Listing 1 - 10 of 37 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Application specific integrated circuits --- Silicon compilers --- Signal processing --- Computer-aided design --- Digital techniques --- Silicon compilers. --- Computer-aided design. --- Digital techniques. --- Application specific integrated circuits - Computer-aided design --- Signal processing - Digital techniques
Choose an application
Choose an application
School management --- Flanders --- Pedagogiek en onderwijskunde --- onderwijsbeleid --- onderwijsbeleid. --- Onderwijsbeleid.
Choose an application
Choose an application
De kennisbasis omtrent het uitvoeren van zelfevaluaties staat aan het begin van het groeiproces. Dit boek verbreedt en verdiept de bestaande kennisbasis. Het benoemt succesfactoren en valkuilen. Het wil inzicht geven in de processen die ervoor zorgen dat aan zelfevaluaties al dan niet op een succesvolle manier vorm wordt gegeven. Dit boek wil zowel prille initiatiefnemers wegwijs maken op het onbekende terrein van kwaliteitszorg als meer ervaren coördinatoren van zelfevaluaties een houvast bieden. Vanuit de inzichten die groeiden uit het bestuderen van zelf-evaluaties in Vlaamse scholen, schetst deze publicatie een kader waarbinnen kwaliteitszorg en zelfevaluaties vorm kunnen krijgen. De auteurs hebben daarbij theoretische achtergronden gekoppeld aan praktische suggesties. Dit boek bevat geen zelfevaluatie-instrument als dusdanig. Het gaat over zelfevaluatie. De potentiële sterkte van zelfevaluaties schuilt precies in de schoolspecifieke invulling ervan. Inspelen op die eigenheid van scholen en van de mensen die erin actief zijn, loopt als een rode draad doorheen dit boek. (Bron: covertekst)
IKZ (integrale kwaliteitszorg) --- School management --- zelfevaluatie --- Business policy --- schoolorganisatie --- 371.05 --- 691 --- 371.1 --- 458.1 --- Kwaliteitszorg --- Professionalisering --- Schoolbeleid --- Schoolmanagement --- Schoolontwikkeling --- Zelfevaluatie --- kwaliteitszorg --- Kwaliteitszorg ; onderwijs --- 371.05 Bestuur en beheer van het onderwijs --- Bestuur en beheer van het onderwijs --- Pedagogie en didactiek --- Management van educatieve vestigingen --- Organisatie - Management --- PHL-Central Office 13 --- schoolmanagement --- 367.1 --- 450.7 --- kwaliteitsbewaking --- schoolbeleid
Choose an application
Inhoud: 1. Stilstaan bij evaluatie; 2. Op zoek naar goede evaluatie; 3. Aandacht voor het evaluatieproces; 4. Alternatieve evaluatievormen geïllustreerd; 5. Aanvangen met alternatieve evaluatievormen.
#SBIB:316.334.1O440 --- #SBIB:37H0 --- 700 Pedagogie --- #KVHA:Evaluatie --- #KVHB: Didactiek --- #KVHB: Evaluatie --- 371.25 --- evaluatie --- portfolio's --- 454.4 --- didactiek --- 450.4 --- didactisch proces --- onderwijs --- Evaluatievormen --- Onderwijs-evaluatie --- 454.4 ) Evaluatie --- assessment --- evaluatie (ler) --- evaluatietechnieken --- Evaluatie --- Onderwijs --- 484.4 --- studentenbegeleiding --- 043468.jpg --- 371.3 --- Onderwijsgedrag: algemeen --- Pedagogie --- Didactische evaluatie --- Onderwijskunde --- Didactic evaluation --- evaluatie (onderwijs) --- Evaluatietechnieken ; onderwijs --- Assessment-center-methode --- Evaluatietechnieken --- Portfolio's --- Assessment --- Attitudes --- Vaardigheidstraining --- Kwaliteit --- #BSCH: vak: didactiek --- Evaluatietechniek --- Portfolio --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Attitude --- Kwaliteit (proceskenmerk)
Choose an application
Dit boek biedt directies van scholen, personeelsleden en leerkrachten handvatten om hun schoolbeleid te evalueren en te verbeteren. Hiertoe worden acht dragers van beleidseffectiviteit gepresenteerd die doorslaggevend zijn bij het voeren van een geslaagd schoolbeleid: doeltreffende communicatie, ondersteunende professionalele en persoonlijke relaties, gedeeld leiderschap, gezamelijke doelgerichtheid, responsief vermogen, innovatief vermogen, een geïntegreerd beleid en reflectief vermogen.
