Listing 1 - 10 of 13 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Het boek bestaat uit twee delen. Het eerste deel biedt de nodige achtergrondinformatie. Zo komt de relatie tussen didactische werkvormen en pedagogisch handelen aan bod, en wordt besproken welke werkvormen op welk moment het beste kunnen worden ingezet. Deel twee geeft vervolgens een uitputtend overzicht van de verschillende soorten didactische werkvormen. Deze worden stuk voor stuk beschreven en toegelicht, waarbij telkens zowel de sterke als de zwakke kanten van de betreffende werkvorm worden benoemd. Ten slotte vat een alfabetisch overzicht de belangrijkste eigenschappen van de besproken werkvormen nog eens samen.
differentiële opvoeding --- Didactic strategies --- didactische werkvormen --- #KVHB:Didactiek --- didactiek --- differentiatie --- samenwerkingsvormen --- 454.21 --- Didactische werkvormen --- Lesgeven --- Media --- Instructievormen --- Samenwerkend leren --- Spelvormen --- 37.02 --- Didactiek --- Werkvormen --- 113768.jpg --- didactische werkvormen, geprogrammeerde instructie, groepswerk, projectonderwijs --- 371.3 --- Didactiek. --- departement Lerarenopleiding 11 --- Didactische werkvorm
Choose an application
Door de juiste didactische werkvorm te kiezen, kunnen docenten met maximaal effect onderwijs geven. Het didactische werkvormenboek biedt de (toekomstige) docent een praktisch overzicht van bijna 250 didactisch onderbouwde werkvormen. Ook legt het de link naar de theorie en helpt het docenten om voor iedere onderwijsvraag de juiste werkvorm te kiezen. Een handig alfabetisch overzicht vat de belangrijkste eigenschappen van de besproken werkvormen samen. In deze elfde herziene editie van Het didactische werkvormenboek besteden de auteurs de nodige aandacht aan de inzet van nieuwe media als werkvorm of als hulpmiddel bij werkvormen. Ook is het hoofdstuk over activerende didactiek uitgebreid. De toenemende verantwoordelijkheid van leerlingen voor hun eigen leerproces, heeft namelijk ook gevolgen voor de keuze van de juiste werkvormen door de docent. Verouderde werkvormen zijn vervangen door nieuwe werkvormen en een aantal werkvormen is geactualiseerd. Het didactische werkvormenboek biedt (toekomstige) docenten een schat aan mogelijkheden om effectief les te kunnen geven aan hun leerlingen.
differentiële opvoeding --- Didactic strategies --- didactische werkvormen --- Didactiek --- #SBIB:316.334.1O440 --- #SBIB:37H0 --- Didactische werkvormen --- 691 --- 454.21 --- Instructie --- Leerprocessen --- Onderwijsgedrag: algemeen --- Pedagogie --- Pedagogie en didactiek --- Nederlandse taal --- Nederlands taal --- didactiek --- werkvormen --- Coöperatief leren --- Differentiatie --- didactiek. --- werkvormen. --- Didactiek. --- Werkvormen. --- PXL-Education 2015 --- Didactics
Choose an application
Choose an application
Naast achtergrondinformatie (deel 1) en beschrijving van ruim 150 werkvormen (deel 2) is in dit boek een overzicht van de besproken werkvormen opgenomen, waarbij van elke werkvorm wordt aangegeven voor welke fase(n) van het onderwijsleerproces deze met name geschikt is. In dat overzicht is tevens vermeld of een werkvorm al dan niet rekening houdt met de aspecten van twee belangrijke verschillen tussen leerlingen : het leertype en de leerstijl.
