Narrow your search
Listing 1 - 10 of 37 << page
of 4
>>
Sort by
High-level synthesis for real-time digital signal processing
Author:
ISBN: 0792393139 1441951342 1475722222 9780792393139 Year: 1993 Volume: SECS 216 Publisher: Dordrecht: Kluwer,


Dissertation
Met de terminal uit 100 werkend aan het decsysteem-20 bij Agfa-Gevaert nv
Author:
Year: 1980 Publisher: S.l. HIK-HIEW

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Book
Zelfevaluatie binnenstebuiten : onderzoek naar zelfevaluaties in scholen
Authors: ---
ISBN: 9789030195672 Year: 2007 Publisher: Mechelen Wolters Plantyn

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
GegevensGestuurd onderwijs- en schoolbeleid: perspectieven voor een Antwerpse omgevingsanalyse
Authors: ---
Year: 2009 Publisher: Antwerpen UA, Instituut voor Onderwijs- en Informatiewetenschappen

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Zelfevaluatie als motor voor schoolontwikkeling : succesfactoren en valkuilen
Authors: ---
ISBN: 9789030196594 Year: 2009 Volume: *6 Publisher: Mechelen Plantyn

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De kennisbasis omtrent het uitvoeren van zelfevaluaties staat aan het begin van het groeiproces. Dit boek verbreedt en verdiept de bestaande kennisbasis. Het benoemt succesfactoren en valkuilen. Het wil inzicht geven in de processen die ervoor zorgen dat aan zelfevaluaties al dan niet op een succesvolle manier vorm wordt gegeven. Dit boek wil zowel prille initiatiefnemers wegwijs maken op het onbekende terrein van kwaliteitszorg als meer ervaren coördinatoren van zelfevaluaties een houvast bieden. Vanuit de inzichten die groeiden uit het bestuderen van zelf-evaluaties in Vlaamse scholen, schetst deze publicatie een kader waarbinnen kwaliteitszorg en zelfevaluaties vorm kunnen krijgen. De auteurs hebben daarbij theoretische achtergronden gekoppeld aan praktische suggesties. Dit boek bevat geen zelfevaluatie-instrument als dusdanig. Het gaat over zelfevaluatie. De potentiële sterkte van zelfevaluaties schuilt precies in de schoolspecifieke invulling ervan. Inspelen op die eigenheid van scholen en van de mensen die erin actief zijn, loopt als een rode draad doorheen dit boek. (Bron: covertekst)


Book
Evaluatie op de testbank : een handboek voor het ontwikkelen van alternatieve evaluatievormen
Authors: ---
ISBN: 9030115629 9789030115625 Year: 2002 Publisher: Mechelen Antwerpen Wolters Plantyn UIA

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Inhoud: 1. Stilstaan bij evaluatie; 2. Op zoek naar goede evaluatie; 3. Aandacht voor het evaluatieproces; 4. Alternatieve evaluatievormen geïllustreerd; 5. Aanvangen met alternatieve evaluatievormen.


Book
Pei/ijlen naar succesvol schoolbeleid : praktijkboek voor de beleidseffectieve school
Authors: ---
ISBN: 9789030188551 9789030189527 9030189525 9030188553 Year: 2006 Publisher: Mechelen Wolters Plantyn

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek biedt directies van scholen, personeelsleden en leerkrachten handvatten om hun schoolbeleid te evalueren en te verbeteren. Hiertoe worden acht dragers van beleidseffectiviteit gepresenteerd die doorslaggevend zijn bij het voeren van een geslaagd schoolbeleid: doeltreffende communicatie, ondersteunende professionalele en persoonlijke relaties, gedeeld leiderschap, gezamelijke doelgerichtheid, responsief vermogen, innovatief vermogen, een geïntegreerd beleid en reflectief vermogen.


