Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|
Choose an application
Het leraarschap is boeiend, maar kost soms veel energie. Hoe blijven leraren energiek en geïnspireerd, zodat zij hun beroep - ook op lange duur - met plezier kunnen uitoefenen? Allerlei zaken hebben invloed op de vitaliteit van de leraar, zoals persoonlijk leiderschap, de schoolcultuur en de relatie met leerlingen, collega's en schoolleiding. Dit boek behandelt vier belangrijke factoren, die bepalend zijn voor de vitaliteit van leraren: verbinding, autonomie, inspiratie en prestatie. Bij elke factor bespreekt de auteur het spanningsveld dat hierbij een rol speelt en de wijze waarop leraren daarmee kunnen omgaan. Het boek is geschreven voor leraren in alle schoolsectoren, maar is ook relevant voor schoolleiders en HRM-functionarissen. Ook zij kunnen bijdragen aan de vitaliteit van leraren. Naast informatie en onderzoeksgegevens, vindt de lezer in dit boek praktijkvoorbeelden, tips en oefeningen die leraren helpen hun vitaliteit te behouden of te versterken.
454.2 --- autonomie --- Motivatie (Studiemotivatie) --- Leidinggeven --- grenzen stellen --- verbondenheid --- Onderwijs --- Onderwijskunde --- Lesgeven --- Onderwijsstrategieën --- Didactiek --- Leraren --- Functioneren --- Professionalisering --- Motivatie --- Leraar --- Directie --- Schoolcultuur
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Schoolleven --- Leraar --- Leerling --- Kwaliteitszorg --- Schoolcultuur --- Onderwijs --- Nederland --- Secundair onderwijs --- Relatie leraar - leerling
Choose an application
Leiderschap --- Schoolleider --- Onderwijs
Choose an application
In het boek is een matrix opgenomen waarin een duidelijk zicht wordt geboden op de verschillende culturen in het onderwijs. Interviews en verhalen van schoolleiders, docenten, onderwijsondersteunend personeel en leerlingen illustreren de dagelijkse praktijk. Verder bevat deze uitgave levendige voorbeelden en fraaie illustraties.
Teaching --- didactiek --- schoolcultuur --- leraren-leerling relatie --- Schoolcultuur --- Scholen --- Schoolmanagement --- School (instelling)
Choose an application
Dit boek wil docenten en schoolleiders zicht geven op de schoolcultuur: Wat speelt er in de geschiedenis van de school? Hoe geven we betekenis aan belangrijke momenten in het schoolleven? Hoe gaan we om met verantwoordelijkheid? Hoe kunnen we onze eigen (gedrags)patronen ontdekken en beïnvloeden? Welke cultuur heerst er in onze school? Wat voor school willen we worden? Wat zijn belangrijke drijfveren in onze verdere ontwikkeling? Hoe kunnen we elkaar inspireren met het oog op de toekomst? Hoe gaan we om met macht, draagvlak en draagkracht? In het boek is een matrix opgenomen waarin een duidelijk zicht wordt geboden op de verschillende culturen in het onderwijs. Interviews en verhalen van schoolleiders, docenten, onderwijsondersteunend personeel en leerlingen illustreren de dagelijkse praktijk. Verder bevat deze uitgave levendige voorbeelden en fraaie illustraties. (Bron: covertekst)
Choose an application
Deze werkmap geeft inzicht in de wijze waarop schoolleiders, middenmanagers, coaches en coördinatoren kunnen interveniëren in groepen om zo de schoolcultuur te beïnvloeden. In deze map zijn 71 concrete interventies opgenomen. Alle interventies zijn getest in de praktijk. Verder staan in deze map de benodigde competenties beschreven om met de interventies aan de slag te kunnen en de fasen in cultuurgevoelige processen. Het doel is meer inzicht te krijgen in interventies die in processen kunnen leiden tot (meer) betrokkenheid, verantwoordelijkheid en een effectieve(re) samenwerking.
458.1 --- Kwaliteitszorg --- Rituelen --- Schoolcultuur --- Schoolleiders --- schoolorganisatie --- begeleiding --- cultuurbeleid --- cultuur --- rituelen --- dagelijks leven --- Organisatie - Management --- Didactics
Choose an application
Schoolmanagement --- Veranderingsmanagement --- Leren --- Onderwijsvernieuwing --- Schoolontwikkeling --- Schoolcultuur --- Organisatie --- Onderwijs
Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|