Narrow your search

Library

VIVES (1)


Resource type

dissertation (1)


Language

English (1)


Year
From To Submit

2017 (1)

Listing 1 - 1 of 1
Sort by

Dissertation
Flipping the classroom
Authors: --- ---
Year: 2017 Publisher: Brugge : Katholieke Hogeschool VIVES: Brugge

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Laat je inspireren door ‘Flipping the classroom’! Dit is een werkvorm waarbij je de klas gaat omdraaien. De instructie geef je niet meer in klas maar geef je mee als huiswerk. De leerlingen nemen de leerstof door voor het eigenlijke lesmoment. Het voordeel hiervan is dat je onmiddellijk kan overgaan naar de oefeningen en feedback kan geven aan jouw leerlingen. Zo komt er ook meer tijd vrij om te verbreden en verdiepen. Ons onderzoek vond plaats in drie klassen in het zesde leerjaar en twee klassen in het vijfde leerjaar. We konden ons onderzoek baseren op ongeveer 110 leerlingen. We hebben elk drie geflipte lessen gegeven. Door middel van evaluatiefiches konden we achterhalen welk effect dit had op de leerlingen en wat hun bevindingen waren. Ook de mentoren hebben de nieuwe werkvorm geëvalueerd.

Keywords

Listing 1 - 1 of 1
Sort by