Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|
Choose an application
Mijn eindwerk gaat uit van een demotivatieproblematiek inherent aan de systeemkenmerken van onderwijs. Binnen het onderwijs zijn er drie systeemkenmerken namelijk het formele kader, de traditionele vakkenindeling en de selectie van leerlingen, die demotivatie bij leerlingen in de hand werken. Na een beschrijving van deze probleemsituatie, heb ik deze problematiek dan getracht om te buigen door taakgerichtheid boven prestatiegerichtheid te promoten, door de traditionele vakkenindeling en de selectie van leerlingen in vraag te stellen en welbevinden en betrokkenheid centraal te stellen. Uiteraard gaat deze vraag tot verandering ook gepaard met een aantal aanpassingen binnen het didactisch proces op microniveau. Daarom heb ik de rol van de leerkracht als begeleider en verantwoordelijke voor een krachtige leeromgeving en een activerende didactiek beschreven. Ben ik op zoek gegaan naar allerlei didactisch motiverende werkvormen en leerstrategieën en heb ik de meest motiverende methodes ruim beschreven. Ook het mediagebruik heb ik in functie van leermiddel aangehaald en kort beschreven. In de praktijk ben ik dan nagegaan in hoeverre ik de theorie kon omzetten in realiteit. Ik heb hiervoor de uitgangspunten van de theorie gevolgd en mijn vertrekpunten en bevindingen aangegeven. Zo heb ik voornamelijk het probleemgestuurd en geïntegreerd onderwijs beschreven. Dergelijke aanpak motiveert de leerlingen, maakt reflectie op het leerproces en verbanden leggen mogelijk. Bovendien doet het de leerkracht ook beter de evolutie in de leerproces inzien waardoor leerlingen bewuster en gemotiveerder in hun onderwijs staan. Mijn eindwerk is vooral een verzameling van vertrekpunten voor leerkrachten die zelf intrinsiek gemotiveerd zijn en dit naar hun leerlingen toe willen vertalen. Het geeft de aanzet tot een creatieve inkleuring die onderwijs niet tot plicht wil laten vervallen, maar er plezier voor in de plaats wil stellen. (Bron: auteur)
Choose an application
Didactics of languages --- Secondary education --- Engels --- taalmethodes --- ASO (algemeen secundair onderwijs)
Choose an application
Engelse taal ; secundair onderwijs ; leermiddelen --- enge 485.2 --- schoolboeken --- Engels --- leerboeken --- secundair onderwijs --- 485.2 --- Engels ; secundair onderwijs --- 485.22 --- didactiek secundair onderwijs - Engelse taal en letterkunde --- Taal en letterkunde; overige talen --- Schoolbooks - Didactic material --- Secundair onderwijs --- KHK --- Engelse taalkunde --- handboeken secundair onderwijs --- PXL-Education 2017 --- PXL-Education 2016 --- 3e leerjaar secundair onderwijs --- Algemeen secundair onderwijs --- 2e leerjaar A secundair onderwijs --- 5e leerjaar secundair onderwijs --- 1e leerjaar A secundair onderwijs --- Gemeenschapsonderwijs --- VVKSO --- 6e leerjaar secundair onderwijs --- 4e leerjaar secundair onderwijs --- Vlaams Verbond van het Katholiek Secundair Onderwijs --- #BSCH: vak: Engels
Choose an application
Didactics of languages --- Secondary education --- Engels --- taalmethodes
Choose an application
Didactics of English --- Didactics of languages --- Secondary education --- Engels
Choose an application
Choose an application
Overweight and obesity, notwithstanding their known negative consequences, are two accurate problems that afflict the entire globe. It seems that consumers make unhealthy food choices. When consumers choose between healthy or unhealthy food, they rely on self-control. This paper conducts a literary review on processes of self-control and on how these processes are influenced by food advertising. The literary review starts with a clear definition of the concept 'self-control'. Next, it elaborates on important characteristics of self-control and on self-control processes in specific contexts. Then, the literary review analyzes the effect of unhealthy and healthy food advertisements on processes of self-control and thus on consumers' decisions. The paper concludes that advertising unhealthy food has a negative impact on consumers' self-control, however, a distinction needs to be made between weak and strong temptation and the effect also differs among different types of consumers. For healthy food advertisements, there is a clear positive effect on self-control and consumers' decisions, but only with a specific type of advertising.
Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|