Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|
Choose an application
In dit handboek wordt stapsgewijs uiteengezet hoe je een adequate verkooporganisatie opbouwt. Het volledige commerciële managementspectrum komt aan bod: kwalitatieve en kwantitatieve aspecten, people management, commerciële doelstellingen en verkoopinformatiesystemen en vooral ook de strategische invalshoek van verkopen. Het handboek is zeer praktijkgericht. De jarenlange ervaring van de auteur in het marketing- en verkoopvak wordt geïntegreerd in werkbare professionele concepten. Het is vooral een werkboek dat aanzet om aan de slag te gaan.
Marketing. --- Verkooptechnieken. --- sales audit --- verkooptechniek --- direct marketing --- verkooporganisatie --- Marketing --- management --- Selling --- Handbooks, manuals, etc. --- Management --- 369.3 --- marketing --- verkoopkunde --- 658.85 --- 658.8 --- Verkoopbeleid --- Verkoopstechnieken --- Verkopen --- E090557.jpg --- Verkooptechnieken --- verkoopkunde, vertegenwoordigers --- Verkooptechniek. Verkoopkunde --- Sales management --- Verkoop --- Verkopers --- Klantgericht ondernemen --- Marktgericht ondernemen --- Strategievorming --- Leidinggeven --- Organisatieleer --- Salesmanagement --- Verkoper --- Leiderschap --- Vente
Choose an application
Het handboek Consumentengedrag: toegepaste basisconcepten is een studieboek om met meer inzicht en kennis klantgerichter te ondernemen. Centraal staat de 'consumens', het individu dat producten en diensten aanschaft, verbruikt en gebruikt, en streeft naar meer dan gewoon consumeren. Een inzicht dat groeit en aanleiding geeft tot meer aandacht voor de mens achter de 'consument'.Hoe komt het koopgedrag van mensen tot stand ? Wat zijn de menselijke 'denk- en doe'-mechanismen die resulteren in een bepaald koopgedrag ? Welke sociale invloeden spelen een rol in het dagelijkse leven van het individu ? Zijn er inzichten en concepten die een bedrijf kunnen helpen om een (ethisch en deontologisch) verantwoord klantgericht commercieel beleid te voeren ?De essentiële concepten aangereikt uit diverse menswetenschappen worden toegelicht en geïllustreerd met praktijkvoorbeelden. Ieder hoofdstuk vangt aan met een handige Leeswijzer - vragen en stellingen die de lezer aanzetten om de aangereikte materie in een ruimere context te situeren. Basisconcepten uit de psychologie, sociologie, sociale psychologie, neurologie & worden praktijkgericht aangebracht. Het zet de lezer aan om dit boeiende vakgebied beter te leren kennen en te exploreren.Dit boek richt zich voornamelijk naar studenten hoger onderwijs, met een stevige interesse in het marketingvakgebied, die explicieter en met meer inzicht en begrip het commerciële beleid van een organisatie willen onderbouwen. Ook voor de bedrijfspraktijk is dit boek een aanrader. Het vakgebied 'consumentengedrag' kent een razendsnelle evolutie. Kennis van de basisconcepten en hoe die steeds verder evolueren en verfijnd worden met actuele inzichten, is voor de bedrijfsmedewerker een onmisbare vakkennis.Bron : http://www.boekenbank.be
Consumer behavior --- consumentengedrag --- Marketing research --- Handbooks, manuals, etc. --- Consumentengedrag --- PXL-Business 2015 --- marketingcommunicatie --- consumentenspychologie --- koopgedrag --- #KVHB:Consumenten --- #KVHB:Marketing --- AA / International- internationaal --- 339.320 --- 366.1 --- 366 --- consumenten --- marketing --- 341.6 --- Consumptie: algemeenheden. Wet van de vraag in verband met de consumptie. Consumptiebehoefte. Behoeftetheorie. --- Consumptie: algemeenheden. Wet van de vraag in verband met de consumptie. Consumptiebehoefte. Behoeftetheorie --- Psychologie van de consument --- Koopgedrag --- Consumenten --- Consumentisme --- klantgericht ondernemen --- Consumentenpsychologie --- Consument
Choose an application
