Listing 1 - 10 of 247 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
In this book, the reader is invited to enter a strange world in which you can tell the age of the captain by counting the animals on his ship, where runners do not get tired, and where water gets hotter when you add it to other water. It is the world of a curious genre, known as "word problems" or "story problems". It originated in the ancient civilizations of Egypt, China, and India, and is the subject of daily rituals among students and teachers in mathematics classrooms all around the world. An international group of scholars with a shared interest in this phenomenon explore multiple aspects of this world from multiple perspectives. These discussions take us deep into philosophical issues of the relationships between words, mathematical systems, and the physical and social worlds we all inhabit. Empirical investigations are reported that throw light on how students and their teachers experience and interpret this activity, raising profound questions about the nature and purposes of mathematics teaching/learning in general and how it could be improved.
Word problems (Mathematics) --- Mathematics --- Study and teaching --- Methodology.
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Met deze tweede peiling wiskunde in het basisonderwijs wordt in kaart gebracht in welke mate de leerlingen in het laatste jaar van het basisonderwijs de eindtermen wiskunde beheersen. Bij de eerste peiling in het basisonderwijs in 2002 werd reeds een groot aantal eindtermen wiskunde gepeild. Via deze herha¬lingspeiling uit 2009 kan een interessante vergelijking gemaakt worden met de resultaten van de eerste peiling. Deze brochure geeft een heldere kijk op het wat en waarom van peilingen en de procedures die worden gehanteerd. Naast de cijfermatige resultaten van de peiling uit 2009 biedt de brochure een inhoudelijke analyse van die resultaten. Dit vormt de voedingsbodem voor een boeiende discussie over de kwaliteit van het wiskundeonderwijs tot 14 jaar.
Choose an application
wiskundemethodes --- Didactics of mathematics --- rekenen --- wiskunde --- didactiek --- Didactics of primary education --- basisonderwijs --- rekenonderwijs --- basiseducatie --- wiskundeonderwijs --- 475.4 --- Basisschool --- Rekenproblemen(Kinderen met rekenproblemen, Dyscalculie) --- Wiskunde --- Basiseducatie --- Basisonderwijs --- 475.4 ) * WISKUNDE - O.N --- gecijferdheid --- reken/wiskunde-onderwijs --- rekenproblemen --- rekenstoornissen --- toetsen --- wiskunde : didactiek (ler) --- Rekenen ; basisonderwijs --- Wiskunde ; basisonderwijs --- Wiskunde : didactiek --- wiskunde: didactiek lagere school --- Rekenen --- Didactiek --- Lager onderwijs --- Secundair onderwijs --- Zorgverbreding
Choose an application
Wiskunde ; basisonderwijs --- Didactiek ; wiskunde --- Gecijferdheid --- Breuken --- Procenten --- Metend rekenen --- 475.4 --- Computerondersteund onderwijs ; basisonderwijs --- Zakrekenmachines ; onderwijs --- Academic collection --- wiskunde --- didactiek --- basisonderwijs --- rekenonderwijs --- basiseducatie --- wiskundeonderwijs --- gecijferdheid --- 456.3 --- 493.2 --- Basiseducatie --- Basisonderwijs --- Breuken-didactiek --- Computer-wiskunde --- Meetkunde --- Rekenen-didactiek b.o. --- Rekenmachine --- Tijd --- Wiskunde --- Wiskunde-didactiek b.o. --- Wiskunde-meten --- Wiskunde-procent --- 475.4 ) * WISKUNDE - O.N. --- breuken --- computerondersteund wiskundeleren --- kommagetallen --- meetkunde --- meten --- metend rekenen --- procenten --- tijd --- verhoudingen --- wiskunde : didactiek (ler) --- zakrekenmachine --- Rekenen ; basisonderwijs --- Wiskunde : didactiek --- wiskunde: didactiek lagere school --- didactiek algemeen - wiskunde, informatiekunde, technologische opvoeding --- basiseducatie, alfabetiseringswerk, analfabetisme, vormingsinitiatieven --- 475.4 ) * WISKUNDE - O.N
Choose an application
Listing 1 - 10 of 247 | << page >> |
Sort by
|