Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|
Choose an application
pr. titel : Het Edisonteam
Corporations --- Corporate reorganizations --- Organizational change --- Entreprises --- Changement organisationnel --- Technological innovations --- Innovations --- Réorganisation --- Innovatie --- Veranderingsmanagement --- Strategisch management --- Concurrentiestrategieën --- Kostenbeheersing --- stratégie de l'entreprise --- innovation technologique
Choose an application
Innovatie is onmisbaar voor groei. Zelfs grote groeibedrijven als Sony en Nokia kunnen uiteindelijk niet beletten dat concurrenten zoals iPod of Blackberry hen marktaandeel ontfutselen. Gaan innovatie en grote structuren wel samen? Hoe kan een onderneming ervoor zorgen dat ze competitief blijft? De auteur maakt een heldere en duidelijke analyse. Uit uiteenlopende cases blijkt dat innovatie in het businessplan zelf moet zitten, dat het bedrijf er permanent moet naar streven goederen en diensten te produceren van superieure kwaliteit. Om dat allemaal tot een goed einde te brengen moet je bijna een inventieve of mediagenieke bedrijfsleider zijn zoals Steve Jobs, Richard Branson of Nicolas Hayek. Toch is er ook hoop voor andere bedrijfsleiders. Het Edisonteam brengt sprekende voorbeelden, Good Practises. Ikea, Virgin, Smart, Apple, Cirque du Soleil, Rent-a-Car, Coca Cola, Senseo, ... Allemaal passeren ze de revue. Inspelend op deze voorbeelden, pakt de auteur uit met een verfrissend, innoverend idee: hij stelt voor een Edisonteam op te richten. Dat team ziet er permanent op toe dat de onderneming de twijfel cultiveert en zichzelf permanent in vraag stelt. Ook stimuleert zo'n team bedrijfsleiders om te blijven verrassen en telkens opnieuw de markt te blijven uitvinden. En ondertussen verlangt het ook nog dat het bedrijf blijft anticiperen op onverwachte omwentelingen. Dat team wordt de autoriteit inzake ondernemingsfilosofie, met een opening naar innovatie en duurzame uitvindingen. Het gaat om een team dat, net als Thomas Edison, codes kraakt, van zich doet horen, en ideeën in goud verandert
Bedrijven --- Ondernemingen --- Innovatie. --- Technologische ontwikkeling. --- Business policy --- innovatiemanagement --- 658.116 --- 098 Bedrijfskunde --- innovatie --- concurrentie --- veranderingsmanagement --- management --- organisatieleer --- 366.4 --- 159.954 --- 658.012 --- Creatief denken --- Innovatie en onderneming --- Strategisch management --- Technologische ontwikkeling. Innovatie. Ondernemerschap --- bedrijfsleiding, management --- Economics of technological change. Innovatiemanagement. Corporate strategy --- Innovatie --- Veranderingsmanagement --- Concurrentiestrategieën --- Veranderingsproces --- Kostenbeheersing --- 431 --- bedrijfsbeheer --- opleiding management --- formation management
Choose an application
Essai sur les conséquences sociales de l'industrialisation des médias depuis le XIXe siècle, et de l'essor des nouvelles technologies de l'information et de la communication, les enjeux d'une approche critique de l'information, etc. Les médias de masse sont une aberration historique. En industrialisant l?information dès 1814, ils ont produit le mythe néolibéral qui nourrit notre imaginaire social de gauche à droite, en primant le "je" au lieu du "nous", le vaincre au lieu du vivre pour aboutir dans un monde qui ressemble à un Libertistan où liberté et prospérité font faillite. Des exemples concrets montrent en quoi la confiance, le respect mutuel et l?échange sont des voies plus prometteuses. Les nouveaux médias les facilitent pourvu que les savoirs puissent être protégés. Or la science qui vainc les ténèbres et l?information perdent notre confiance parce que nous souffrons d?infobésité, de scientisme et d?un manque de projet. Nous sommes les architectes de l?avenir, le mythe néolibéral ne peut en venir à bout. Il n?est pas trop tard, mais il est grand temps. L?esprit des Lumières s?éteint, la raison se perd.
Informatiemaatschappij --- Information society --- Informationsgesellschaft --- Mass communication --- Mass media --- Massamedia --- Media [Mass ] --- Media [The ] --- Moyens de communication de masse --- Média de masse --- Sociedade da informação --- Société de l'information --- Société de la connaissance --- Société du savoir --- Communication --- Société informatisée --- Technologies de l'information et de la communication --- Médias --- Technological innovations --- Social aspects --- Aspect social --- Société informatisée --- Médias --- Mass media.
Choose an application
Comment conjuguer innovation et durée ? Où trouver l'idée qui permettra à l'entreprise de conserver un avantage compétitif durable ? L'auteur propose de créer une équipe Edison. Une équipe qui veillera en permanence à ce que l'entreprise cultive le doute, la surprise, pour réinventer les marchés. Une équipe ex-centrique qui s'ouvre à l'innovation et à la réinvention pour rendre l'entreprise indispensable. Une équipe qui – à l'image de Thomas Edison – casse les codes, crée la rumeur et transforme les idées en or.
Choose an application
Choose an application
le texte fondateur du Pastafarisme --- catéchisme pastafarien --- pastiche des religions --- MSV --- religion de paix --- les lieux de culte pastafarien --- l'impôt et le financement des cultes --- le Monstre en spaghetti Volant --- Dieu --- grades et titres en Pastafarisme --- homosexualité --- le rite Pastafari --- les fêtes du Pastafarisme --- les fêtes chrétiennes --- l'Univers --- s'habiller en pirates --- le port de la passoire
Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|