Listing 1 - 10 of 10 |
Sort by
|
Choose an application
Wedervaren van het “Sint-Antonius gesticht” te Aarsele. Voor de duizenden oud-leerlingen geschreven. Deze uitgifte “Vergeten gesticht 2” aanbevolen aan alle klasgenoten en zusters. Antwoord voor de vele vragen en positieve feedbacks op “Vergeten gesticht 1”. Gevoelige verhalen die moeten verteld zijn, met foto’s uit mijn ruime verzameling. Een must ze allemaal te publiceren in dit laatste 2de citaten boek. Voor oud-leerlingen colectief herinnering oproept uit ongeborgen kindertijd. Kinderen, Zusters en Leraars allen guranten in hun rol in de drieste geschiedenis. Sluitend bewijs van 70 jaar feiten in het bewogen gewezen “Sint-Antonius gesticht”. De teruggevonden oud-leerlingen, staan nu gebeiteld in de aangevulde lijsten. “Zij overleefden daar die strenge opvoeding” “Vergeten gesticht 2” zal opnieuw het juiste doelpubliek bereiken. De controversiële gevoelige lectuur naar waarde schatten. Het ter ziele gegaan “Sint-Antonius gesticht” het “Vergeten gesticht”, Door twee literaire werken naar het brede publiek is blijvend wereldkundig. Als auteur wilde ik alles wat je las kwijt, van mij afschrijven, helemaal het verhaal. Uitlaatklep, met passie over jeugd momenten onder streng nonnen gezag. De gevoelige levensperiode te Aarsele voor oud-leerlingen en zusters van ’t Geloove, is een afgesloten hoofdstuk, enkel nog geschiedenis. Het is bevrijdende rust te kennen over die ongelukkige kindertijd. Het zij de loutering van een bevlogen auteur! Alles gaat over, alles ging voorbij!!! De tijd wreed alles op!? Ook het “Vergeten gesticht”! Veel leesplezier, Walter Vanlerberghe.
Choose an application
Teaching --- Secondary education --- SO (secundair onderwijs) --- lerarenopleiding --- lesgeven
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
La VUB est la seule université néerlandophone avec un campus digne de ce nom: un terrain universitaire avec des salles de conférence, salles de classe, des laboratoires et des logements pour les étudiants. Cet environnement crée une atmosphère extraordinaire. En partie, cette atmosphère a également été déterminée par l'architecture singulière et changeante des sites de campus. Le livre L'architecture du campus depuis 1970, la première partie de la série 'Construire la Vrije Universiteit Brussel', offre une synthèse des différents styles architecturaux qui marquent les sites d'Etterbeek et de Jette, réalisés par e.a. Renaat Braem, Willy Van Der Meeren, Baro, Conix, Cnops. Cette publication peut être considérée comme un point de référence, avec une vue rebelle sur le passé et un aperçu de l'avenir du patrimoine architectural de la VUB. C'est un souvenir mémorable pour ceux qui demeurent ou ont demeuré dans ces bâtiments et un 'must' pour chacun qui est attaché à l'architecture et à Bruxelles.
Vrije Universiteit Brussel. --- 378.4 <493 VUB> --- 378.4 <493 BRUSSEL> --- Universiteiten: Vrije Universiteit Brussel--VUB --- Universiteiten--België--BRUSSEL --- Constructions universitaires --- Campus --- 378.4 <493 VUB> Universiteiten: Vrije Universiteit Brussel--VUB --- 378.4 <493 BRUSSEL> Universiteiten--België--BRUSSEL --- Public buildings --- Architecture --- Vrije Universiteit Brussel --- College buildings --- Campus planning --- Planification --- Education [Secondary ] --- Teacher training --- Teachers --- Training of --- Handbooks, manuals, etc. --- Buildings --- Pictorial works --- Belgium --- Brussels (Belgium) --- Openbare gebouwen --- Architectuur --- Vrije Universiteit Brussels
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Welk aandeel heb je als leraar bij de schoolaanpak van spijbelen? Mogen leraren minder realiseren dan wat het leerplan voorschrijft? En mag het ook meer zijn? Wist u dat ook leraren de verantwoordelijkheid hebben om sommige leerlingendocumenten op te volgen? En wat mag er uit handboeken gekopieerd worden? Hoe kunnen leraren voorkomen dat ouders in beroep gaan tegen beslissingen van de delibererende klassenraad? Hoe kunnen leraren omgaan met afwezigheden van leerlingen? Wat is het belang van de juiste toepassing van het schoolreglement? Het Lerarenhandboek geeft een duidelijk antwoord op alle vragen die te maken hebben met de lespraktijk en de loopbaan van leraren secundair onderwijs. Het boek is bedoeld voor alle leraren, alle ondersteunend personeel en alle directies van secundaire scholen van alle netten. Voor beginnende leerkrachten en aspirant-leerkrachten vormt het bovendien een snelle introductie in de wereld van de onderwijswetgeving die ze tijdens hun onderwijsloopbaan moeten toepassen.
Secundair onderwijs. --- Leraren secundair onderwijs --- Onderwijsrecht --- Onderwijspraktijk --- Leraar secundair onderwijs
Choose an application
regelgeving --- wetgeving --- onderwijs --- secundair onderwijs --- Leraren secundair onderwijs --- Wetgeving --- Klassenmanagement --- Leraar secundair onderwijs
Listing 1 - 10 of 10 |
Sort by
|