerachterstand van jongens volgen elkaar in snel tempo op en de overheersende toon hierin gaat van ernstige bezorgdheid tot nogal paniekerig. Niet zo de auteurs van dit boek. Zij herinneren eraan dat in Groot-Brittannië de nationale examenresultaten van jongens én meisjes als groep er stelselmatig op vooruitgaan. Wel is het zo dat voor sommige vakken de meisjes hun score in een iets vlugger tempo verhogen dan de jongens. Hieruit besluiten dat jongens een leerachterstand oplopen is wel wat kort door de bocht. Verder citeren zij internationale bevindingen die het waarom verklaren van de plotse publieke belangstelling in de jaren negentig voor het slecht presteren van jongens. De auteurs zijn zich bewust van verschillen tussen jongens en meisjes. Zij zijn voorstander van strategieën die jongens én meisjes positief beïnvloeden zowel op vlak van behaalde resultaten als op vlak van zich goed voelen in de klas en op school.
Teenage boys. --- Developmental psychology --- Educational psychology --- Educational systems. Teaching systems --- Teaching --- Secondary education --- Educational sciences --- Great Britain --- Academic achievement --- Motivation in education. --- Sex differences in education. --- Teenage boys --- Underachievers. --- Sex differences. --- Education (Secondary) --- Evaluation. --- Single-sex education --- Boys --- Academic performance --- Masculinity --- Girls --- Education --- Book
Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|