Listing 1 - 10 of 10 |
Sort by
|
Choose an application
This publication is the first extensive publication on the oeuvre of Dutch artist Barbara Visser (*1966). Barbara Visser’s works explore the uncertain relationship between registration and dramatization, between notions of original and copy, the natural versus the staged, and the tension between what we call the documentary and the fictitious. Using a wide variety of media and formats, her work sheds a new light on our understanding of civilized man, and the objects with which he surrounds himself. By rigorously separating text and image, the book offers multiple interpretations, triggering the reader’s own memory and associations. As Jörg Heiser writes his text on “myths”: “It can be read as an intricate set of experiments exploring three distinct ways of ‘navigating’ myths, and a possible notion of truth that we inevitably need in order to do so. These three different ways, correspond to the three different types of empirical knowledge as defined by Donald Davidson: knowledge about what’s in my mind, in the world, and in other people’s minds.” Designed by Mevis & Van Deursen and Felix Weigand in close collaboration with the artist.
Visser, Barbara --- Livre d'artiste --- Beeldende kunsten. --- Visser, Barbara. --- Ecrit d'artiste --- Photographie --- Vidéo art --- Photography, Artistic. --- Video art --- Art --- Photography --- video artists --- photographers --- multimediakunst
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Nieuw en Meer vierde met de expositie archipel 98 haar tienjarige bestaan. De bijzondere ligging van het terrein, een schiereiland vormde het uitgangspunt voor de tentoonstelling.Omgeven door het water van Nieuwe Meer en Ringvaart, een eiland, de beperkte ruimte daarvan en het eigen gevoel voor tijd: vraagt men de kunstenaars naar de specifieke eigenschappen en kwaliteiten van dit complex dan noemt men de rust, de afgelegen ligging en de oorspronkelijkheid van het gebied.Het lag derhalve voor de hand de kunstenaars te vragen eilanden te ontwerpen, een Archipel. Anders dan binnen een museum of galerie ontstaat rond het eiland van de kunstenaar een natuurlijke ruimte. In deze omgeving geplaatst kan het de sereniteit versterken of juist doorbreken. Dit benadert het uitganspunt van Land Art waarin het samenspel van kunstwerk en omgeving van essentiele betekenis is. Het verschil ligt echter in het object-achtige karakter van het eiland zelf. Het confronteert de toeschouwer als een obstakel. In die zin is het eerder sculptuur, een dissonantie voor een monotone achtergrond. De zeer uiteenlopende projecten van deze tentoonstelling versterken deze indruk. Het eiland van de kunstenaar is als een binneste buiten gekeerd atelier, een plek van intimiteit en openstellen tegelijk. An island is an image of modern subjectivity, zoals Robert Lindsay het noemt. Juist de spanning tussen het natuurlijke eiland en zijn natuurlijke omgeving, de contradictie tussen fictief en reeel, prive en openbaar, tussen statisch en bewegend, aanwezig en afwezig maakt het werk zo anders. De tien geselecteerde kunsteilanden reageren op een zeer uiteenlopende manier op dit gegeven. De schrijvers: Philip Peters, Maxine Kopsa, Aernout Hagen, Sacha Bronwasser, Armando Parisi, mjf de rooij, Margriet Kemper. De kunstenaars: Annet Kiesewetter, Rini Hurkmans, Thomas Wildner, Robert Smit & Marcella van Zanten, Jacqueline Verhaagen, Odile Lemstra, Semna van Ooy, Stefan Strauss, Erik Hamburg, Bastienne Kramer & Beata Franso
Choose an application
Many bunkers, forts, churches, castles, hospitals, water towers, post offices, prisons, palaces, and airports are empty. Vacancy Studies provides the architecture world with an optimistic perspective on the temporary reuse of vacant spaces. According to RAAAF (Rietveld Architecture Art-Affordances), there is great potential in vacant public and government buildings. At the Venice Architecture Biennale in 2010, RAAAF visualized the gigantic scale of these vacant spaces in an installation called Vacant NL. The worldwide media attention by organizations such as The New York Times, The Guardian, and The Architectural Review shows the international relevance of their vision for the new field of Vacancy Studies. Designers can make a major contribution to social issues such as vacancy, and this requires new ways of working. The field of Vacancy Studies has been further developed in the practice of RAAAF and by a multidisciplinary team at the Sandberg Institute. This book introduces the design approach of 'strategic interventions', and presents new ideas and experiments. Vacancy Studies is an indispensable reference work for anyone interested in the possibilities of vacant spaces.
