Listing 1 - 10 of 11 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Het 'Rots en Water'-programma stelt zich ten doel jongens bij te staan in het ontdekken van hun eigen kwaliteit en richting: het leren beheersen, vergroten en richten van de eigen kracht en hen met begrip, respect en gevoel te leren omgaan met zichzelf en de mensen om hen heen. Dit praktijkboek bevat 13 gedetailleerd beschreven lessen en lesmateriaal, met talrijke instructieve foto's en lesbrieven. (Bron: covertekst)
sporttraining --- Didactics of sports and games --- 418.1 --- 618.89 --- psychofysieke training --- sociale vaardigheden --- trainingen --- zelfverdediging --- zelfzorg --- Psychologie der seksen en seksualiteit --- Adem --- Agressie --- Chinees boksen --- Concentratie --- Conditie --- Evenwicht --- Grenzen --- Groepsdruk --- Homoseksualiteit --- Intuïtie --- Jongens --- Lichaamstaal --- Mentale vorming --- Opvoeding --- Pesten --- Psychofysiek --- Puberteit --- Seksualiteit --- Seksueel misbruik --- Seksverschillen --- Touchboxing --- Training --- Wreeftrap --- Zelfverdediging --- Zelfvertrouwen --- Zwaaien --- 030161.jpg --- Differentiële opvoeding --- Psychofysieke training --- Overige verdedigings-, vecht- en krachtsporten --- (zie ook: rechten (homoseksuelen)) --- (zie ook: circuittraining) --- Lichamelijke opvoeding --- Preventie --- Emancipatie --- Assertiviteit --- Assertiviteitstraining --- Opvoeding en onderwijs --- Seksuele opvoeding --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Jongen --- Relationele en seksuele vorming --- Onderwijs --- Didactics of secundary education --- Recreation. Games. Sports. Corp. expression --- sport --- training --- Training (sport)
Choose an application
Over het algemeen zijn jongens energieker en beweeglijker dan meisjes en vinden zij het moeilijker om emoties en datgene wat hen beweegt in woorden uit te drukken. Deze verschillen hebben mede een biologisch-neurologische achtergrond en worden vaak versterkt door de manier waarop jongens en meisjes worden opgevoed en onderwezen, en ook verder door de maatschappij tegemoet worden getreden. Het 'Rots en Water'-programma stelt zich ten doel jongens bij te staan in het ontdekken van hun eigen kwaliteit en richting; het leren beheersen, vergroten en richten van de eigen kracht en hen met begrip, respect en gevoel te leren omgaan met zichzelf en de mensen om hen heen. Omdat jongens zo energiek en daadkrachtig zijn, en in de regel meer moeite hebben om zich in woorden uit te drukken, is gekozen voor een psychofysieke werkwijze. Dit betekent dat vaardigheden op de eerste plaats via fysieke oefeningen worden aangeboden, waarna een transfer wordt gemaakt naar sociale en mentale vaardigheden. Beginnend vanuit een sterke, fysieke basis wordt zo de weg ingezet die leidt tot zelfkennis en het inzicht dat mensen op velerlei manier met elkander verbonden zijn.Het 'Rots en Water'-perspectief'beschrijft de methodiek van de psychofysieke training en geeft de theoretische onderbouwing van het programma.www.swp.nl
Didactics of secundary education --- Didactics of sports and games --- lichamelijke opvoeding --- psychofysiologie --- sporttraining --- differentiële opvoeding --- 418.1 --- 618.89 --- psychofysieke training --- sociale vaardigheden --- trainingen --- zelfverdediging --- Homoseksualiteit --- Jongens --- Opvoeding --- Pesten --- Psychofysiek --- Puberteit --- Seksualiteit --- Seksverschillen --- Training --- 030160.jpg --- Differentiële opvoeding --- Psychofisieke training --- 416.1 --- kinderpsychologie --- jeugdpsychologie --- bewegingsopvoeding --- didactiek --- sociaal-emotionele opvoeding --- Psychologie der seksen en seksualiteit --- Overige verdedigings-, vecht- en krachtsporten --- (zie ook: rechten (homoseksuelen)) --- (zie ook: circuittraining) --- 007 --- algemene kinder- en jeugdpsychologie --- Lichamelijke opvoeding --- Preventie --- Seksueel misbruik --- Emancipatie --- Assertiviteit --- Assertiviteitstraining --- Lichaamstaal --- Opvoeding en onderwijs --- Seksuele opvoeding --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Seksueel geweld --- Sociaal-emotionele ontwikkeling --- 616.5 --- Lichamelijke opvoeding; onderwijs --- Jongen --- Relationele en seksuele vorming --- Onderwijs
