Listing 1 - 10 of 21 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
This large format size book on Piranesi etchings follows the first French Edition of 1803. This series is produced directly from a complete original Piranesi catalogue. The book includes full reproductions of all the 135 etchings of the 'Vedute di Roma' made by Giambattista Piranesi plus 2 etchings made by his son Francesco and the Pianta di roma e del Campo Marzo (1 folded sheet : ill. ; 96 x 58 cm., folded to 32 x 29 cm.).
vedute --- stadsgezichten --- archeologie --- oudheid --- etsen (prenten) --- architectuur --- Piranesi, Giovanni Battista --- Piranesi, Francesco --- Rome --- 76.07 --- Grafiek ; etsen ; 18de eeuw ; G.P. Piranesi --- Stadsgezichten ; Rome --- Piranesi, Giovanni Battista 1720-1778 (°Mogliano, Mestre, bij Venetië, Italië) --- Ruïnes --- Kopergravures --- Grafische kunst ; grafische kunstenaars A-Z --- 1720-1778. --- Rome (Italy) --- Piranesi, Giovanni Battista, --- geschiedenis en archeologie --- vedute. --- stadsgezichten. --- geschiedenis en archeologie. --- oudheid. --- etsen (prenten). --- architectuur. --- Piranesi, Giovanni Battista. --- Piranesi, Francesco. --- Rome.
Choose an application
Environmental planning --- Piranesi, Giovanni Battista --- Cities and towns in art. --- Piranesi, Giovanni Battista, --- Cities and towns in art --- Piranesi, Giovanni Battista 1720-1778 (°Mogliano, Mestre, bij Venetië, Italië) --- Grafiek ; etsen ; 18de eeuw ; G.P. Piranesi --- Stedenbouw ; architectuur ; visionaire ; bizarre --- Architectuur ; fantastische --- Stadsgezichten ; plattegronden ; Rome --- Villages in art --- Architecture --- Neoclassical --- architecture [discipline] --- Italy --- 72.07 --- Gevangenissen --- Kunst en illusie --- Architecten. Stedenbouwkundigen A - Z --- Piranesi, Giambattista --- Piranèse --- Criticism and interpretation. --- CDL --- 76.071 PIRANESI
Choose an application
What might Gianbattista Piranesi (1720-1778) contribute to today's architectural debate? Could his vision of a pensile city inspire the city of tomorrow? Archescape is a new concept based on a reading of Piranesi's 'Campo Marzio', his sublime reconstruction of ancient Rome. Archescape, a fusion of the words architecture and escape into a new 'scape' addresses two issues: the city flight that tends towards the destruction of what it looks for, and the sprawling urban footprint that is unsustainable and blocks escape. It also conceives a way out: the creation of flight lines inside a dense city. What are flight lines? Can architecture frame them? Do they avoid the fatalities that affect the longing for escape? Could they minimize the impact on the earth while maximizing the contact with nature? The book consists of three parts: a manifesto, a treatise, and a reverie. The escapist manifesto formulates an architectural theory on the basis of the flight line conceptualized by Gilles Deleuze: neither a line between two points, nor a derived function, but a line 'in between' motivated by a primary drive that engages imagination, movement, and design. The treatise of the pensile city analyzes the verbal and visual discourse of Piranesi's 'Campo Marzio', considering both his other works and his position in his time. The reverie discusses contemporary interpretations of the Campo Marzio as a negative or positive utopia, as a Manhattanist archipelago, or as a field of walls, and culminates in strolls through a future archescape. The text is illustrated by many images, a selection of which is reproduced in visual essays.
Piranesi, Giovanni Battista --- 72.01 --- 711.4 --- Campo Marzio --- 711.427 --- Deleuze, Gilles --- Architectuur (theorie) --- Architectuur (esthetica) --- Architectuuresthetica --- Architectuurtheorie --- Stedenbouw (theorie) --- Utopia --- Utopische steden
Choose an application
stedenbouw --- steden --- utopie --- architectuurgeschiedenis --- Piranesi, Giovanni Battista --- Rome
Choose an application
Choose an application
Waarom Japan? Omdat het het land van het schrift is. Van alle landen waarmee de auteur kennis heeft kunnen maken is Japan het land waar hij een omgang met tekens heeft ontmoet die het meest in de buurt komt van zijn overtuigingen en dromen, of die, zo je wilt, het verste af staat van de tegenzin, de ergernis en de afwijzing die de Westerse heerschappij van de zin ('sémiocratie') bij hem heeft gewekt. Het Japanse teken is sterk: het hoort thuis in een bewonderenswaardig geheel van regels, ordening en vertoning, en wordt nooit als na- tuurlijk of rationeel voorgesteld. Het Japanse teken is leeg: zijn betekenis verdwijnt; geen God, Waarheid of Moraal vormen de ondergrond van deze tekens. Ze heersen zonder tegenpartij. En bovendien tref je de superieure kwaliteit van dit teken, de adel van zijn voorkomen en de erotische bekoring van zijn tekening overal aan, bij de onbelangrijkste en door ons gewoonlijk voor onbeduidend gehouden dingen en gedragingen. De plaats van het teken zal hier dus niet worden gezocht in het institutionele domein: van kunst, van folklore en zelfs van 'beschaving' (het feodale versus het technische Japan) zal geen sprake zijn. Er zal sprake zijn van de stad, het warenhuis, het toneel, de beleefdheid, de tuinen, het geweld; van enkele gebaren, enkele gerechten, enkele gedichten; en er zal sprake zijn van de gezichten, de ogen en de penselen die dit alles schrijven maar niet schilderen.
#gsdbF --- Kunsttheorie ; cultuurfilosofie ; R. Barthes over Japan --- Kalligrafie ; tekens ; Japan --- 7.01 --- 130.2 --- Kunst ; theorie, filosofie, esthetica --- Filosofie ; Cultuurfilosofie --- Japan --- Civilization. --- 1.07 --- Filosofie ; filosofen (A - Z)
Choose an application
Architecture --- City planning --- New towns --- History --- Bhalotra, Ashok --- Criticism and interpretation. --- Kattenbroek (Amersfoort, Netherlands). --- Environmental planning --- urban development --- Lille --- Amersfoort
Choose an application
Beeld van de geschiedenis van een gemeentelijke dienst.
Architecture --- Architecture --- Bouw- en woningtoezicht. --- Cities and towns
Choose an application
Choose an application
This large format size book on Piranesi etchings follows the first French Edition of 1803. The book includes full reproductions of all the 135 etchings of the 'Vedute di Roma' made by Giambattista Piranesi plus 2 etchings made by his son Francesco and the Pianta di roma e del Campo Marzo. This series is produced directly from a complete original Piranesi catalogue. (The Pianta will be a nine-fold inlay) together with a commetary by the architectural historian Dr. Gijs Wallis de Vries.
Listing 1 - 10 of 21 | << page >> |
Sort by
|