Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|
Choose an application
Study methods --- Didactics of Dutch --- NT2 (Nederlands tweede taal) --- Nederlandse taal voor anderstaligen ; hoger onderwijs --- 450.8 --- 838.5 --- Nederlands --- allochtonen --- anderstaligen --- hoger onderwijs --- lezen --- methodiek --- studeren --- Methodiek van het studeren --- Nederlands voor Anderstaligen --- Hoger onderwijs --- Leesstrategieën --- Studiemethoden --- Allochtonen --- Studiebegeleiding --- Leesstrategie --- Studiemethode --- Allochtoon --- Autochtoon --- Persoon met een migratieachtergrond
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Leesstrategieën voor studieboeken is een module voor studenten die moeite hebben met het lezen van lange studie- en vakteksten. Studenten leren een strategie om essentiële informatie te selecteren en schematisch te noteren. De strategie gaat uit van de opbouw van de studietekst: studenten leren stapsgewijs de structuur en de structuuraanwijzingen te benutten. Ook hoe zij het schema kunnen gebruiken als samenvatting; om reproductieve tentamenvragen te voorspellen en als 'verzamelschema' voor informatie uit verschillende teksten. De oefeningen met authentieke studieteksten en van de eigen opleiding spelen in op samenwerkend en zelfstandig leren: studenten bespreken en vergelijken hun uitwerkingen. De module is gemaakt voor gebruik in groepen. In de docentenhandleiding staan suggesties, uitwerkingen en toetsvormen.
Choose an application
Hoorcolleges volgen en aantekeningen maken leert studenten strategieën waarmee zij hoorcolleges in hun opleiding beter kunnen volgen en daar goede aantekeningen bij kunnen maken. De module besteedt aandacht aan de structuur van een college en hoe studenten zich goed kunnen voorbereiden. Voor aantekeningen maken leren studenten afkortingstechnieken en schematiseren. De module is gemaakt voor gebruik in groepen.
Choose an application
Hoorcolleges volgen en aantekeningen maken leert studenten strategieën waarmee zij hoorcolleges in hun opleiding beter kunnen volgen en daar goede aantekeningen bij kunnen maken. De module besteedt aandacht aan de structuur van een college en hoe studenten zich goed kunnen voorbereiden. Voor aantekeningen maken leren studenten afkortingstechnieken en schematiseren. De module is gemaakt voor gebruik in groepen.
Choose an application
'Wijzer in taal' is bedoeld voor mensen die met nieuwkomers in basis- en secundair onderwijs en in het volwassenenonderwijs werken. Het boek is opgebouwd rond vijf aandachtsgebieden: - organisatie en toetsen, - verwervingstheorie en stromingen, - leermiddelen (NT2-methodes) en lesopzet, - speciale technieken en multimedia, - taaltrainingen en vaklessen.
Choose an application
Met deze handleiding kunnen cursussen opgezet worden die (aspirant-)leraren een inleiding bieden in de NT2-didactiek. Daarbij beoogt men lesgevers NT2 aan nieuwkomers in het basis-, secundair en volwassenenonderwijs. Thema's die behandeld worden zijn ondermeer: organisatie, toetsing, NT2-methodes, multimedia, vaklessen.
Choose an application
Hoger onderwijs --- Leesstrategie --- Studiemethode --- Persoon met een migratieachtergrond --- Studiebegeleiding
Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|