Listing 1 - 10 of 21 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Choose an application
De probleemstelling waarmee we bij deze bachelorproef mee geconfronteerd worden is dat door slechte planning er heel veelmiscommunicatie ontstaat bij gezinnen waardoor dit eventueelzou kunnen uitlopen tot ruzies, wat we zeker willen vermijden.Ik heb eenliteratuurstudie gebruikt om me wat te verdiepenin hetonderwerp. Vanaf datik genoeg kennis had over het onderwerp,heb ik aande hand van de resultaten een enquête opgesteld,waarna ik deze resultaten vergeleken heb met internationaleonderzoeken.Daarna ben ik overgegaan tot het uitwerkenvan de look en feel vande applicatie en ten slotte de uitwerking.
Choose an application
Zou het niet fijn zijn om een vlotte service te krijgen waar je ook gaat? Hoe vaak gebeurt het dat je te maken krijgt met lange wachttijden vooraleer je bedient wordt in een restaurant? In de horeca wereld zijn verscheidene problemen die dagelijks voorkomen, bijvoorbeeld bij het opnemen van een bestelling, wachttijden, een foute bestelling of een bestelling die niet komt opdagen. Er zijn genoeg problemen die mensen tegenkomen wanneer ze gezellig zonder obstakels iets willen gaan eten of drinken. Deze bachelorproef pakt de deze beschreven problemen aan en zet ze om in een werkende applicatie die het bestellen in een restaurant moetvergemakkelijken.Door onderzoek uit te voeren op de concurrenten, de gebruikers en ook de markt waar Pocketwaiter in zal functioneren is er veel informatie te weten gekomen over waar de applicatie zou kunnen werken, welke gebruikers hier klaar voor zijn en hoe het concept moest omgezet worden in verschillende schermen die uiteindelijk deapplicatie zouden vormen.Het uiteindelijke resultaat van de bachelorproef is een user experience design gemaakt voor Pocketwaiter, dat omgezet is naar een iOS applicatie. Het geeft iedereen een kijk naar de uiteindelijke werking van Pocketwaiter. Het is zeker geen afgerond project, maar het toont wel het hele verhaal van Pocketwaiter en wat demogelijkheden zijn.Door Pocketwaiter te introduceren in een horecazaak waar snelheid een van de belangrijkste aandachtpunten is kan dit de eerder aangehaalde problemen oplossen.Dit door simpelweg via de applicatie in te scannen aan een tafel om zo toegang te krijgen tot het menu van het restaurant. Door verschillende functionaliteiten krijgt Pocketwaiter een interessante manier van gebruiken, op afstand checken hoeveel tafels er zijn ingenomen en de ober roepen wanneer er vragen zijn, zijn hier enkele voorbeelden van.
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Sinds de geboorte van de smart car boksen autofabrikanten steeds tegen elkaar op om zoveel mogelijk technische snufjes in hun auto-interfaces te steken. Dit heeft als gevolg dat bestuurders door de bomen het bos niet meer zien en de veiligheid tijdens het al rijdend gebruiken van deze technologieën drastisch vermindert.Deze bachelorproef zoekt naar antwoorden op de problemen rond gebruiksvriendelijkheid en veiligheid van de hedendaagse multimediasystemen in wagens. Aan de hand van een uitgebreide literatuurstudie geven we inzicht over de huidige en toekomstige trends in de wereld van auto-entertainment. Door zelf tientallen automerken extensief te testen concluderen we onze eigen bevindingen rond user experience (UX) in moderne wagens in eenUX-handleiding die kan dienen als algemene richtlijn voor autofabrikanten bij het ontwikkelen van auto-interfaces. Deze handleiding gaat gepaard met een zelf opgestelde online knowledgebase van meer dan 250 artikels die per interface-onderdeel en per automerk onze bevindingen toelichten.We concluderen dat met focus op personalisatie en modulariteit de gebruiksvriendelijkheid en veiligheid van auto-interfaces sterk kan stijgen, aangezien een instelbare persoonlijke voorkeur voor een meer intuïtieve bediening zorgt die de bestuurder minder zal afleiden.Verder bespreken we het proces dat werd doorlopen voor het ontwikkelen van onze proof of concept: een prototype van een dashboard dat de conclusies uit onze UX-handleiding in realiteit omzet door middel van een ecosysteem waarbij een Raspberry Pi centraal staat.
Choose an application
Listing 1 - 10 of 21 | << page >> |
Sort by
|