didactische werkvormen --- Didactic strategies --- didactiek --- 268.222 --- 37.02 --- #PEDA *1.3 --- #gsdbP --- 454.21 ) Didactische werkvormen --- 454.5 --- 454.21 --- Didactische werkvormen --- Didaktiek: werkvormen --- Onderwijs: werkvormen --- 371.3 --- Schoolcatechese. Godsdienstonderwijs--(doelstellingen; inhoud; methodes) --- Didactische en methodische grondbeginselen. --- Didactiek --- 37.02 Didactische en methodische grondbeginselen. --- 268.222 Schoolcatechese. Godsdienstonderwijs--(doelstellingen; inhoud; methodes) --- Didactische en methodische grondbeginselen
Choose an application
In dit handboek staan didactische werkvormen centraal. Iedere les staan docenten voor de vraag welke werkvormen zij zullen inzetten. Daarbij moet de gekozen werkvorm niet alleen aansluiten bij het onderwerp, maar ook recht doen aan de verschillen tussen leerlingen. Hiertoe staat hun een grote diversiteit aan werkvormen ter beschikking. Het boek biedt daarvan een overzicht en legt het verband met de theorie. In het eerste deel vind je de nodige achtergrondinformatie. Zo komt de relatie tussen didactische werkvormen en pedagogisch handelen aan bod, en wordt besproken welke werkvormen op welk moment het beste kunnen worden ingezet. Deel twee geeft vervolgens een uitputtend overzicht van de verschillende soorten didactische werkvormen. Deze worden stuk voor stuk beschreven en toegelicht, waarbij telkens zowel de sterke als de zwakke kanten van de betreffende werkvorm worden benoemd. Ten slotte vat een alfabetisch overzicht de belangrijkste eigenschappen van de besproken werkvormen nog eens samen
#PBIB:+SLO 220.91 --- #KVHB:Didactiek --- 454.21 --- Didactiek --- Didactische werkvormen --- Instructie --- Leerprocessen --- didactiek --- didactisch materiaal --- leerprocessen --- onderwijskunde --- 474.21 --- Basisonderwijs --- Didactiek (didactische werkvormen) --- Differentiatie --- 454.21 ) Didactische werkvormen --- didactische werkvormen --- differentiatie --- discussievormen --- instructievormen --- interactievormen --- opdrachtvormen --- samenwerkend leren --- samenwerkingsvormen --- spelvormen --- 061479.jpg --- Didactiek: werkvormen --- Hoger onderwijs en achtergrond secundair onderwijs : Onderwijs : didactiek --- 371.3 --- Onderwijs 37 --- Onderwijspersoneel 371.12 --- Beroepsopleiding 377 --- Organisatie 658.014 --- Onderwijs --- Werkvormen --- #FARO gidsen_gidsvaardigheden --- werkvormen --- Didactiek. --- Differentiatie. --- differentiële opvoeding --- Didactic strategies --- Werkvorm --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Muziekpedagogie
Choose an application
Naast achtergrondinformatie (deel 1) en beschrijving van ruim 150 werkvormen (deel 2) is een overzicht van de besproken werkvormen opgenomen, waarbij van elke werkvorm wordt aangegeven voor welke fase(n) van het onderwijsleerproces deze met name geschikt is. In dat overzicht is tevens vermeld of een werkvorm al dan niet rekening houdt met de aspekten van twee belangrijke verschillen tussen leerlingen: het leertype en de leerstijl.
Didactiek --- Didactische werkvormen --- Onderwijsmethoden --- 031069.jpg --- didactiek: werkvormen --- "(zie ook: wiskunde (didactiek; s.o.))" --- 484 --- didactisch proces --- modulair onderwijs --- didactische werkvormen --- Didactic strategies --- 454.21 --- didactiek --- didactisch materiaal --- leerprocessen --- onderwijskunde --- 371.3 --- 454.21 ) Didactische werkvormen --- instructievormen --- interactievormen --- opdrachtsvormen --- samenwerkingsvormen --- spelvormen --- Instructievormen --- Interactievormen --- Opdrachtsvormen --- Samenwerkingsvormen --- Spelvormen --- Werkvormen
Choose an application
Door de juiste didactische werkvorm te kiezen, kunnen docenten met maximaal effect onderwijs geven. Het didactische werkvormenboek biedt de (toekomstige) docent een praktisch overzicht van bijna 250 didactisch onderbouwde werkvormen. Ook legt het de link naar de theorie en helpt het docenten om voor iedere onderwijsvraag de juiste werkvorm te kiezen. Een handig alfabetisch overzicht vat de belangrijkste eigenschappen van de besproken werkvormen samen.In deze twaalfde herziene editie van Het didactische werkvormenboek besteden de auteurs meer aandacht aan het gebruik van (interactieve) media als werkvorm of als hulpmiddel bij werkvormen. Ook is het hoofdstuk over activerende didactiek uitgebreid. De toenemende verantwoordelijkheid van leerlingen voor hun eigen leerproces, heeft namelijk ook gevolgen voor de keuze van de juiste werkvormen door de docent.Er zijn nieuwe werkvormen bijgekomen en een aantal werkvormen is geactualiseerd.Het didactische werkvormenboek biedt (toekomstige) docenten een schat aan mogelijkheden om effectief en attractief les te kunnen geven aan hun leerlingen. Een boek vanuit de praktijk