Listing 1 - 10 of 25 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
This title presents an introductory 10-week course for students of English language and linguistics. It aims to give students proficiency in English analysis at sentence, clause and phrase level and have an understanding of the traditional terms and concepts of English syntax.
English language --- Grammar --- Sentences. --- Syntax. --- 802.0-07 --- #KVHA:Linguistiek; Engels --- #KVHA:Taalkunde; Engels --- 81'367 --- Engels --- spraakkunst (grammatica) --- zinsontleding --- 802.0-07 Engels: taalonderwijs; taalverwerving --- Engels: taalonderwijs; taalverwerving --- Contains audio-visual material --- Anglais (Langue) --- Sentences --- Syntax --- Phrase --- Syntaxe --- Germanic languages --- English language - Sentences. --- English language - Syntax.
Choose an application
Grammar, Comparative and general --- Semantics --- Syntax --- Congresses. --- Lexicology. Semantics --- Grammar
Choose an application
Choose an application
About a century after the year Benjamin Lee Whorf (1897-1941) was born, his theory complex is still the object of keen interest to linguists. Rencently, scholars have argued that it was not his theory complex itself, but an over-simplified, reduced section taken out of context that has become known as the Sapir-Whorf hypothesis that has met with so much resistance among linguists over the last few decades. Not only did Whorf present his views much more subtly than most people would believe, but he also dealt with a great number of other issues in his work. Taking Whorf's own notion of linguistic relativity as a starting point, this volume explores the relation between language, mind and experience through its historical development, Whorf's own writing, its misinterpretations, various theoretical and methodological issues and a closer look at a few specific issues in his work.
Sapir-Whorf hypothesis --- Language and culture --- Thought and thinking --- Sapir-Whorf, Hypothèse de --- Langage et culture --- Pensée --- Congresses --- Congrès --- Language and culture. --- Thought and thinking. --- Sapir-Whorf hypothesis. --- Psycholinguistics --- Sociolinguistics --- Sapir-Whorf, Hypothèse de --- Pensée --- Congrès --- Culture --- Anthropological linguistics
Choose an application
Choose an application
Choose an application
?Hoe gaat het met je?? Een goedbedoelde vraag die vaak gesteld wordt. K en M proberen er meestal met een kwinkslag onderuit te komen. Ze kunnen die vraag niet zomaar beantwoorden, want K heeft de ziekte van Parkinson (dzvP). ?Naar omstandigheden wel goed? is eigenlijk het meest passende antwoord. In hun speurtocht door Parkinsonland komen K en M regelmatig onverwachte dingen tegen, bij elkaar en ook bij zichzelf. Meer zorg toelaten en daar oprecht dankbaar voor zijn, is voor K een grote stap. Maar toenemende afhankelijkheid vergt moed van beide kanten. Waar de één een deel van zijn eigenwaarde inlevert, krijgt de ander er nogal wat verantwoordelijkheid bij.K en M geven in dit boek een inkijk in het dagelijks leven van een Parkinsonpatiënt en zijn partner. Het is geen roman of persoonlijk dagboek, maar het laat zien hoe gewone dingen voor iemand met dzvP helemaal niet zo gewoon zijn. Voor u, geachte lezer, kan dit boek troostend, verhelderend en, waar nodig, confronterend zijn. Leven met dzvP is als lopen langs de rand van een afgrond. Het lukt, maar je bent nooit helemaal ontspannen. K en M maken de tocht samen en met respect voor elkaar, ook al heeft de één soms een kort lontje en reageert de ander dan ook weer onnodig scherp en moeten er wat herstelwerkzaamheden uitgevoerd worden. Ze komen er altijd weer uit, liefst met humor, en steeds gebaseerd op wederzijds vertrouwen en affectie. Want, zoals de Groningse neuroloog Teus van Laar zegt: ?DzvP heb je samen.?https://uitgeverijabessijn.nl/boeken/ik-beef-dus-ik-leef/
Choose an application
Choose an application
Psycholinguistics --- Linguistics --- Cognition --- Academic collection --- Linguistic science --- Science of language --- Language and languages --- Psychology --- Cognition. --- Linguistics.
Choose an application
Cognitive Exploration of Language and Linguistics is designed as a comprehensive introductory text for first and second-year university students of language and linguistics. It provides a chapter on each of the more established areas in linguistics such as lexicology, morphology, syntax, phonetics and phonology, historical linguistics, and language typology and on some of the newer areas such as cross-cultural semantics, pragmatics, text linguistics and contrastive linguistics.In each of these areas language is explored as part of a cognitive system comprising perception, emotion, categorisation, abstraction processes, and reasoning. All these cognitive abilities may interact with language and be influenced by language. Thus the study of language in a sense becomes the study of the way we express and exchange ideas and thoughts.This Second Revised Edition is corrected, updated and expanded.Cognitive Exploration of Language and Linguistics is clearly presented and organized after having been tested in several courses in various countries.Includes exercises (solutions to be found on the Internet).
Psycholinguistics --- Linguistics --- Cognition --- 800 --- #KVHA:Linguistiek --- #KVHA:Cognitieve linguistiek --- Taalwetenschap. Taalkunde. Linguistiek --- 800 Taalwetenschap. Taalkunde. Linguistiek --- Cognitie --- Langage [Sciences du ] --- Langage [théorie du ] --- Linguistic science --- Linguistique --- Linguïstiek --- Science of language --- Sciences du langage --- Taalkunde --- Taalwetenschap --- Théories du langage --- Philology & Linguistics --- Languages & Literatures --- Psychology --- Language and languages --- Linguistics. --- Cognition.
Listing 1 - 10 of 25 | << page >> |
Sort by
|