Onderwijs --- Onderwijsbeleid --- Onderwijsmanagement. --- Pedagogiek en onderwijskunde --- Vlaanderen. --- Onderwijsbeleid. --- onderwijsbeleid --- School management --- Education and state --- 371.014 --- onderwijs --- schoolbeleid --- 458.1 --- schoolmanagement --- Effectieve scholen --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Leidinggeven --- Onderwijsorganisatie --- Schoolmanagement --- Secundair onderwijs --- Vlaanderen --- Zelfevaluatie --- Schoolbeleid --- Schoolcultuur --- Schoolleiders --- Schoolstructuur --- Organisatiecultuur --- bedrijfsorganisatie (bedrijfseconomie) --- leerkrachtenbegeleiding --- personeelsbeleid --- 371.014 Onderwijspolitiek --- Onderwijspolitiek --- schoolmanagement, directieraden, klassenraden, ouderavonden, oudercommissies, ouderparticipatie, schoolparlementen en schoolraden --- Organisatie - Management --- PHL-Central Office 13 --- onderwijskunde --- onderwijsonderzoek --- onderwijsinnovatie --- communicatie --- cultuurverschillen --- kwaliteitsbewaking --- leidinggeven --- management --- organisatie --- School --- Effectieve school --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
Heeft het zin gegevens over de kwaliteit van scholen openbaar te maken? Is het haalbaar en geoorloofd om scholen te vergelijken? En kan die vergelijking dan gepubliceerd worden? Dit zijn vragen die geregeld in het debat over onderwijs en scholen opduiken. Het zijn bovendien geen academische vragen: ouders, leerlingen en studenten die voor een schoolkeuze staan zijn vaak op zoek naar 'objectieve gegevens' om een goede keuze te kunnen maken. Hun begeleiders en keuze-adviseurs zoeken eveneens houvast. Tegelijk zoeken scholen naar handvatten voor hun interne kwaliteitszorg en schoolontwikkeling. We kennen echter geen centrale examens, er worden geen gegevens over de kwaliteit van scholen openbaar gemaakt -tenminste niet op een actieve manier - en scholen weten niet hoe goed ze het werkelijk doen in vergelijking met andere scholen. Bovendien is de discussie over dit alles nog nooit ten gronde gevoerd. Om op die vragen zinvol te antwoorden werd door wetenschappers onderzoek uitgevoerd. Enerzijds zijn ze gaan kijken in het buitenland, waar bijvoorbeeld rankings in kranten gepubliceerd worden en waar ook de overheid en de scholen actief bezig zijn om gegevens openbaar te maken. Anderzijds hebben de onderzoekers een brede waaier van personen gevraagd naar hun visie: leerkrachten, ouders, leerlingen, beleidsmensen (inspectie, onderwijsadministratie, Dienst voor Onderwijsontwikkeling), pedagogisch begeleiders, nethoofden, schoolleiders, onderwijskundigen (onderzoekers), journalisten en werkgevers. Op basis van al die informatie komen de auteurs in dit boek tot een korte maar duidelijke stellingname. Op basis van tien stellingen lanceren ze een aantal standpunten over de richting waarin het debat over het (openbaar) vergelijken van scholen zou moeten evolueren. Op die manier willen ze voeding geven aan een debat dat broodnodig gevoerd moet worden. (Bron: covertekst)
School management --- Flanders --- 450.4 --- onderwijs --- onderwijsbeleid --- scholen --- schoolgegevens --- vergelijkingen --- Kwaliteitszorg ; onderwijs --- Onderwijskunde --- 720 Onderwijs --- 371.2 --- 371.3 --- kwaliteitszorg --- schoolorganisatie --- 371.3 Didaktiek. Onderwijsmethoden. Evaluatie van het lesgeven --- Didaktiek. Onderwijsmethoden. Evaluatie van het lesgeven --- 371.2 Schoolorganisatie --- Schoolorganisatie --- Kwaliteit --- Kwaliteitszorg --- Scholen --- Onderwijs --- Delphi-studie --- Vlaanderen --- Onderwijsbeleid --- Schotland --- Kwaliteit (proceskenmerk) --- School (instelling) --- Nederland --- Kust --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Emigratie --- School management. --- Flanders.
Choose an application
Scholen krijgen steeds meer autonomie om vorm te geven aan hun beleid. Positief is dat daardoor rekening kan worden gehouden met de lokale context. Tegelijk stelt dit de school ook wel voor uitdagingen en wordt er een beroep gedaan op het beleidsvoerend vermogen van de scholen. Doeltreffend schoolbeleid is een herwerking en tegelijk update van het eerder uitgegeven Pei/ijlen naar succesvol schoolbeleid. Het boek biedt een houvast aan alle personeelsleden van scholen en schoolgemeenschappen en aan begeleiders van onderwijs die mee vorm en inhoud geven aan het schoolbeleid. De auteurs presenteren acht 'dragers' van beleidsvoerend vermogen die van doorslaggevend belang zijn voor het realiseren van een geslaagd schoolbeleid: doeltreffende communicatie, ondersteunende professionele en persoonlijke relaties, gedeeld leiderschap, gezamenlijke doelgerichtheid, responsief vermogen, innovatievermogen, een geïntegreerd beleid en reflectief vermogen. De auteurs vatten het boek zo op dat de lezer op een actieve wijze aan de slag kan met het boek. Aan de hand van reflectie-oefeningen kan hij nagaan in welke mate een bepaalde 'drager' aanwezig is op zijn school. Daarnaast krijgt hij aanknopingspunten voor de realisatie van alle acht de dragers van beleidsvoerend vermogen. De auteurs beschrijven een gevalideerd instrument dat toelaat het beleidsvoerend vermogen van de school in kaart te brengen, met als uiteindelijke doel de verdere schoolontwikkeling.
Onderwijsmanagement. --- School management --- 720 Onderwijs --- 741 Schoolorganisatie --- Onderwijsmanagement --- 450.2 --- 458.1 --- onderwijsmanagement --- Organisatie - Management --- Onderwijsorganisatie --- schoolbeleid --- Onderwijsbeleid --- Scholen --- Effectieve scholen --- Schoolmanagement --- schoolorganisatie --- schoolmanagement --- Schoolbeleid --- beleidsvoerend vermogen --- 371.1 --- 370 --- School (instelling) --- Effectieve school --- Nederland --- Kust
Choose an application
departement Lerarenopleiding 10 --- onderwijsontwikkeling --- evaluatieproces
Listing 1 - 10 of 37 | << page >> |
Sort by
|