Narrow your search

Library

DocAtlas (5)

Arteveldehogeschool (2)

UGent (2)

Odisee (1)

UAntwerpen (1)


Resource type

book (9)


Language

Dutch (9)


Year
From To Submit

2004 (1)

2003 (5)

2002 (1)

1997 (2)

Listing 1 - 9 of 9
Sort by

Book
Leesstrategieën voor studieboeken
Authors: ---
ISBN: 9055173053 9789055173068 Year: 2002 Publisher: Expertise Centrum allochtonen Hoger Onderwijs Nederlands Centrum Buitenlanders


Book
Hoorcolleges volgen en aantekeningen maken
Authors: ---
ISBN: 905517307X Year: 2003 Publisher: Utrecht : NCB,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Book
Hoorcolleges volgen en aantekeningen maken. Docentenboek
Authors: ---
ISBN: 9055173088 Year: 2003 Publisher: Utrecht : NCB,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Book
Studeren in het Nederlands in het hoger onderwijs. Leesstrategieën voor studieboeken
Authors: ---
Year: 2003 Publisher: Utrecht Nederlands Centrum Buitenlanders

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Leesstrategieën voor studieboeken is een module voor studenten die moeite hebben met het lezen van lange studie- en vakteksten. Studenten leren een strategie om essentiële informatie te selecteren en schematisch te noteren. De strategie gaat uit van de opbouw van de studietekst: studenten leren stapsgewijs de structuur en de structuuraanwijzingen te benutten. Ook hoe zij het schema kunnen gebruiken als samenvatting; om reproductieve tentamenvragen te voorspellen en als 'verzamelschema' voor informatie uit verschillende teksten. De oefeningen met authentieke studieteksten en van de eigen opleiding spelen in op samenwerkend en zelfstandig leren: studenten bespreken en vergelijken hun uitwerkingen. De module is gemaakt voor gebruik in groepen. In de docentenhandleiding staan suggesties, uitwerkingen en toetsvormen.


Book
Studeren in het Nederlands in het hoger onderwijs. Hoorcolleges volgen en aantekeningen maken. cursistenboek
Authors: ---
Year: 2004 Publisher: Utrecht Nederlands Centrum Buitenlanders

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Hoorcolleges volgen en aantekeningen maken leert studenten strategieën waarmee zij hoorcolleges in hun opleiding beter kunnen volgen en daar goede aantekeningen bij kunnen maken. De module besteedt aandacht aan de structuur van een college en hoe studenten zich goed kunnen voorbereiden. Voor aantekeningen maken leren studenten afkortingstechnieken en schematiseren. De module is gemaakt voor gebruik in groepen.

Keywords

Science --- Higher education


Book
Studeren in het Nederlands in het hoger onderwijs. Hoorcolleges volgen en aantekeningen maken. docentenboek
Authors: ---
Year: 2003 Publisher: Utrecht Nederlands Centrum Buitenlanders

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Hoorcolleges volgen en aantekeningen maken leert studenten strategieën waarmee zij hoorcolleges in hun opleiding beter kunnen volgen en daar goede aantekeningen bij kunnen maken. De module besteedt aandacht aan de structuur van een college en hoe studenten zich goed kunnen voorbereiden. Voor aantekeningen maken leren studenten afkortingstechnieken en schematiseren. De module is gemaakt voor gebruik in groepen.

Keywords

Science --- Higher education


Book
Wijzer in taal. Praktische Didactiek Eerste Opvang
Authors: ---
Year: 1997 Publisher: Baarn Nijgh Versluys

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

'Wijzer in taal' is bedoeld voor mensen die met nieuwkomers in basis- en secundair onderwijs en in het volwassenenonderwijs werken. Het boek is opgebouwd rond vijf aandachtsgebieden: - organisatie en toetsen, - verwervingstheorie en stromingen, - leermiddelen (NT2-methodes) en lesopzet, - speciale technieken en multimedia, - taaltrainingen en vaklessen.


Book
Wijzer in taal. Praktische Didactiek Eerste Opvang. Docentenhandleiding
Authors: ---
Year: 1997 Publisher: Baarn Nijgh Versluys

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Met deze handleiding kunnen cursussen opgezet worden die (aspirant-)leraren een inleiding bieden in de NT2-didactiek. Daarbij beoogt men lesgevers NT2 aan nieuwkomers in het basis-, secundair en volwassenenonderwijs. Thema's die behandeld worden zijn ondermeer: organisatie, toetsing, NT2-methodes, multimedia, vaklessen.


Book
Leesstrategieën voor studieboeken : docentenboek
Authors: ---
ISBN: 9055173061 Year: 2003 Publisher: Expertise Centrum allochtonen Hoger Onderwijs Nederlands Centrum Buitenlanders

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Listing 1 - 9 of 9
Sort by