Listing 1 - 10 of 26 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Man of vrouw, autochtoon of allochtoon, oud of jong: ook in onze geëmancipeerde 21ste eeuw blijft uiterlijk ontegenzeggelijk een erg belangrijke rol spelen. Journalist Lieven Sioen interviewde ervaringsdeskundigen en sprak met talloze experts zoals Johan Braeckman, Jean-Jacques Cassiman en Myriam Vervaet. Hij kwam terug met een fascinerend verhaal over hoe je uiterlijk grotendeels je leven bepaalt. Hij gaat op zoek naar de waarheid achter mythes als: mooie mensen hebben vaker een succesvolle carrière, allochtonen hebben het moeilijker om een huis te huren... Het boek verschijnt in het verlengde van de gelijknamige tentoonstelling die in 2009 te zien was in Atlas (Antwerpen).
Sociology of culture --- Psychology --- 418.9 --- lichaam --- pesten --- schoonheidsidealen --- Lichaamstaal --- Pesten --- Schoonheidsideaal --- Overige onderwerpen --- Schoonheid ; psychologie. --- Disability --- Identity --- Body --- Fashion --- Plastic surgery --- Attitudes --- Appearance --- Book
Choose an application
Kinderen met lees- en schrijfproblemen. --- Buitengewoon kleuteronderwijs. --- Buitengewoon lager onderwijs. --- Dyslexie (Woordblindheid). --- Leesproblemen (Kinderen met leesproblemen, Leesstoornissen). --- Taalonderwijs. --- Orthopedagogics --- dyslexie --- leesproblemen --- Kindergarten --- Primary education --- 464.1 --- Buitengewoon kleuteronderwijs --- Buitengewoon lager onderwijs --- Dyslexie (Woordblindheid) --- Leesproblemen (Kinderen met leesproblemen, Leesstoornissen)) --- Taalonderwijs --- Kinderen met lees- en schrijfproblemen
Choose an application
1-649-2
levenskwaliteit --- Hygiene. Public health. Protection --- gezondheidszorg --- PXL-Healthcare 2017 --- medische ethiek --- ethische aspecten --- Levenskwaliteit --- 616-052 --- Medische ethiek --- Levenskwaliteit (kwaliteit van leven) --- 603.1 --- Gezondheidszorg --- Personen in een passieve rol. Patiënten. --- Personen in een passieve rol. Patiënten
Choose an application
Dit boek heeft als doel onderzoekers in de praktijk, en met name begeleiders van onderzoek in de praktijk op het hbo en daarbuiten, een handreiking te bieden om ethische dilemma's waar te nemen en bespreekbaar te maken. Onderzoek in de praktijk is al lastig op zich, het goed herkennen, omgaan met en begeleiden van situaties die ethische vragen oproepen, die gaan over wat goed, wenselijk en verantwoord onderzoek is, maken het onderzoek nog lastiger. Aan de hand van verschillende fases van het onderzoek (vanaf het eerste idee tot en met de rapportage) worden verschillende ethische vraagstukken besproken. Deze vraagstukken gaan vaak over de afweging hoe het belang van de (individuele) deelnemer opweegt tegen het belang van de kennisontwikkeling door middel va het onderzoek of het belang van de onderzoeker. Maar ook: wat te doen met vertrouwelijke informatie, of de wensen van de opdrachtgever, hoe de resultaten eerlijk gepresenteerd kunnen worden en vele andere vraagstukken. Deze worden alle geèillustreerd met voorbeelden uit de praktijk. Daarnaast wordt specifiek ingegaan op dilemma's rondom beoordelen van (afstudeer)werk, de nieuwe technologische mogelijkheden van dataverzameling (big data), en de wet- en regelgeving. .
