Listing 1 - 10 of 17 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Actief leren is een handboek bedoeld voor leidsters en leerkrachten die met peuters en kleuters werken, voor studenten en voor belangstellende ouders. Actief leren beschrijft de educatieve methode voor peuters en kleuters, gebaseerd op de Amerikaanse methode High/Scope die sinds het begin van de jaren zestig in ontwikkeling is. De methode (in Nederland bekend onder de naam Kaleidoscoop) gaat ervan uit dat kinderen kennis verwerven en vaardigheden ontwikkelen door actief betrokken te zijn bij de wereld om hen heen. Leidsters en leerkrachten ondersteunen de kinderen door hun een rijke leeromgeving aan te bieden, te zorgen voor een vaste dagindeling en door een positief sociaal klimaat. Aan de hand van de sleuterervaringen - die uitgebreid in dit handboek wordenb eschreven - kunnen ze de cognitieve, sociaal-emotionele en lichamelijke ontwikkeling van de kinderen in kaart brengen. De sleutelervaringen zijn onderverdeeld in een aantal categorieën: creatieve representatie, taal en ontluikende geletterdheid, initiatief en sociale realties, beweging, muziek, classificatie, seriatie, hoeveelheid, ruimte en tijd. Verder besteedt Actief leren uitvoerig aandacht aan de contacten met ouders, samenwerking tussen collega's, de indeling en inrichting van de ruimte in speelse hoeken, en de vaste onderdelen van het dagschema. (Bron: covertekst)
peuterspeelzalen --- Didactics of Kindergarten --- kleuteronderwijs --- kleuterdidactiek --- Social policy and particular groups --- leren leren --- actief leren --- kaleidoscoop --- 471.4 --- kleuteronderwijs (ler) --- didactiek --- Getalbegrip --- Hoekenwerk --- Kleuteronderwijs --- Ontluikende geletterdheid --- Ruimte --- Speelleren --- Tijdsbegrip --- didactiek kleuteronderwijs --- Leren --- Leerpsychologie --- Onderwijsstrategieën --- Didactische werkvormen --- Didactische principes --- Leeromgevingen --- Klasinrichting --- Spelen --- Taalopvoeding --- Wiskunde --- Wereldoriëntatie --- Bewegingsopvoeding --- Muzikale opvoeding --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Sociale opvoeding --- Basisonderwijs --- 471.4 ) Kleuteronderwijs - methodiek en didactiek --- bewegen --- buitenspelen --- classificatie --- creatieve representatie --- dagschema's --- High/Scope methode --- hoekeninrichting --- hoeveelheden --- Kaleidoscoop methode --- kleuters --- linguïstiek --- muziek --- ontluikende geletterdheid --- peuters --- ruimtebegrip --- seriatie --- sleutelervaringen --- sociale relaties --- speelleren --- speelwerken --- tijdsbegrip --- Kleuteronderwijs ; didactiek --- ontwikkelingsgericht onderwijs --- ontwikkelingseducatie --- didactische processen --- lichamelijke opvoeding --- socio-emotionele ontwikkeling --- Onderwijsstrategie --- Didactische werkvorm --- Didactisch principe --- Leeromgeving --- Spel --- Basisonderwijs. --- Didactics of Kindergarten. --- Inrichting. --- Interactie. --- Kleuters. --- Leerpsychologie. --- Ruimtelijk inzicht. --- Schoolgebouwen. --- Tijdsbesef.
Choose an application
Choose an application
Children --- Research --- Child development --- Research
Choose an application
Child care services --- -Early childhood education --- -Education --- Children --- Cross-cultural studies --- Services for --- Early childhood education --- Social service --- Cross-cultural studies. --- -Cross-cultural studies. --- Education
Choose an application
Cognition in infants --- Infant psychology --- Parent and infant --- Study and teaching --- Longitudinal studies
Choose an application
Choose an application
Child care services --- Early childhood education --- Education --- Children --- Social service --- Cross-cultural studies --- Services for --- Kindergarten
Choose an application
Active learning --- Children and adults --- Day care centers --- Apprentissage par l'action --- Enfants et adultes --- Garderies
Choose an application
Choose an application
Children with social disabilities --- Compensatory education --- Education (Preschool) --- Economic aspects
Listing 1 - 10 of 17 | << page >> |
Sort by
|