Account management 3.0 is een leer- en studieboek om met meer bedrijfseconomisch inzicht professioneel account management toe te passen. Het handboek gaat verder dan 'verkopen': het credo 'We verkopen niet, de klant koopt!' wordt op een inspirerende manier uitgewerkt. Het handboek start daar waar heel wat handboeken over verkoop eindigen. In de praktijk wordt nog te dikwijls neergekeken op commerciële functies. Het besef groeit dat account management een bron van vernieuwing, innovatie en een groot concurrentieel voordeel kan betekenen. Bedrijven zijn op zoek naar accountmanagers met een stevige bedrijfseconomische en commerciële achtergrond. Uitgebreid en praktijkgericht gaat het handboek in op het arsenaal aan vaardigheden en instrumenten voor account management, zoals een accountplan maken, een klantenportfolio evalueren, strategische werkmodellen opstellen en bedrijfseconomische berekeningen maken.Ook recente inzichten in het vakgebied 'inkoop' zijn in het boek geïntegreerd. De accountmanager wordt geconfronteerd met professionele buying centers. Dat vereist een goede kennis, niet alleen van de supply chain; ook de demand chain doorgronden is een professionele must voor de accountmanager. Het handboek richt zich op studenten hoger onderwijs die meer inzicht willen opbouwen in het commerciële beleid van organisaties in een business-to-business context. Ook accountmanagers van business-to-consumer organisaties vinden in het handboek tal van toepassingen om met nieuwe inzichten account management toe te passen. Voor de bedrijfspraktijk is het een vernieuwende kijk op professioneel account management. Er wordt duidelijk gemaakt dat solution selling evolueert naar nieuwe klantenbenaderingen, gebaseerd op insight selling. Het is een uitdagende en boeiende evolutie in het commerciële vakgebied. Organisaties kunnen daar best meteen rekening mee houden. Bij het handboek hoort een e-learning module met praktijkoefeningen en -voorbeelden. Het biedt de gebruiker van het handboek de mogelijkheid om de materie op een interactieve en geactualiseerde manier in te oefenen.Bron : http://www.acco.be
management --- account management --- 369.3 --- verkoopkunde --- verkopen --- klantenmanagement --- 658.811 --- verkoopkunde, vertegenwoordigers --- Accountmanagement --- Marktgericht ondernemen --- Klantgericht ondernemen --- Relatiemarketing --- Marketing --- Management --- Handbooks, manuals, etc. --- PXL-Business 2015 --- verkooporganisatie --- verkooptechnieken
Choose an application
Het opstellen van een commercieel budget is geen sinecure. Het vergt heel wat inzicht en kunde om een sluitend en goed onderbouwd verkoop- en marketingbudget op te stellen. Iedere commercieel verantwoordelijke ondervindt dagelijks het belang van een gefundeerd commercieel budget. De bedrijfsleiding beseft dat het commercieel plan en budget de fundamenten zijn van de bedrijfsvoering. Commercieel budgetteren toegepast biedt een uitgebreide en praktische leidraad om professioneel een commercieel budget op te maken. Niet alleen wordt een stevig theoretisch kader m.b.t. commerciële budgettering aangereikt, de auteurs beschrijven een stappenplan hoe u in de praktijk een werkbaar commercieel budget kunt uitwerken aan de hand van concreet en gefundeerd cijfermateriaal. In dit handboek vindt u bovendien oefeningen om stap voor stap tot een geïntegreerd commercieel budget te komen. Deze oefeningen, aangevuld met rekenbladtoepassingen en onlinetoetsen (op ), maken het boek bij uitstek geschikt voor de professionele bacheloropleiding. Dankzij vele tips en voorbeelden vormt het een handige checklist voor de bedrijfsleider en voor alle geïnteresseerden die zich willen verdiepen in een gezonde economische bedrijfsvoering.
Applied marketing --- budgettering --- marketing --- financieel management --- Corporate budget --- Financial organisation --- Marketing -- Gestion --- Marketing management --- Marketingmanagement --- 364.2 --- 657.3 --- Financieel management --- Financieel management. --- Managerial economics --- Handbooks, manuals, etc. --- Customer service --- Management
Choose an application
Choose an application
Marketing is vandaag onmisbaar voor iedere organisatie. Handboek Marketing: Klant- en Marktgericht Ondernemen biedt op een zeer praktijkgerichte manier toegang tot het boeiende vakgebied Marketing. Dit handboek reikt een concreet stappenplan aan waarmee managers, bedrijfsleiders en medewerkers van een bedrijf of organisatie meteen aan de slag kunnen. Om de verschillende marketingstappen concreet uit te werken is er ook nood aan een duidelijk geformuleerde bedrijfsvisie, een missie, doelstellingen en strategie. Allemaal onderwerpen die uitgebreid in dit boek aan bod komen. Dit handboek is vooral bestemd voor bachelor en bachelor na bachelor opleidingen, voor niet-bedrijfseconomen die een grondige inleiding in de marketing wensen. Voor de practicus is deze uitgave een handige leidraad bij zijn dagelijkse werkzaamheden.