General ethics --- ethiek
Choose an application
Het Protocol Leesproblemen en Dyslexie voor het Speciaal Basisonderwijs biedt leerkrachten, intern begeleiders, remedial teachers, logopedisten en andere leesspecialisten die in het speciaal (basis)onderwijs werkzaam zijn, richtlijnen om de leesontwikkeling van leerlingen gedurende alle jaargroepen systematisch te volgen. Het geeft aanwijzingen voor observatie en toetsing van leesvaardigheden en vaardigheden die daaraan voorafgaan in de kleuterperiode. Het protocol biedt een signaleringslijst voor kleuters en adaptieve toetsen voor de periode van het aanvankelijk lezen die gerelateerd zijn aan de herfstsignalering uit het protocol voor groep 1-4. Daarnaast biedt het handreikingen voor de begeleiding van leerlingen waarbij de leesontwikkeling dreigt te stagneren. Deze handreikingen sluiten aan bij bestaande methoden, materialen en orthotheken en bij recente bevindingen uit de literatuur rondom effectieve leesbegeleiding. Tevens sluit het aan bij het Protocol Leesproblemen en Dyslexie voor groep 1-4 en dat voor groep 5-8 en de tussendoelen beginnende en gevorderde geletterdheid. (Bron: www.taalonderwijs.nl/dyslexie)
Choose an application
Choose an application
In het eerste hoofdstuk leren studenten een praktijkvraag te vertalen naar een goede onderzoeksvraag. In hoofdstuk twee wordt uitgelegd op welke manier studenten kritisch kunnen kijken naar onderzoeksartikelen en hoe deze gebruikt kunnen worden in de eigen praktijk. In hoofdstuk drie leren studenten om zelf data te verzamelen en voeren zij aan de hand van een onderzoeksvraag een klein onderzoek uit. In hoofdstuk vier wordt alle kennis uit de eerste drie hoofdstukken gecombineerd en leren studenten kritisch na te denken over hun eigen onderzoek, een onderzoeksplan te maken, data te verwerken en een artikel te schrijven. Het boek sluit af met een hoofdstuk over de ethiek van onderzoek. Dit boek bevat veel voorbeelden uit de praktijk van de paramedische zorg.
wetenschappelijk onderzoek --- verpleegkundig onderzoek --- sociaal-wetenschappelijk onderzoek --- Methods in social research (general) --- Sociology of social welfare --- Verpleegkunde ; wetenschappelijk onderzoek --- #KVHB:Onderzoeksmethoden --- #KVHB:Wetenschappelijk onderzoek --- #kvhb: --- 613 --- verpleegkunde --- 300.6 --- onderzoeksvraagstelling --- eerstelijnszorg --- Geneeskunde --- Onderzoek en ontwikkeling --- Ziekteleer --- Sociaal-wetenschappelijk onderzoek --- PHL-Healthcare 12 --- paramedische opleidingen --- Praktijkonderzoek --- Paramedische beroepen --- Diagnose --- Onderzoeksvaardigheden --- Paramedisch beroep --- Onderzoeksvaardigheid --- Diagnostiek
Choose an application
Wat wordt eigenlijk bedoeld met zorgdomotica? Wat kan men ermee en wat niet? Wie heeft er iets aan en hoe verandert het werk van de installateur en de zorgverlener erdoor? Hoe kan bevorderd worden dat de toepassing ervan succesvol verloopt? Welke ervaringen zijn er al mee? Op deze en andere vragen wordt in dit boek antwoord gegeven. Want een ding is zeker: de demografische en sociaal-economische veranderingen vragen om slimme en innovatieve oplossingen, en dat betekent tevens slim samenwerken tussen de verschillende disciplines. Op die manier wordt zorgdomotica een succes en is het mogelijk een kwalitatief goede of zelfs betere zorg te bereiken
324 --- 627.3 --- communicatie --- demografie --- domotica --- personenalarm --- technologie --- woning --- woonvoorziening --- zorgbehoefte* --- zorgvrager --- Zorg --- Domotica --- Zorgdomotica --- Ouderenzorg --- zorg --- thuiszorg --- bejaardenzorg --- ziekenhuis --- 605.93 --- geriatrie --- gerontologie --- Bejaardenzorg --- Thuiszorg --- ouderdomsziekten, geriatrie --- Bejaarden --- Automatisering --- Kwaliteitszorg --- Gezondheidszorg --- Ouderen --- ICT --- Wonen --- gezondheidszorg --- ouderen --- Domotica. --- gezondheidszorg. --- ouderen. --- Gezondheidszorg. --- Ouderen. --- afstandsbewaking --- remote monitoring --- e-health --- monitoring-apparatuur --- medische technologie --- ADL (activiteiten dagelijks leven) --- Hygiene. Public health. Protection --- ICT (informatie- en communicatietechnieken) --- personenzorg --- PHL-Healthcare 12 --- ouderenzorg --- innovatie --- technologische vernieuwingen --- Zorgrobot --- Zorgvernieuwing --- Oudere --- Gemeenschap --- School --- Buurt
