Narrow your search

Library

Thomas More Kempen (2)

UCLL (2)

Arteveldehogeschool (1)

Hogeschool West-Vlaanderen (1)

UGent (1)


Resource type

dissertation (7)


Language

Dutch (5)

English (1)

Undetermined (1)


Year
From To Submit

2019 (2)

2017 (1)

2016 (1)

2014 (2)

2013 (1)

Listing 1 - 7 of 7
Sort by

Dissertation
Date- en relatie-ervaringen bij trans personen. Een kwalitatief onderzoek naar de invloed van genderbinariteit en heteronormativiteit op de date- en beginnende relatie-ervaringen van trans mannen en trans vrouwen
Authors: ---
Year: 2019

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Dissertation
Instructiefilmpjes ontwikkelen over geldrekenen
Authors: ---
Year: 2017

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

Geld --- Instructiefilm --- E-learning --- Logopedie


Dissertation
De bereikbaarheid van JAC Oostende naar eerste- en tweede generatie allochtone jongeren toe.
Authors: ---
Year: 2016 Publisher: Brugge : Howest, Departement Professionele Bachelors,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Dissertation
Inductieve lesaanpak : Positieve effecten op het onderwijs
Authors: ---
Year: 2014 Publisher: Hertogstraat Katholieke Hogeschool Leuven : Hertogstraat

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In dit afstudeeronderzoek wordt de inductieve lesaanpak onder de loep genomen voor het 2de en 3de jaar secundair onderwijs in de lessen wiskunde. Er wordt nagegaan welke voordelen en nadelen deze aanpak heeft op de betrokkenheid van de leerlingen. Eerst wordt besproken wat betrokkenheid en de inductieve lesaanpak net inhoudt. Daarna wordt dit gerelateerd aan het vak wiskunde. Er is ook heel wat materiaal terug te vinden om deze inductieve aanpak uit te proberen. Na de literatuurstudie wordt er overgegaan naar de praktijk. Hier pas ik de gevonden informatie toe in enkele stagelessen om daarna hiervan een conclusie te kunnen schrijven.

Keywords


Dissertation
Verbetering van Frans in het lager onderwijs : Speels leren
Authors: ---
Year: 2013 Publisher: Turnhout Thomas More Kempen

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In de media hoor je tegenwoordig wel vaker dat de resultaten voor het spreken van Frans ondermaats zijn. De eindtermen voor Frans in het lager onderwijs werden in 2009 al aangepast, maar er zijn meerdere mogelijkheden om hier iets aan te doen. Ik heb ervoor gekozen om één mogelijkheid tot verbetering te onderzoeken, namelijk 'speels leren van Frans'. Aan de hand van verschillende spelletjes leren de kinderen de taal Frans. Er is ook een spel in groep voorzien waarbij communicatie centraal staat. Tijdens het onderzoek worden er ook twee testen afgenomen. Deze eindresultaten worden dan vergeleken met de resultaten voor Frans die de leerlingen voor het uitgevoerde onderzoek behaalden. Er wordt dan nagegaan of er wel degelijk een evolutie waarneembaar is.

Keywords


Dissertation
Inductieve lesaanpak : positieve effecten op het onderwijs
Authors: --- ---
Year: 2014 Publisher: Heverlee Katholieke Hogeschool Leuven. Departement lerarenopleiding

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In dit afstudeeronderzoek wordt de inductieve lesaanpak onder de loep genomen voor het 2de en het 3de jaar secundair onderwijs in de lessen wiskunde. Er wordt nagegaan welke voordelen en nadelen deze aanpak heeft op de betrokkenheid van de leerlingen. Eerst wordt er besproken wat betrokkenheid en de inductieve lesaanpak net inhoudt. Daarna wordt dit gerelateerd aan het vak wiskunde. Er is ook heel wat materiaal terug te vinden om deze aanpak uit te proberen. Na de literatuurstudie wordt er overgegaan naar de stagepraktijk en daarna wordt de conclusie geformuleerd. (Bron: auteur)

Keywords


Dissertation
Validation of Multiple Iteractive Labelling by Antibody Neodeposition (MILAN) for Characterization of Immunological Components in Alveolar Soft-part Sarcoma
Authors: ---
Year: 2019 Publisher: Geel : Thomas More Kempen

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Soft tissue sarcoma (STS) is a group of rare and heterogeneous malignancies that can occur in various types of connective tissue (Vodanovich & Choong, 2018). It accounts for about 70 clinically relevant subtypes of STS based on their morphology and tissue origin (Tuna, Ju, Amos, & Mills, 2012). A proper diagnosis and treatment of patients with STS is difficult due to the rarity and heterogeneity of this disease (Schöffski, Cornillie, Wozniak, Li, & Hompes, 2014). Complete resection is the main therapeutic option for operable STS and can be supported by adjuvant therapy such as chemotherapy and radiotherapy. However, many patients develop resistance to chemotherapy, which means there is no effective treatment for inoperable STSs. Many studies are in progress for developing new drugs based on the understanding of subtype-specific cancer biology. One of the rarest subtypes of STS is alveolar soft-part sarcoma (ASPS). It harbours specific chromosome translocations which directly/indirectly lead to tumorigenesis (Folpe & Deyrup, 2006). The better understanding of disease biology can foster the development of therapeutic agents and leads to better disease management for inoperable STSs. ASPS might be the most sensitive subtype of STS for immunotherapy (Groisberg, et al., 2017). The human immune system can be restored to eliminate tumour cells by using immune checkpoint inhibitors to block immune proteins (Lewin, et al., 2018). This has prompted us to characterize immunological components to have a better understanding of immunologic components in ASPS. In the Laboratory of Experimental Oncology (LEO), tissue microarrays (TMAs) have been constructed to study STS. TMA, which assembles small representative tissue samples from different patients in a single tissue block, allows to perform simultaneous staining for markers of relevance (Singh & Sau, 2010). Ultimately microarrays help to have a better understanding of the biology of ASPS. In this project, TMA is used for further experiments with multiple iteractive labelling by antibody neodeposition (MILAN). MILAN is a novel multiplex immunofluorescence assay which is currently established and validated. Multiplexing means in situ labelling for multiple immunostainings in the same tissue section or even the same cell of interest (Cattoretti, Bosisio, Marcelis, & Bolognesi, 2018). This technique is based on applying the combination of primary and fluorophore conjugated secondary antibodies. And it is used to determine the status, localization and interaction of multiple immunological components and to amplify the use of precious material. Results from the single-colour immunofluorescence staining proved the applicability of the antibodies and the optimization of the MILAN protocol. Microscopic evaluation was used to determine the expression of targeted molecules by the presence and localisation of a fluorescent signal. The experiment for dual-colour immunofluorescence staining proved that there is no interaction between primary antibodies and non-specific staining when using antibody mixture. The results of the multiple rounds of immunofluorescence staining proved that the stripped slides can be applied with other antibodies and that the cycling is applicable for multiple cycles. The MILAN protocol and the MILAN setting were validated and established. After the validation of MILAN, it was applied on TMAs for characterization of immunological components in ASPS.

Keywords

Listing 1 - 7 of 7
Sort by