Narrow your search

Library

KU Leuven (18)

VUB (10)

UCLL (9)

VIVES (9)

Thomas More Kempen (8)

Hogeschool West-Vlaanderen (6)

Odisee (5)

AP (4)

Arteveldehogeschool (3)

DB (3)

More...

Resource type

book (24)


Language

Dutch (14)

English (10)


Year
From To Submit

2016 (1)

2015 (1)

2013 (1)

2012 (1)

2009 (2)

More...
Listing 1 - 10 of 24 << page
of 3
>>
Sort by

Book
Global sport business: community impacts of commercial sport
Author:
ISBN: 9780415828239 Year: 2012 Publisher: London Routledge

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Book
De toekomst van de sportbusiness.
Authors: ---
ISBN: 9077072578 9789077072578 Year: 2004 Publisher: Nieuwegein Arko sports media

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het 'vierde milieu', holovisie, sportstammen, supercomputers, gendoping, cyborgs? Het komt allemaal aan bod in De toekomst van de sportbusiness, een academisch gefundeerd avontuur dat de lezer meevoert met de snelheid van een Formule 1-bolide. Dit inspirerende vervolg op Sportbusiness in de mondiale markt, dat eerder verscheen in deze serie, werpt een blik op de enorme veranderingen die de sportbusiness in de toekomst zal ondergaan als gevolg van ingrijpende technologische ontwikkelingen. Deze veranderingen worden door Aaron Smith en Hans Westerbeek in een filosofisch en sociaal kader geplaatst. Zo beschrijven zij verschijnselen als nanotechnologie, kunstmatige intelligentie, maatschappelijk verantwoord (sport)ondernemerschap, prestatieverbetering middels genetische doping, sport als nieuwe religie, het milieuaspect en de rol die de sport kan spelen als cultureel bindmiddel. Hierbij staan de effecten die dit heeft op de consument voortdurend centraal, want zonder sportconsumenten is er geen markt en dus geen business. De toekomst van de sportbusiness zal uw visie op de wereld in het algemeen en op de sport in het bijzonder veranderen. De auteurs proberen hierbij niet per se een correcte voorspelling te geven van de toekomst, maar willen u vooral aanzetten tot nadenken over de mogelijkheden die de toekomstige sportbusiness te bieden heeft.


Book
Sportbusineness in de mondiale markt
Authors: ---
ISBN: 9077072349 Year: 2003 Publisher: Nieuwegein Arko Sports Media

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Hans Westerbeek en Aaron Smith onderzochten hoe aspecten als politiek, economie, cultuur en commercie de toekomst van sport beïnvloeden. Zij behandelen de opkomst van sport als business, profileren de psychologie van de fan, ontvouwen de architectuur van het mondiale sportsysteem en brengen in kaart hoe technologische ontwikkelingen ervoor gezorgd hebben dat sport het meest waardevolle goed van de media- en entertainmentindustrie is geworden. (Bron: covertekst)


Book
Topmanagement van sporttoppers : vijftig leiderschapslessen uit de sport
Authors: ---
ISBN: 9789054720287 Year: 2007 Publisher: Nieuwegein Arko Sports Media

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Zowel in de sport als in het bedrijfsleven zijn topprestaties van cruciaal belang. In een wereld waarin de euro regeert, is het van groot belang om de aandeelhouders tevreden te houden door regelmatig een gezonde winst te rapporteren en een aantrekkelijk dividend uit te keren. In de sport lijkt het vaak nog eenvoudiger: die bal vaker in het doel trappen dan je tegenstander of als eerste met omhooggestoken armen juichend over de finish komen. In de enigszins saaie context van het zakendoen is het soms lastig om heldere en aansprekende voorbeelden van uitstekend leiderschap te vinden. De sport heeft in die zin een streepje voor op business, omdat het door de passie van de supporters en de eenduidige doelstelling van de deelnemers (we willen winnen!) inspirerende voorbeelden van succes én falen biedt. (Bron: covertekst)


Book
Leiderschap in sport en business. Wat het bedrijfsleven kan leren van de sport.
Authors: ---
ISBN: 9077072896 Year: 2006 Publisher: Nieuwegein Arko sports media


Book
Topmanagement van sporttoppers : vijftig leiderschapslessen uit de sport.
Authors: ---
ISBN: 9077072802 Year: 2005 Publisher: Nieuwegein Arko sports media

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Leiderschap in sport en business : wat het bedrijfsleven kan leren van de sport
Authors: ---
ISBN: 9789077072899 Year: 2008 Publisher: Nieuwegein : Arko sports media,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Hoewel er veel verschillen zijn tussen sport en het bedrijfsleven, betekent dat niet dat zakelijke leiders niets kunnen leren van hun collega's uit de sport. Veel van de thema's die in het bedrijfsleven een rol spelen, zoals leiderschap, teamwork, mentoring en coaching, strategie en innovatie, worden in de sportwereld vaak anders en wellicht innovatiever uitgewerkt en ingezet. Zo is het in de sport, en met name in de Formule 1, gebruikelijk dat prestaties nauwkeurig worden gemeten en geëvalueerd, en is training prioriteit nummer één. Topatleten die zich richten op de honderd meter sprint, trainen constant om op het juiste moment te kunnen excelleren: een jarenlange voorbereiding op een prestatie die minder dan tien seconden duurt! Nergens is ook meer zichtbaar dat een team van mindere goden een groep individuele kampioenen met gemak kan verslaan. Het Amerikaanse team van amateurspelers dat in 1980 tijdens het olympisch ijshockeytoernooi in de halve finale de Russische titelfavoriet versloeg, is hiervan een perfect voorbeeld. Aan de hand van een grote hoeveelheid internationale voorbeelden op het gebied van alle denkbare sporten tonen de auteurs welke cruciale leiderschapslessen sport te bieden heeft. Leiderschap in sport en business – Wat het bedrijfsleven kan leren van de sport weet theorievorming, aansprekende praktijkvoorbeelden en inspirerende citaten van bekende en minder bekende (sport)leiders op aantrekkelijke wijze te combineren, en kan het verschil betekenen tussen mislukking en succes.

Keywords

Sportmanagement.


Book
Leiderschap in sport en business : wat het bedrijfsleven kan leren van de sport.
Authors: ---
Year: 2006 Publisher: Nieuwegein Arko sports media

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Hoewel er veel verschillend zijn tussen sport en het bedrijfsleven, betekent dat niet dat zakelijke leiders niets kunnen leren van hun collega's uit de sport. Veel van de thema's die in het bedrijfsleven een rol spelen, zoals leiderschap, teamwork, mentoring en coaching, strategie en innovatie, worden in de sportwereld vaak anders en wellicht innovatiever uitgewerkt en ingezet. (Bron: covertekst)

Keywords


Book
Best practices in sport facility & event management : conference proceedings.
Authors: ---
ISBN: 9789054721116 Year: 2009 Publisher: Nieuwegein Arko sports media

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

Listing 1 - 10 of 24 << page
of 3
>>
Sort by