public buildings --- Public buildings --- adaptive reuse --- remodeling --- Netherlands --- Constructions --- Buildings --- Réfection --- Remodeling for other use. --- Remodeling for other use --- Urban renewal --- Architecture, Modern --- 72.025 --- 711.16 --- 721.7 --- 332.8 --- Architecture --- Edifices --- Halls --- Structures --- Herbruik (architectuur) --- Herbestemming (architectuur) --- Stadsvernieuwing --- Herbestemming --- Tijdelijke architectuur --- Leegstand --- History --- public buildings [governmental buildings] --- Built environment
Choose an application
Beltrán, Erick ; Benczúr, Emese ; Claerbout, David ; Holmqvist, Karl ; Kessler, Leopold ; Koo Jeong-a ; Neuenschwander, Rivane ; Sala, Anri ; Scanner ; Snyder, Sean ; Vaglieri, Marco ; Visser, Barbara ; Zaatari, Akram ; Zaki, Tarek
kunst --- twintigste eeuw --- installaties --- 7.038 --- performances --- film --- video-installaties --- video --- Exhibitions
Choose an application
Art --- art criticism --- philosophy of art --- exhibition curators --- artists [visual artists]
Choose an application
Art --- art [discipline] --- public art --- art theory --- public spaces --- Amsterdam
Choose an application
This publication "sheds light on the phenomenon of research in the visual arts. In 'artistic research,' practical acts (the making) and theoretical reflection (the thinking) go hand in hand, in a manner similar to creating and thinking being inextricably linked with artistic practice. -- This volume has been written from the perspective of art as practice. The majority of the authors are artists, while several artists provided visual contributions that elucidate the phenomenon of research in art. There are also contributions form theoreticians, who analyse how artistic research works (and how it is productive)"--P.[3] of cover.
Art --- Research. --- Study and teaching. --- Recherche --- Etude et enseignement --- 7.01 --- 7.073 --- Onderzoek in de kunsten --- PhD ; doctoraat --- Praktijkgericht artistiek onderzoek --- Visuele geletterdheid --- kunst --- kunsttheorie --- onderzoek in de kunsten --- 300.6 --- Wetenschappelijk onderzoek --- Kunst ; theorie, filosofie, esthetica --- Kunst ; onderzoek in de kunsten, ontwerpproblemen --- sociaal-wetenschappelijk onderzoek --- Art education --- Education, Art --- Art schools --- Art, Occidental --- Art, Visual --- Art, Western (Western countries) --- Arts, Fine --- Arts, Visual --- Fine arts --- Iconography --- Occidental art --- Visual arts --- Western art (Western countries) --- Arts --- Aesthetics --- Research --- Study and teaching --- Analysis, interpretation, appreciation --- Education --- Art, Primitive --- 373.67.04 --- Onderwijs ; kunst- architectuuronderwijs ; onderzoek in de kunsten ; architectuuronderzoek ; doctoraatsonderzoek
Choose an application
Berchem, Otto ; Burden, Chris ; Coley, Nathan ; Einarsson, Gardar Eide ; Elmgreen, Michael ; Dragset, Ingar ; Friedl, Peter ; Moffatt, Tracey ; Muntadas, Antoni ; Potrc, Marjetica ; Prum, Antoine ; Stevenson, Michael ; Visser, Barbara
Listing 1 - 10 of 10 |
Sort by
|