Narrow your search

Library

Thomas More Kempen (3)


Resource type

dissertation (3)


Language

Dutch (3)


Year
From To Submit

2013 (1)

2012 (2)

Listing 1 - 3 of 3
Sort by

Dissertation
Werkelijkheidsnabije taken voor het vak SEI
Authors: --- ---
Year: 2013 Publisher: Vorselaar Thomas More Kempen

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

We hebben een takenbundel ontworpen zodat leerlingen makkelijker de link leggen tussen de leerstof SEI en het dagelijkse leven. We hopen op deze manier de doorstroom naar een economische richting in de tweede graad te bevorderen.

Keywords


Dissertation
Visualisatie van het onderwijs : Digitale fotobewerking
Authors: --- ---
Year: 2012 Publisher: Vorselaar Katholieke Hogeschool Kempen

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Leerlingen worden steeds meer begeleid in het maken van samenvattingen en in hoe ze het best kunnen studeren om de beste resultaten te behalen. Uit verschillende onderzoeken is al gebleken dat afbeeldingen helpen om de leerlingen leerstof beter te laten onthouden. Hierin zagen wij meteen de mogelijkheid om verder door te gaan op wat reeds onderzocht werd en om een onderzoek te voeren over wat de leerlingen nog meer ondersteuning kon bieden in het efficiënt studeren. Dit onderzoek heeft dit jaar de kans nog niet gehad om getest te worden, hiervoor is wel het alternatief voorzien om dit theoretisch zo ver mogelijk uit te werken. Om dit te realiseren zijn er twee handleidingen en een synthesevoorbeeld over zowel Paint als PhotoFiltre ontworpen. In deze synthesevoorbeelden krijgen de leerlingen een stappenplan aangereikt dat ze moeten volgen. Indien dit gebeurt zoals het hoort, zijn de leerlingen in staat om op basis van de handleiding en het stappenplan zelf een samenvatting te maken aan de hand van deze fotobewerkingsprogramma's.

Keywords


Dissertation
Visualisatie van het onderwijs : Digitale fotobewerking
Authors: --- ---
Year: 2012 Publisher: Vorselaar Katholieke Hogeschool Kempen

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Leerlingen worden steeds meer begeleid in het maken van samenvattingen en in hoe ze het best kunnen studeren om de beste resultaten te behalen. Uit verschillende onderzoeken is al gebleken dat afbeeldingen helpen om de leerlingen leerstof beter te laten onthouden. Hierin zagen wij meteen de mogelijkheid om verder door te gaan op wat reeds onderzocht werd en om een onderzoek te voeren over wat de leerlingen nog meer ondersteuning kon bieden in het efficiënt studeren. Dit onderzoek heeft dit jaar de kans nog niet gehad om getest te worden, hiervoor is wel het alternatief voorzien om dit theoretisch zo ver mogelijk uit te werken. Om dit te realiseren zijn er twee handleidingen en een synthesevoorbeeld over zowel Paint als PhotoFiltre ontworpen. In deze synthesevoorbeelden krijgen de leerlingen een stappenplan aangereikt dat ze moeten volgen. Indien dit gebeurt zoals het hoort, zijn de leerlingen in staat om op basis van de handleiding en het stappenplan zelf een samenvatting te maken aan de hand van deze fotobewerkingsprogramma's.

Keywords

Listing 1 - 3 of 3
Sort by