Choose an application
Steeds meer kinderen en jongeren hebben een achterstand in hun sociaal-emotionele ontwikkeling en ondervinden daar problemen van. Zij vinden het moeilijk om met anderen contact te maken en met hen te spelen, te werken en te leven. Ook hebben zij vaak problemen bij het maken van goede keuzes en in het vinden van een zinvolle weg door het leven, die bij hen past en hen gelukkig maakt. Voor het ontwikkelen van een eigen identiteit, zelfkennis en voor het maken van keuzes en sociale contacten is een goede sociaal-emotionele ontwikkeling van belang. Deze sociaal-emotionele ontwikkeling omvat twee deelgebieden: de fysiek-emotionele ontwikkeling en de verbaal-emotionele ontwikkeling. De fysiek-emotionele ontwikkeling wordt verworven via beweging, spel, stoeien en sporten. De verbaal-emotionele ontwikkeling wordt vooral opgedaan via gesprekken met anderen.Beide ontwikkelingsgebieden zijn belangrijk en dienen in opvoeding en onderwijs een gelijkwaardige plaats te krijgen. Helaas blijkt dit in de praktijk niet het geval te zijn. Voor bewegingsonderwijs, spel en speelplaatsen is steeds minder tijd en aandacht, terwijl het onderwijs wél steeds taliger wordt. Vooral voor jongens kan dit nadelig uitpakken. Zij zijn in de regel energieker en levendiger dan meisjes, en kunnen zich niet altijd goed in woorden uitdrukken. Daarom ondervinden jongens vaker problemen in hun sociaal-emotionele ontwikkeling dan meisjes.Het Rots en Waterprogramma, dé sociaal-emotionele vaardigheidstraining bij uitstek, is geschikt voor jongens én meisjes. In deze unieke psychofysieke didactiek worden de fysiek-emotionele en verbaal-emotionele ontwikkeling tot een geheel samengebracht: actie, reflectie en kringgesprek komen in elke lesbeschrijving aan bod.www.swp.nl
Affective and dynamic functions --- Social psychology --- Didactics of sports and games --- psychofysiologie --- sporttraining --- emotionele ontwikkeling --- lichamelijke opvoeding --- socio-emotionele ontwikkeling --- Sociale opvoeding --- Secundair onderwijs --- Zelfverdediging --- Jongens --- Meisjes --- Jongen --- Meisje --- Opvoeding --- Onderwijs
Choose an application
Didactics of sports and games --- psychofysiologie --- sporttraining --- lichamelijke opvoeding --- 616.5 --- Lichamelijke opvoeding; onderwijs
Choose an application
'Rots en Water' vormt de titel van een door Freerk Ykema opgezette psychofysieke weerbaarheidstraining voor jongens. Het bestaat uit een fraai geïllustreerd praktijkboek en een informatief basisboek. Het seksespecifieke programma biedt een trainingsmethode aan leraren, jeugdhulpverleners etc. Het leert de kwetsbare jongens absoluut niet om er maar op los te slaan! Door middel van fysieke oefeningen wordt een vertaling gemaakt naar te realiseren sociale en communicatieve vaardigheden.
Choose an application
Choose an application
Doel van het Rots en Water programma is het vergroten van de communicatie- en sociale vaardigheden en welzijn bij kinderen en jongeren en het voorkomen en/of verminderen van sociale problemen zoals pesten, conflicten, uitsluiting, meeloopgedrag en seksueel grensoverschrijdend gedrag. Deze doelstelling wordt bereikt door het ondersteunen en bevorderen van de sociaal-emotionele ontwikkeling van kind, jongere en jong volwassene (4 - 18+). Daarbij wordt ouderparticipatie gestimuleerd en waar mogelijk getracht de buurt/wijk in dit proces te betrekken.
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Listing 1 - 10 of 11 | << page >> |
Sort by
|