Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|
Choose an application
Business planning. --- Decision making. --- Management. --- 65.012.4 --- 658.1 --- Management strategie beleid organisatie --- Management. Directorate. Technique and methods of management --- Forms of enterprise. Finances --- 65.012.4 Management. Directorate. Technique and methods of management --- 658.1 Forms of enterprise. Finances --- Business planning --- Decision making --- Management --- Administration --- Industrial relations --- Organization --- Deciding --- Decision (Psychology) --- Decision analysis --- Decision processes --- Making decisions --- Management decisions --- Choice (Psychology) --- Problem solving --- Business enterprises --- Business plans --- Corporate planning --- Corporate strategy --- Corporations --- Strategy, Corporate --- Planning --- Strategic planning
Choose an application
Vind je het ook zo vreemd dat onze raden van commissarissen feitelijk bestaan uit parttimers en amateurs ? Heb je je ook altijd verbaasd over de voortdurende stroom van managementhypes die het zakelijk landschap overspoelen ? Vraag je je wel eens af waar om er nog steeds zo veel overnames zijn, terwijl onderzoek heeft uitgewezen dat ze veel meer kosten dan ze opleveren ? Er kleven nogal wat aspecten aan de zakenwereld die we als onveranderlijk zien en daarom nauwelijks aan nadere beschouwing onderwerpen of zelfs maar ter discussie stellen. Dit boek brengt daar verandering in. In Business Exposed houdt managementgoeroe Freek Vermeulen het bedrijfsleven zonder pardon tegen het licht en onthult hij hoe het er werkelijk aan toegaat. De verleidingen, de prikkels en de (soms dubieuze) vervlechtingen en strategieën, ze passeren allemaal de revue. Hoe bereiken bedrijven de top of waarom gaan ze juist ten onder ? Wat zijn CEO's eigenlijk voor mensen ? En wat zijn hun echte drijfveren ? Hoe wordt het grote geld verdiend - en verloren ? Hoe kan het succes van vandaag morgen alweer omslaan in een regelrechte mislukking ? En dan was er nog zoiets als strategie...?Bron : http://www.academicservice.nl
Management --- Strategisch management --- Strategievorming --- Directeur d'entreprise --- Ondernemingsdirecteur --- Social Sciences and Humanities. Management studies, Business Administration, Organizational Science --- Management Studies. --- Gestion --- BPB1202 --- maniġment --- poslovodenje --- valdymas --- pārvaldība --- gestione --- johtaminen --- gestión --- ledning --- управување --- zarządzanie --- gestão --- management --- beheer --- пословодство --- διαχείριση --- manažment --- menaxhim --- menedzsment --- управление --- menadžment --- juhtimine --- ledelse --- förvaltningssätt --- politica di gestione --- ledelsesform --- Betriebs- und Geschäftsleitung --- știința conducerii --- vállalat vezetése --- styring --- vedení --- forma de gestão --- раководење --- mode de gestion --- amministrazione d'impresa --- upravljanje --- poslovodstvo --- vadyba --- vadovavimas --- strategia di gestione --- vadovybė --- üzletvezetés --- řídicí aparát --- менаџмент --- piano di gestione --- Managementmethode --- direzione operativa --- wijze van beheer --- vezetés --- μάνατζμεντ --- Unternehmensleiter --- director de întreprindere --- rīkotājdirektors --- výkonný riaditeľ --- diretor de empresa --- generalni direktor --- dyrektor przedsiębiorstwa --- генерален директор --- директор друштва --- ředitel podniku --- direktor družbe --- verkställande direktör --- administrator --- direttur maniġerjali --- διευθυντής επιχείρησης --- director de empresa --- ръководител на предприятие --- toimitusjohtaja --- tegevdirektor --- ondernemingsdirecteur --- generalinis direktorius --- direktør for virksomhed --- ügyvezető igazgató --- direttore di impresa --- managing director --- rukovoditelj poduzeća --- vállalatigazgató --- gerente de una empresa --- dirigente di impresa --- ügyvezető --- bestuurder van een onderneming --- dirigeant d'entreprise --- företagsledare --- generální ředitel --- virksomhedsleder --- директор на претпријатие --- ředitel akciové společnosti --- administrador de empresa --- vezérigazgató --- раководител на претпријатие --- Direktor eines Unternehmens --- glavni direktor --- μάνατζερ --- director gerente --- извршен директор --- Geschäftsführer --- Leiter eines Unternehmens --- lyderystė --- ledarskap --- vezető szerep --- водеща роля --- Führung --- johtajuus --- liderança --- vodstvo --- leadership --- tmexxija --- capacités d’encadrement --- lederskab --- ηγεσία --- līderība --- capacități de conducere --- przywództwo --- vodenje --- liderazgo --- líderstvo --- leiderschap --- Kostenbeheersing --- stiúrthóir bainistíochta --- bainistíocht
