Narrow your search

Library

RoSa (2)

UGent (2)


Resource type

book (2)


Language

English (2)


Year
From To Submit

2006 (1)

2005 (1)

Listing 1 - 2 of 2
Sort by
Raising boys' achievement in primary schools: towards an holistic approach
Authors: --- ---
ISBN: 0335216064 Year: 2006 Publisher: Maidenhead Open University Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Raising boys' achievement in secondary schools
Authors: --- ---
ISBN: 1280948612 033522850X 9780335228508 9781280948619 0335216099 9780335216093 0335216080 9780335216086 0335216072 Year: 2005 Publisher: Maidenhead Open University Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De publicaties over de leerachterstand van jongens volgen elkaar in snel tempo op en de overheersende toon hierin gaat van ernstige bezorgdheid tot nogal paniekerig. Niet zo de auteurs van dit boek. Zij herinneren eraan dat in Groot-Brittannië de nationale examenresultaten van jongens én meisjes als groep er stelselmatig op vooruitgaan. Wel is het zo dat voor sommige vakken de meisjes hun score in een iets vlugger tempo verhogen dan de jongens. Hieruit besluiten dat jongens een leerachterstand oplopen is wel wat kort door de bocht. Verder citeren zij internationale bevindingen die het waarom verklaren van de plotse publieke belangstelling in de jaren negentig voor het slecht presteren van jongens. De auteurs zijn zich bewust van verschillen tussen jongens en meisjes. Zij zijn voorstander van strategieën die jongens én meisjes positief beïnvloeden zowel op vlak van behaalde resultaten als op vlak van zich goed voelen in de klas en op school.

Listing 1 - 2 of 2
Sort by