Book
Kwaliteit van scholen (openbaar) vergelijken : het zwart-witdenken voorbij
Authors: ---
ISBN: 9030188529 9789030188520 Year: 2005 Publisher: Mechelen Wolters Plantyn

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Heeft het zin gegevens over de kwaliteit van scholen openbaar te maken? Is het haalbaar en geoorloofd om scholen te vergelijken? En kan die vergelijking dan gepubliceerd worden? Dit zijn vragen die geregeld in het debat over onderwijs en scholen opduiken. Het zijn bovendien geen academische vragen: ouders, leerlingen en studenten die voor een schoolkeuze staan zijn vaak op zoek naar 'objectieve gegevens' om een goede keuze te kunnen maken. Hun begeleiders en keuze-adviseurs zoeken eveneens houvast. Tegelijk zoeken scholen naar handvatten voor hun interne kwaliteitszorg en schoolontwikkeling. We kennen echter geen centrale examens, er worden geen gegevens over de kwaliteit van scholen openbaar gemaakt -tenminste niet op een actieve manier - en scholen weten niet hoe goed ze het werkelijk doen in vergelijking met andere scholen. Bovendien is de discussie over dit alles nog nooit ten gronde gevoerd. Om op die vragen zinvol te antwoorden werd door wetenschappers onderzoek uitgevoerd. Enerzijds zijn ze gaan kijken in het buitenland, waar bijvoorbeeld rankings in kranten gepubliceerd worden en waar ook de overheid en de scholen actief bezig zijn om gegevens openbaar te maken. Anderzijds hebben de onderzoekers een brede waaier van personen gevraagd naar hun visie: leerkrachten, ouders, leerlingen, beleidsmensen (inspectie, onderwijsadministratie, Dienst voor Onderwijsontwikkeling), pedagogisch begeleiders, nethoofden, schoolleiders, onderwijskundigen (onderzoekers), journalisten en werkgevers. Op basis van al die informatie komen de auteurs in dit boek tot een korte maar duidelijke stellingname. Op basis van tien stellingen lanceren ze een aantal standpunten over de richting waarin het debat over het (openbaar) vergelijken van scholen zou moeten evolueren. Op die manier willen ze voeding geven aan een debat dat broodnodig gevoerd moet worden. (Bron: covertekst)


Book
Doeltreffend schoolbeleid : praktijkboek beleidsvoerend vermogen in scholen
Authors: ---
ISBN: 9789463440288 Year: 2017 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Scholen krijgen steeds meer autonomie om vorm te geven aan hun beleid. Positief is dat daardoor rekening kan worden gehouden met de lokale context. Tegelijk stelt dit de school ook wel voor uitdagingen en wordt er een beroep gedaan op het beleidsvoerend vermogen van de scholen. Doeltreffend schoolbeleid is een herwerking en tegelijk update van het eerder uitgegeven Pei/ijlen naar succesvol schoolbeleid. Het boek biedt een houvast aan alle personeelsleden van scholen en schoolgemeenschappen en aan begeleiders van onderwijs die mee vorm en inhoud geven aan het schoolbeleid. De auteurs presenteren acht 'dragers' van beleidsvoerend vermogen die van doorslaggevend belang zijn voor het realiseren van een geslaagd schoolbeleid: doeltreffende communicatie, ondersteunende professionele en persoonlijke relaties, gedeeld leiderschap, gezamenlijke doelgerichtheid, responsief vermogen, innovatievermogen, een geïntegreerd beleid en reflectief vermogen. De auteurs vatten het boek zo op dat de lezer op een actieve wijze aan de slag kan met het boek. Aan de hand van reflectie-oefeningen kan hij nagaan in welke mate een bepaalde 'drager' aanwezig is op zijn school. Daarnaast krijgt hij aanknopingspunten voor de realisatie van alle acht de dragers van beleidsvoerend vermogen. De auteurs beschrijven een gevalideerd instrument dat toelaat het beleidsvoerend vermogen van de school in kaart te brengen, met als uiteindelijke doel de verdere schoolontwikkeling.


Book
Een alternatieve kijk op evaluatie
Authors: ---
ISBN: 9789030115939 Year: 2010 Publisher: Mechelen : Plantijn,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Listing 1 - 10 of 37 << page
of 4
>>
Sort by