Listing 1 - 10 of 62 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Dit boek wil een bezinning zijn over de betekenis, de noodzaak, de diepere gronden, maar ook over de grenzen van het uitoefenen van gezag in school, gezin en opvoeding.
gezinspedagogiek --- Sociology of education --- pedagogiek --- School management --- Sociology of the family. Sociology of sexuality --- opvoeding --- Enseignement --- Famille --- Gezin --- Onderwijs --- Opvoedkunde --- Pédagogie --- 37.013 --- School discipline --- Education --- -Moral education --- Authority --- #GBIB:CBMER --- #GBIB:SMM --- #GGSB: Jongeren --- #GSDBP --- Academic collection --- gezagsverhouding --- gezin --- onderwijs --- Z++92/02 --- Z37.01 --- gezinssociologie --- 432 --- Gezag --- Orde --- School --- 433 --- Pedagogie --- 419.3 --- 432 )* THEORETISCHE OPVOEDKUNDE --- gezag (ler) --- onderwijzen --- opvoedingsstijlen --- psychologie (gez) --- school --- waardenbeleving --- Opvoeding --- Political science --- Authoritarianism --- Consensus (Social sciences) --- Character education --- Ethical education --- Child rearing --- Ethics --- Religious education --- Children --- Education, Primitive --- Education of children --- Human resource development --- Instruction --- Pedagogy --- Schooling --- Students --- Youth --- Civilization --- Learning and scholarship --- Mental discipline --- Schools --- Teaching --- Training --- Student discipline --- Discipline --- School management and organization --- Pedagogiek --(algemeen) --- Aims and objectives --- Theoretische opvoedkunde --- Opvoeding in de praktijk --- Authority. --- Moral education. --- School discipline. --- Aims and objectives. --- 37.013 Pedagogiek --(algemeen) --- Moral education --- Aims and objectives of education --- Educational aims and objectives --- Educational goals --- Educational objectives --- Educational purposes --- Goals, Educational --- Instructional objectives --- Objectives, Educational --- Purposes, Educational --- Educational sociology --- 37.013 Pedagogy --- Jongeren
Choose an application
Dit boek is het resultaat van zoeken, denken, bouwen en bezinnen rond dieptevragen. Ingaand op de nood aan morele authenticitiet die overal voelbaar is, spreken de auteurs over waarden die elke tijd overstijgen en die men nu meer dan ooit moet doorgeven. Essentiële componenten in de geloofsopvoeding die opnieuw aandacht verdienen, komen aan bod. Er is de vraag naar de eeuwigheid, zoekend tussen wetenschap, wijsbegeerte en ontsterfelijkheid.
ethiek --- geloofsleer --- Religious studies --- Didactics of religion --- Christian moral theology --- 37.017.93 --- 17.022.1 --- Academic collection --- #GBIB:SMM --- #gsdb6 --- #GGSB: Geloof --- #GGSB: Fundamentele ethiek --- #gsdb5 --- moraal --- geloof --- godsdienst --- waarden --- religieuze opvoeding --- katholicisme --- 242 --- 170 )* ETHIEK --- ethiek (moraal) --- waardenbeleving --- 17 --- Geloof en ethiek --- Waarden --- D51046.jpg --- Ethiek --- Godsdienst --- Moraaltheologie: ethiek --- Religieuze opvoeding --- 17.022.1 Esthetische waarden. Sociale waarden. Religieuze waarden --- 17.022.1 Moreel waardeoordeel. Ethische waarden. Levenswaarden --- Esthetische waarden. Sociale waarden. Religieuze waarden --- Moreel waardeoordeel. Ethische waarden. Levenswaarden --- 37.017.93 Godsdienstige opvoeding --- Godsdienstige opvoeding --- katholicisme - geloofsleer --- Geestelijk leven. (Versch. onderwerpen) --- Opvoeding (Godsdienstige). (Versch. onderwerpen) --- Moraal (Katholieke). (Versch. onderwerpen) --- Vie chrétienne. (Mélanges) --- Vie religieuse. (Mélanges) --- Education religieuse. (Mélanges) --- Morale catholique. (Mélanges) --- Christelijk leven. (Versch. onderwerpen) --- Rooms-katholieke Kerk --- 230.4 --- Rooms-Katholieke Kerk --- Sport --- Duurzaamheid --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Man --- Cultuur --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Technologie --- Voeding --- Maatschappij --- Verpleegkunde --- Drank --- Gezondheid --- Volwassene --- Geloof --- Fundamentele ethiek --- Christelijke ethiek
Choose an application
In deze tijd lijken geloof en godsdienst afgeschreven. Godsdienst wekt wantrouwen op. Is het geloof inderdaad cultureel achterhaald? Zijn gelovigen mensen die met hun gedachten in het verleden leven? Is het christendom niet meer van deze tijd? Of is er ook in deze tijd nog altijd een mogelijkheid om het geloof in God verstaanbaar te maken en de blijvende actualiteit ervan te laten zien? Hoe kunnen christenen in deze tijd de menselijke relevantie van hun geloof laten zien? Hebben christengelovigen aan de wereld nog iets te zeggen dat de wereld op haar eigen terrein dreigt te miskennen? In dit boek reflecteert filosoof Ignace Verhack over die vragen. Het besef van de ‘gegevenheid’ van alle dingen vormt het uitgangspunt van zijn overtuiging.
Christian apologetics --- C1 --- geloof --- geloofsleven --- Kerken en religie --- Monotheism
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Listing 1 - 10 of 62 | << page >> |
Sort by
|