Marketing. --- Ondernemen. --- Applied marketing --- marketing --- Marketing --- Belgium --- Management --- 369.1 --- ondernemen --- verkoopkunde --- 658.8 --- marketing, marktonderzoek, marktanalyse --- marketing, verkoop, distributie --- Klantgericht ondernemen --- Marktgericht ondernemen --- Marketingstrategieën --- Marketingresearch --- Consumentengedrag --- Productbeleid --- Communicatie --- Marketingplanning --- Business-to-Business marketing --- Marketing van diensten --- Marketingstrategie --- Financiewezen
Choose an application
Een praktische handleiding om je bedrijfsstrategie te realiseren Dankzij de stapsgewijze aanpak zet je strategisch denken om in praktisch doen. Een praktijkgerichte benadering van strategiebepaling gebaseerd op de jarenlange consultancyervaring van de auteurs. Het duidelijke routeplan en de essentiële werkbladen vormen een handig instrument om in team een strategie te ontwikkelen én uit te voeren. Met een unieke code die gratis toegang verleent tot een online leerplatform - www.praktijkboekstrategie.com - voor meer uitleg, theoretische achtergronden, illustraties en praktijkvoorbeelden. Bron : http://www.boekenbank.be
Social Sciences and Humanities. Management studies, Business Administration, Organizational Science --- Strategic Policy. --- Business policy --- Industrial management --- Handbooks, manuals, etc. --- Strategic planning --- #SBIB:316.334.2A551 --- #SBIB:35H203 --- 366.43 --- strategisch management --- bedrijfsmanagement --- Strategisch management --- Bedrijfsmanagement --- 658 --- Partijen en strategieën in de onderneming: ondernemingsbeleid en management --- Overheidsmanagement: strategisch management --- Management --- Strategievorming --- Stakeholders --- Bedrijfsstrategieën --- PXL-Business 2020 --- organisatiekunde --- bedrijfsstrategiëen --- 005.52 --- Stakeholder --- Bedrijfsstrategie --- Kostenbeheersing --- 431 --- management --- opleiding management --- formation management
Choose an application
Een praktische handleiding om je bedrijfsstrategie te realiseren Dankzij de stapsgewijze aanpak zet je strategisch denken om in praktisch doen. Een praktijkgerichte benadering van strategiebepaling gebaseerd op de jarenlange consultancyervaring van de auteurs. Het duidelijke routeplan en de essentiële werkbladen vormen een handig instrument om in team een strategie te ontwikkelen én uit te voeren. Met een unieke code die gratis toegang verleent tot een online leerplatform - www.praktijkboekstrategie.com - voor meer uitleg, theoretische achtergronden, illustraties en praktijkvoorbeelden. Bron : http://www.boekenbank.be
Social Sciences and Humanities. Management studies, Business Administration, Organizational Science --- Strategic Policy. --- strategisch beleid --- Business policy --- 631.15 bedrijfsbeheer --- 334 bedrijven --- 65 management --- 098 Bedrijfskunde --- 366.43 --- strategisch management --- planmatig werken --- management --- Competenties --- Concurrentie --- Management --- SWOT-analyses --- Strategisch denken --- 658.112 --- 658.112 Site, location, place of business --- Site, location, place of business --- Strategisch management --- Strategievorming --- Stakeholders --- Bedrijfsstrategieën --- Stakeholder --- Bedrijfsstrategie --- Kostenbeheersing
Choose an application
‘We verkopen niet, de klant koopt!’. Accountmanagement 4.0 werkt dit credo op een heldere en inspirerende manier uit. Dit handboek integreert de laatste wetenschappelijke inzichten uit de vakgebieden ‘inkoop’ en ‘supply chain management’ en biedt de lezer de handvatten om de demand chain te doorgronden, een essentiële skill voor elke professionele accountmanager. Ten opzichte van versie 3.0 wil Accountmanagement 4.0 vooral komen tot een nog dieper inzicht in de klant. Dat vergt van de accountmanager een holistischere klantenbenadering die aansluit bij de gestegen eisen en verwachtingen van vandaag. Accountmanagers zijn niet enkel veelgevraagde profielen in het werkveld, het zijn vooral de geknipte mensen om een concurrentieel voordeel te verzilveren. Dit handboek focust op de connectie met de klant. Van connecteren naar floreren.
Boekhouden. --- Economie. --- Marketing. --- Distribution strategy --- verkooptechniek --- SCM (supply chain management) --- klantentevredenheid --- account management --- CRM (Customer Relationship Management)
Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|