Narrow your search

Library

DocAtlas (3)

KDG (3)

AP (2)


Resource type

book (3)

object (2)

digital (1)


Language

Dutch (6)


Year
From To Submit

2021 (1)

2016 (4)

2005 (1)

Listing 1 - 6 of 6
Sort by

Book
Varia. Taal 2. Jaargroep 4/5
Authors: ---
Year: 2005 Publisher: Amsterdam Bekadidact

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Leerlingen oefenen zelfstandig met Varia. Zij controleren hun eigen werk met de controledoos. 'Varia Taal' bestaat uit 4 boekjes (Taal 1 t/m 4) met oefeningen gericht op het dagelijkse taalgebruik. De moeilijkheidsgraad klimt geleidelijk op, de kinderen kunnen oefenen op hun eigen niveau. Elk boekje bevat een helder taakoverzicht waardoor gerichte inzet mogelijk is. Aan de orde komen: rubriceringen, woordsamenstellingen, tegenstellingen, taal- denkrelaties, synoniemen, woordbetekenissen, voorzetsels, naam-, lid- en voegwoorden.


Digital
Handelingsgericht werken voor het voortgezet onderwijs
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789033489587 Year: 2021 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Handelingsgerichte diagnostiek (HGD) geniet veel belangstelling bij CLB-medewerkers. Noëlle Pameijer en Tanja van Beukering schreven het boek Handelingsgericht werken: een handreiking voor de interne begeleider (Acco, 2006). Het nieuwe boek is een hertaling hiervan naar de Vlaamse onderwijssituatie. Handelingsgericht werken (HGW) voor zorgbegeleiders is van toepassing als een leerkracht, ouder of kind de zorgbegeleider benadert met een gerichte vraagstelling: er is een probleem, hoe komt dat en hoe kunnen we dit het beste aanpakken?Dit boek beschrijft helder en stapsgewijs hoe een zorgbegeleider handelingsgericht kan werken. Richtlijnen voor constructief communiceren met de leerkracht, de ouders en het kind komen aan bod, evenals het observeren van de aanpak van de leerkracht en het gezamenlijk maken van een handelingsplan. Ook de rol van de zorgbegeleider binnen het zorgcontinuüm wordt belicht. Een implementatiestrategie wordt voorgesteld. Het boek bevat formulieren en checklists ter ondersteuning. Al deze thema’s worden geïllustreerd met vele voorbeelden uit de dagelijkse praktijk van de interne zorgbegeleider.


Book
Dag Loeloe : Totaalmethode voor de 2de kleuterklas : Schatkist : 2de kleuterklas

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Verwonderen en ontdekken in een speelse en rijke leeromgeving waarbij kleuters op een eigentijdse manier worden uitgedaagd? Dat is Dag Loeloe!, een totaalaanbod speciaal voor de 2de kleuterklas. Door klaspop Loeloe komen de activiteiten tot leven en voelen kleuters zich veilig om te gaan ontdekken en te onderzoeken. Alle ontwikkelingsdomeinen komen op een doelgerichte manier aan bod. 

Dag Loeloe! bevat een ruim aanbod aan differentiatiemogelijkheden. Zo voelen alle kinderen zich goed in de klas en leren ze op hun eigen niveau en tempo. Klaspop Loeloe is daarbij hun vertrouwenspersoon en vriendinnetje.



Book
Dag Pompom! taalmethode voor de 3de kleuterklas : Schatkist : 3de kleuterklas

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Object
Dag Loeloe! : Totaalmethode voor de 2de kleuterklas : Schatkist : 2de kleuterklas

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dag Loeloe! Spelenderwijs verwonderen en ontdekken in een rijke en eigentijdse leeromgeving? Dat is Dag Loeloe! Een nieuwe totaalmethode voor de 2de kleuterklas van uitgeverij Zwijsen. Dag Loeloe! werkt met ankers (thema's) die gekoppeld worden aan herkenbare gebeurtenissen. Alle ankers zijn opgebouwd volgens een vaste structuur, waarbinnen alle ontwikkelings- en leerplandoelen aan bod komen. Er zijn 12 ankers voor de 2de kleuterklas verdeeld over 3 perioden..


Object
Dag Pompom! taalmethode voor de 3de kleuterklas : Schatkist : 3de kleuterklas

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dag Pompom! is de nieuwe schatkist voor de derde kleuterklas. Leren en ontdekken in een leuke en rijke leeromgeving, waarbij kleuters op hun eigen niveau en op een eigentijdse manier worden uitgedaagd. Deze nieuwe totaalmethode voor de 3de kleuterklas omvat alle leer- en ontwikkelingsgebieden en is afgestemd op de nieuwste leerplannen. Dag Pompom! biedt volop ruimte voor flexibiliteit en eigen invulling. De methode is opgebouwd rond 12 ankers, met elk een vaste en herkenbare structuur. Per anker is er ruimte voor eigen activiteiten en differentiatie. Je kunt ook eigen ankers toevoegen aan de methode. De 12 ankers voor de 3de kleuterklas zijn verdeeld over 3 perioden.

Listing 1 - 6 of 6
Sort by