Listing 1 - 10 of 15 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Choose an application
MCO Monocotyledons --- Belgium --- Cyperaceae --- Monocotyledonae --- floral ontogeny --- thesis
Choose an application
Het onderzoek geeft een beeld van hoe de problematiek rond plasticvervuiling in het Zuid-Afrikaanse onderwijs behandeld wordt. Dit in vergelijking met het Belgische onderwijs meer specifiek het Vlaamstalig landsdeel. Het onderzoek gaat dieper in op de kennis van onderwijzend personeel en de leerlingen in beide landen, waartussen dan ook een vergelijking gebeurd is. Verder worden leerplannen en schoolreglementen vergeleken waaruit een conclusie gevormd is rond het verwerven van de kennis. Dat wordt gecombineerd met het beeld dat in het land verkregen is door een stage en dus ook een korte verblijfsperiode. Als laatste is er een lessenpakket ontwikkeld en is er gezorgd voor de verdeling van drinkbussen in gans de school om toch één stap in de strijd tegen plasticvervuiling te zetten.
Choose an application
Dit onderzoek focust op het leren waarnemen bij natuurwetenschappen in 1B. Het onderzoek richt zich op twee belangrijke aspecten. De factoren die de betrokkenheid van de leerling bij een wetenschappelijk project beïnvloeden en de didactische middelen die het leren waarnemen kunnen ondersteunen. Wat is de invloed van leerlingen die beter betrokken zijn bij een wetenschappelijk experiment? Er wordt onderzocht welke invloed de betrokkenheid heeft en welke methodes toegepast kunnen worden opdat leerlingen meer betrokken zijn en ze zo beter kunnen leren waarnemen. De keuze van de didactische middelen bij de les natuurwetenschappen heeft een grote invloed op het leren waarnemen van de leerling. In dit onderzoek wordt onderzocht welke middelen het beste resultaat geven. Beide aspecten zijn gebundeld in een activiteitenpakket. Dit activiteitenpakket heeft als doel om het ‘leren waarnemen’ bij de leerlingen uit 1B van het Damiaaninstituut Aarschot te ondersteunen.
Choose an application
De ontwikkeling van een praktische tool die leefgroepbegeleiders kunnen inzetten om recidive in te schalen. Alsook bijhorend onderzoek en ervaringen uit de praktijk.
Choose an application
Dit onderzoek focust op het leren waarnemen bij natuurwetenschappen in 1B. Het onderzoek richt zich op twee belangrijke aspecten. De factoren die de betrokkenheid van de leerling bij een wetenschappelijk project beïnvloeden en de didactische middelen die het leren waarnemen kunnen ondersteunen. Wat is de invloed van leerlingen die beter betrokken zijn bij een wetenschappelijk experiment? Er wordt onderzocht welke invloed de betrokkenheid heeft en welke methodes toegepast kunnen worden opdat leerlingen meer betrokken zijn en ze zo beter kunnen leren waarnemen. De keuze van de didactische middelen bij de les natuurwetenschappen heeft een grote invloed op het leren waarnemen van de leerling. In dit onderzoek wordt onderzocht welke middelen het beste resultaat geven. Beide aspecten zijn gebundeld in een activiteitenpakket. Dit activiteitenpakket heeft als doel om het ‘leren waarnemen’ bij de leerlingen uit 1B van het Damiaaninstituut Aarschot te ondersteunen. (Bron: auteur)
Choose an application
Choose an application
Dit is een onderzoek naar de manieren waarop het online leerplatform Bioleren kan worden verbeterd op vlak van zelfstandigheid van leerlingen, differentiatie en interactieve werkvormen. Het onderzoek is voornamelijk gericht om deze aspecten te verbeteren binnen de context van het afstandsonderwijs voor het vak natuurwetenschappen. Uit digitale enquêtes bij leerlingen en leerkrachten, alsook uit literatuuronderzoek, werden er gegevens verzameld omtrent zelfstandigheid, differentiatie en interactieve werkvormen. Vervolgens werden op basis van deze gegevens aanpassingen ontworpen en voorgesteld voor de website. Volgende aanpassingen komen in dit praktijkonderzoek aan bod en werden geïmplementeerd, als antwoord op de vragen van de bevraagde leerlingen en leerkrachten: - Aankruisvakjes om vooruitgang van het leren te verduidelijken en planning te vergemakkelijken (zelfstandigheid) - Zelftesten om zicht te krijgen op de mate waarin de leerstof al verwerkt is (zelfstandigheid, differentiatie) - Oefeningen van opbouwende moeilijkheid (zelfstandigheid, differentiatie) - Een zeer duidelijke, overzichtelijke structuur (zelfstandigheid) - Een miniforum (zelfstandigheid, differentiatie, interactie) - Interactieve leervideo’s, kennisclips en afbeeldingen (differentiatie, interactie) - Oefeningen met tijdslimieten (differentiatie) - Doe-het-zelffiches (zelfstandigheid, differentiatie, interactie)
Choose an application
Listing 1 - 10 of 15 | << page >> |
Sort by
|