voor de praktijk!AuteursPiet Hoogeveen studeerde na de opleiding tot docent basisonderwijs onderwijskunde aan de universiteit van Groningen. Hij was van 1977 tot 2015 als docent onderwijskunde verbonden aan de lerarenopleiding van Hogeschool Arnhem en Nijmegen (HAN) te Nijmegen.Jos Winkels studeerde na de opleiding tot docent basisonderwijs Onderwijskunde aan de Radbouduniversiteit Nijmegen. Hij was werkzaam in het basis-, voortgezet en beroepsonderwijs. Vervolgens werkte hij als docent onderwijskunde aan de hogescholen in Nijmegen en Tilburg. Daarna was hij senior wetenschappelijk medewerker beroepsonderwijs en bedrijven bij Cito in Arnhem. Thans houdt hij zich vooral bezig met ontwikkelingen op het gebied van werkvormen.(Bron: http://vangorcum.nl/)
Didactic strategies --- differentiële opvoeding --- didactische werkvormen --- Didactiek --- Didactische werkvormen --- Leerprocessen --- Instructie --- 37.02 --- activerende werkvormen --- didactiek --- PXL-Education 2019 --- PXL-Ebooks 2020 --- Nederlands taal --- Nederlandse taal --- Werkvormen. --- Didactiek. --- 454 --- kunsteducatie --- didactisch proces --- didactische principes --- onderwijs --- leerprocessen --- Didactiek (algemeen) --- werkvormen en leeractiviteiten --- Didactische werkvorm --- Didactics
Choose an application
Onderwijs wil leerlingen boeien, motiveren, kwalificeren en uitdagen, met andere woorden: een rijke leeromgeving voor allen bieden. Dit betekent ook verschillende activerende werkvormen kunnen toepassen en deze afstemmen op de doelen en onderwijsbehoeften van leerlingen. Het didactische werkvormenboek biedt de (toekomstige) docent een praktisch overzicht van bijna 250 onderbouwde werkvormen en suggesties om die effectief te gebruiken.Deze druk besteedt meer aandacht aan mogelijkheden om te differentiëren en (interactieve) media als werkvorm of als hulpmiddel bij werkvormen in te zetten. Door deze druk loopt als rode draad het benadrukken van het belang van effectief en attractief leren door onder andere een juist gebruik van werkvormen. Het theoretische deel 1 is grondig herzien en daardoor nog praktischer in het gebruik. In deel II zijn enkele werkvormen toegevoegd, teksten geactualiseerd en de leesbaarheid nog verder verbeterd. Het didactische werkvormenboek is een ideeënboek waarin (toekomstige) docenten een schat aan mogelijkheden vinden om hun onderwijs af te stemmen op en aantrekkelijk te maken voor hun leerlingen.https://www.vangorcum.nl/zoeken/100-458_Het-didactische-werkvormenboek
Didactiek --- Didactische werkvorm --- Didactiek. --- Nederlandse Taal. --- Werkvormen. --- Didactic strategies --- differentiële opvoeding --- didactische werkvormen
Choose an application
Choose an application
Door de juiste didactische werkvorm te kiezen, kunnen docenten met maximaal effect onderwijs geven. Het didactische werkvormenboek biedt de (toekomstige) docent een praktisch overzicht van bijna 250 didactisch onderbouwde werkvormen. Ook legt het de link naar de theorie en helpt het docenten om voor iedere onderwijsvraag de juiste werkvorm te kiezen. Een handig alfabetisch overzicht vat de belangrijkste eigenschappen van de besproken werkvormen samen. In deze twaalfde herziene editie van Het didactische werkvormenboek besteden de auteurs meer aandacht aan het gebruik van (interactieve) media als werkvorm of als hulpmiddel bij werkvormen. Ook is het hoofdstuk over activerende didactiek uitgebreid. De toenemende verantwoordelijkheid van leerlingen voor hun eigen leerproces, heeft namelijk ook gevolgen voor de keuze van de juiste werkvormen door de docent. Er zijn nieuwe werkvormen bijgekomen en een aantal werkvormen is geactualiseerd. Het didactische werkvormenboek biedt (toekomstige) docenten een schat aan mogelijkheden om effectief en attractief les te kunnen geven aan hun leerlingen. Een boek vanuit de praktijk voor de praktijk! Extra digitaal materiaal bij dit boek is gratis beschikbaar via www.lerarencampus.nl. Auteurs Piet Hoogeveen studeerde na de opleiding tot docent basisonderwijs onderwijskunde aan de universiteit van Groningen. Hij was van 1977 tot 2015 als docent onderwijskunde verbonden aan de lerarenopleiding van Hogeschool Arnhem en Nijmegen (HAN) te Nijmegen. Jos Winkels studeerde na de opleiding tot docent basisonderwijs Onderwijskunde aan de Radbouduniversiteit Nijmegen. Hij was werkzaam in het basis-, voortgezet en beroepsonderwijs. Vervolgens werkte hij als docent onderwijskunde aan de hogescholen in Nijmegen en Tilburg. Daarna was hij senior wetenschappelijk medewerker beroepsonderwijs en bedrijven bij Cito in Arnhem. Thans houdt hij zich vooral bezig met ontwikkelingen op het gebied van werkvormen.
Didactic strategies --- differentiële opvoeding --- didactische werkvormen
Listing 1 - 10 of 13 | << page >> |
Sort by
|