Listing 1 - 10 of 10 |
Sort by
|
Choose an application
Studenten worden gestimuleerd bij iedere fase in het verpleegkundig process kritisch na te denken. Zo wordt bij het leren van het opstellen van een diagnose gelijktijdig uitgebreid aandacht besteed aan het diagnoseproces. Een gedetailleerde uitleg over werkbare zorgplannen wordt ingeleid door een kritische reflectie over de keuze voor de resultaten en interventies van de zorgplannen. Op deze manier leren studenten de redenen voor hun klinische keuzes zorgvuldig af te wegen. Concrete voorbeelden, oefeningen, opdrachten en casussen helpen hen de stof te begrijpen en toe te passen. Kritisch denken binnen het verpleegkundig proces is geschreven voor verpleegkundestudenten in het hoger onderwijs.
verpleegkunde --- verpleegkundig onderzoek (nursing research) --- systematisch verpleegkundig handelen (nursing process, SVH, verpleegproces) --- denken --- reflectie --- verpleegkundige diagnose (NANDA) --- verpleegplan (zorgplan) --- 613 --- (zie ook: Rogers Martha-theorie) --- Systematisch verpleegkundig handelen --- verpleegkundig proces --- zorgplan --- Verpleegkundige anamnese --- verpleegkundige opleiding (gez) --- verpleegprocedure (gez) --- reflectie (psychologie) --- amnesie --- Denken --- 613.21 --- 613.22 --- kritisch denken --- systematisch verpleegkundig handelen --- verpleegkundige diagnose --- verpleegplan --- (verpleegkundig) --- 616.083.5 --- Kritisch denken --- Systematisch verpleegkundig handelen (verpleegproces, svh) --- Theorieën van de verpleegkunde --- Verpleegkundige diagnose --- Verpleegkundige handelingen --- 613.3 --- Basisverpleegkunde - Verpleegkundige interventies --- Verpleegkundig onderzoek - Theorieën --- diagnostiek (geneeskunde) --- Nursing --- evaluatie (onderwijs) --- SVH (systematisch verpleegkundig handelen) --- anamnese --- verpleegplannen --- verpleegkundige interventies
Choose an application
Studenten worden gestimuleerd bij iedere fase in het verpleegkundig process kritisch na te denken. Zo wordt bij het leren van het opstellen van een diagnose gelijktijdig uitgebreid aandacht besteed aan het diagnoseproces. Een gedetailleerde uitleg over werkbare zorgplannen wordt ingeleid door een kritische reflectie over de keuze voor de resultaten en interventies van de zorgplannen. Op deze manier leren studenten de redenen voor hun klinische keuzes zorgvuldig af te wegen. Concrete voorbeelden, oefeningen, opdrachten en casussen helpen hen de stof te begrijpen en toe te passen. Kritisch denken binnen het verpleegkundig proces is geschreven voor verpleegkundestudenten in het hoger onderwijs.
Denken --- Systematisch verpleegkundig handelen --- anamnese --- verpleegkundige diagnose --- kritisch denken --- Nursing --- reflectie (psychologie) --- diagnostiek (geneeskunde) --- evaluatie (onderwijs) --- SVH (systematisch verpleegkundig handelen) --- verpleegplannen --- verpleegkundige interventies --- verpleegkunde --- amnesie --- verpleegkundig proces --- PXL-Healthcare 2020 --- Kritisch denken --- Verpleegkunde
Choose an application
Verpleegkunde --- Verpleegkunde ; processen --- Verpleegkundige diagnostiek
Choose an application
Nursing --- Orthopaedics. Traumatology. Plastic surgery --- verpleegkunde
Choose an application
This easy-to-use guide gives students instant access to information needed to write thorough, individualized care plans based on the most recent NANDA-approved nursing diagnoses. Nursing Interventions Classifications (NIC) and Nursing Outcome Classifications (NOC) are incorporated throughout. The guide presents diagnoses associated with medical, surgical, psychiatric, perinatal, and pediatric patient populations. Each Plan of Care includes: definition of nursing diagnosis, defining characteristics, related factors, suggestions for use, suggested alternative diagnoses, expected outcomes and evaluation criteria, NIC/NOC taxonomy, and suggested nursing actions.
Choose an application
Choose an application
Choose an application
In dit boek wordt de verpleegkundestudent gestimuleerd kritisch na te denken over iedere fase van het verpleegkundig proces. Zo wordt bij het leren opstellen van een diagnose gelijktijdig uitgebreid aandacht besteed aan het diagnostisch proces. Een gedetailleerde uitleg over zorgplannen wordt ingeleid door een kritische reflectie op de keuze van resultaten en interventies. Op deze manier leren studenten de redenen voor hun klinische keuzes zorgvuldig af te wegen. Door middel van theorie en praktische oefeningen wordt in dit boek hetverpleegkundig proces grondig doorgenomen. Zo komen informatieverzamelingsmethoden, diagnostische redeneervaardigheden, het plannen van de verpleegkundige zorg, en het uitvoeren en evalueren van de zorgverleninguitvoerig aan de orde. Concrete voorbeelden, opdrachten en casussen helpen studenten de stof te begrijpen en toe te passen. Kritisch denken binnen het verpleegkundig proces verdeelt het verpleegkundigproces in vijf fasen: anamnese, diagnose, planning, uitvoering, evaluatie.
604.2 --- verpleegkunde --- informatievaardigheden --- anamnese --- reflecteren --- evaluatie --- Diagnose --- Zorgplan --- verpleegkundig proces --- amnesie --- kritisch denken --- 606.84 --- psychiatrische verpleegkunde --- psychiatrie --- psychiatrische verpleging --- diagnostiek (geneeskunde) --- Nursing --- evaluatie (onderwijs) --- SVH (systematisch verpleegkundig handelen) --- verpleegplannen --- reflectie (psychologie) --- verpleegkundige interventies --- PXL-Healthcare 2013
Choose an application
Choose an application
Listing 1 - 10 of 10 |
Sort by
|