Choose an application
Heb je je ooit afgevraagd waarom de meeste kranten zo groot zijn ? Waarom managementconsultants zulke lange dagen draaien ? Of waarom hotels zo nodig een incheckbalie willen hebben ? Vraag het aan wie dan ook in deze branches en het antwoord luidt steevast : 'Zo hebben we het hier nou eenmaal altijd gedaan.'Best practices mogen dan wijdverspreid zijn, dat betekent nog niet dat ze ook effectief zijn. In veel gevallen is het tegendeel waar: best practices kunnen achterhaald zijn, of schadelijk, en innovatie dwarsbomen. Dan worden het 'slechte praktijken' en die zijn maar al te gebruikelijk in organisaties.Managers en executives hebben vaak een blinde vlek voor hun funeste effect. Omdat zulke praktijken in het verleden wél goed werkten of met succes zijn geïmplementeerd bij andere bedrijven, worden er zelden vragen gesteld over het doel en de effectiviteit ervan. Het gevolg is dat ze zich verspreiden en standhouden.Strateeg Freek Vermeulen, iemand met een scherp oog voor het absurde, biedt in Breaking Bad Habits hulpmiddelen aan om slechte praktijken op het spoor te komen en je organisatie ervan te vrijwaren. Maar hij laat bovenal overtuigend zien hoe het elimineren van populaire maar versleten ideeën, processen en strategieën nieuwe kansen creëert voor innovatie en groei.Breaking Bad Habits - boordevol inspirerende verhalen over eigenzinnige organisaties in allerlei bedrijfstakken, waaronder IVF-klinieken, hotels, krantenbedrijven en een beroemd theater in Londen - zet je aan het denken over langgekoesterde standaarden in je branche. Freek Vermeulen moedigt je aan om je business nieuwe energie te geven door los te breken uit de status quo.Bron : http://www.managementboek.nl
Organisatieleer --- Veranderingsmanagement --- Innovatie ; ondernemingen --- Innovatie --- Gewoonten --- Gewoonte
Choose an application
Every organization follows a set of best practices - ideas, processes, and philosophies that have become accepted in their respective industries. In many cases, best practices are a good thing: they allow organizations to operate more quickly and efficiently. But, even though they're created and then followed with good intentions, best practices can also have pernicious effects. In the UK, for example, the government ranked IVF clinics based on their success rates, and made the rankings public. On the surface, this seems like a good thing. The government, in an effort to be more transparent, was hoping to provide patients as much information as possible. The problem is that the rankings changed the behavior of a lot of clinics, mostly in negative ways. With the rankings in mind, clinic administrators sought patients with a high-probability of getting pregnant in order to goose their success rates and climb higher in the rankings. In the end, the best practice led to bad incentives and misinformed patients. In Breaking Bad Habits, Freek Vermeulen explains the hidden dangers of best practices, how to identify the bad from the good, and how to protect oneself in the future. Most important, he also offers a path toward competitive advantage: once companies weed out their worse practices, they can transform their previous inefficiencies into new sources of innovation.--
Methods engineering. --- Creative ability in business. --- Experiential learning. --- Organizational change.
Choose an application
It's very likely that best practices--ideas, processes, and strategies that are commonplace in your industry--are actually hurting your business. Although best practices can help businesses operate more competitively and efficiently, they are often outdated, harmful, and a hindrance to innovation. The problem is, managers and executives are usually blind to the negative effects of best practices, so they don't question their purpose or measure their effectiveness. As a consequence, outdated or harmful practices spread and persist without their knowledge. In Breaking Bad Habits, Freek Vermeulen, a strategy professor at London Business School, offers the tools to identify bad practices eliminate them from your organization, and then move on to create new sources of innovation and growth by outthinking your competitors. Brimming with examples of norm-defying organizations in an eclectic range of industries, Breaking Bad Habits will make you rethink your long-held beliefs about industry norms while encouraging you to reinvigorate your business by breaking out of the status quo.--
Choose an application
Choose an application
Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|