Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|
Choose an application
Kinderen kliederen graag met zand, water, verf, klei,& Ze zijn immers erg op hun zintuigen gericht. Ze willen bekijken, horen, proeven, ruiken en vooral ook betasten.Dit boek gaat over het zintuiglijke beleven van alledaagse materialen op een speelse manier, d.i. het sensopathisch spel. Het wordt te weinig aangeboden aan jonge kinderen, omdat ze wel eens 'rommel' maken. Jammer, want kinderen leren veel van dat kliederen.Het eerste deel legt uit wat sensopathisch spel inhoudt en wat de functie ervan is voor kinderen en wat ze ermee kunnen leren. Het tweede deel geeft aan hoe je het in de praktijk doet en biedt tal van voorbeelden van daadwerkelijk spel.Iedereen die met kinderen speelt, vindt hier originele inspiratie.
Sensopathisch spel --- Zintuiglijk spel --- Spelen --- Zintuigen --- Kinderen --- Kleuteronderwijs --- 416.4 --- 433.6 --- kinderen --- zintuigen --- zintuiglijke ontwikkeling --- 379.828 --- Speelgoed --- Materialen --- Psychologie van het kinderspel --- Kind, spel en speelgoed --- zintuiglijk spel --- ontwikkelingspsychologie --- Didactics of sports and games --- Developmental psychology --- Didactics of Kindergarten --- orthopedagogiek --- kleuterdidactiek --- kleuteronderwijs (doelgroep) --- 471.43 --- Gehoor(Horen) --- Hoekenwerk --- Reuk(Geur, Ruiken) --- Smaak (Proeven Zintuigen) --- Spelen(Kinderspelen) --- Tastzin (Voelen) --- Zien(Gezicht) --- Wereldoriëntatie --- Spel --- Zintuig --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Orthopedagogics
Choose an application
Dit boek biedt (para)medici inzichten en handvatten die gericht zijn op het reduceren van angst bij kinderen.Voor vele kinderen is bijvoorbeeld het ziekenhuis of de dokterspraktijk een onbekende plek. Ze hebben er geen goed beeld van. Op deze plaatsen worden vaak ook vervelende (para)medische handelingen uitgevoerd. In combinatie met de grote fantasie van kinderen kan dit leiden tot angst, die een medische handeling kan hinderen. Door de focus te verleggen naar andere aspecten wordt deze angst veel beter hanteerbaar. Angst, pijn en stress staan niet los van elkaar. Een angstig kind ervaart meer pijn en de stress loopt snel op. Vanwege de grote samenhang tussen angst, pijn en stress wordt de overkoepelende term distress gebruikt. En die moet worden verminderd en het liefst helemaal worden weggenomen.Het boek is verdeeld in een theoretisch gedeelte en een praktijkgedeelte met voorbeelden, gebaseerd op ervaren casussen.(https://gompel-svacina.eu/product/voorbij-de-angst-distress-bij-kinderen-in-de-paramedische-setting)
angst --- pijn --- stress --- kinderen --- kinderverpleegkunde --- ziekenhuisbeleving --- Paediatrics --- Child nursing --- psychotherapie --- pediatrie --- kinderpsychologie --- Pediatrie --- Angst --- Distress --- Pijn --- Stress --- Taal --- Kinderen --- Doktersbezoek --- Kinderen ; ziekenhuis --- Depressies ; kinderen --- Gehechtheidsrelatie ; kinderen --- Kinderen ; uithuisplaatsing --- Angsten --- PXL-Healthcare 2020 --- zieke kinderen --- psychologische aspecten --- Kind --- Therapie --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Kleuter --- Geschiedenis --- Spraaktechnologie
Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|