Choose an application
Door met een open en kritische blik te kijken naar de wereld om je heen, te signaleren wat beter kan, op zoek te gaan naar verklaringen, en kennis en ideeën te delen, draag je bij aan de ontwikkeling van je beroep. Praktijkgericht onderzoek in de (paramedische) zorg leert je problemen uit de praktijk gericht te onderzoeken, onderzoek te waarderen, wetenschappelijke artikelen kritisch te lezen en te komen tot oplossingen voor praktijkproblemen.In vier delen wordt het onderzoeksproces beschreven en volgt zo een student?s journey. Deel een gaat in op het waarom van onderzoek in de (paramedische) zorg, de ethische aspecten en de waarde van evidence-based practice. Deel twee leert hoe je van een praktijkprobleem tot een goede onderzoeksvraag komt en hoe je vervolgens een projectplan schrijft. Deel drie beschrijft hoe je eigen onderzoek uitvoert, tot en met de analyse en weergave van de resultaten. Kwantitatieve designs, kwalitatief onderzoek, actie-onderzoek, ontwerponderzoek en literatuuronderzoek worden uitgewerkt. In deel vier tenslotte wordt aandacht besteed aan de impact van onderzoek in de praktijk.https://www.coutinho.nl/nl/praktijkgericht-onderzoek-in-de-paramedische-zorg-9789046907825
Onderzoeksvaardigheden --- Paramedische beroepen --- Praktijkgericht onderzoek --- Verpleegkundig onderzoek --- Evidence based onderzoek --- Onderzoeksstrategieën --- Literatuuronderzoek --- Ethiek --- Onderzoeksmethoden --- Kritisch denken --- Kwaliteitscriteria --- Kwantitatief onderzoek --- Kwalitatief onderzoek --- Participatief onderzoek --- Actieonderzoek --- Valorisatie --- Presentaties --- Onderzoeksvaardigheid --- Paramedisch beroep --- Praktijkonderzoek --- Evidence-based medicine --- Onderzoeksstrategie --- Onderzoeksmethode --- Kwaliteitscriterium --- Presentatie --- Godsdienst --- Sport --- Duurzaamheid --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Man --- Cultuur --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Technologie --- Voeding --- Maatschappij --- Verpleegkunde --- Drank --- Gezondheid --- Volwassene --- gezondheidszorg --- kwantitatief onderzoek --- kwalitatief onderzoek --- actieonderzoek --- literatuuronderzoek --- evidence-based practice --- onderzoek --- wetenschappelijke literatuur
Choose an application
Er zullen steeds meer mensen langer thuis blijven, ook op hoge leeftijd. De indicatie om toegelaten te worden in een verpleeghuis is flink verzwaard. Mensen die in de nabije toekomst in een verpleeghuis worden opgenomen, hebben over het algemeen intensievere zorg nodig dan in het verleden het geval was. Het zijn veelal de laatste levensjaren, die men doorbrengt in een verpleeghuis. De overgang van eigen omgeving naar een zorgomgeving is niet gemakkelijk. Het zou dan ook zo moeten zijn dat een verpleeghuis als een warm bad voelt, een goede omgeving waar men zich gerespecteerd, waar mogelijk autonoom en waar nodig gesteund en vooral: thuis voelt. Om dit doel te bereiken, worden er hoge eisen gesteld aan het verpleeghuis. In dit boek zijn verschillende gezichtspunten gebundeld. Het is geschreven door experts en wetenschappers, met bijdragen variërend van de betekenis en bevordering van het ‘thuisgevoel’, tot de keuze van sanitair, nieuwe technologie, en het eten en drinken. Het boek bestaat uit drie delen: in deel 1 ‘de ruimte’, wordt aandacht besteed aan de invloed van de bebouwde omgeving op de beleving thuis te zijn. Deel 2 ‘het raderwerk’ gaat in op technologische ondersteuning. In deel 3 tenslotte, ‘dagelijkse rituelen’, worden belangrijke aspecten beschreven die bijdragen aan de kwaliteit van leven in de dagelijkse terugkerende handelingen.
Sociology of social care --- technologische innovatie --- WZC (woonzorgcentrum) --- hulpmiddelen
Listing 1 - 10 of 26 | << page >> |
Sort by
|