Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|
Choose an application
Hoe maken onderwijsinstellingen, ziekenhuizen, openbare besturen, zorg- en welzijnsorganisaties, ... de stap van missie en visie naar resultaten en effecten? Zonder twijfel zijn medewerkers hierbij een cruciale factor. En dus logischerwijs ook het medewerkersbeleid. Dit boek richt zich dan ook naar leidinggevenden in social profit en naar HR-medewerkers en HR-verantwoordelijken. Het legt de weg van visie naar effecten bloot, een weg die loopt langs leiden motiveren van medewerkers, en langs efficiëntiviteit en tevredenheid. Een weg die bepaald wordt door interne en externe krachten. Een weg die het moet hebben van evenwichten en maatwerk. In dit boek geen ijzeren wetten, onfeilbare stappenplannen of grote waarheden. Wel een uitvoerige landkaart, doorspekt met inspirerende voorbeelden en 101 open vragenhttps://www.acco.be/nl-be/items/9789033495373/Sturen-en-stuwen
Human Resource Management. --- Sociology of social care --- social profit --- teamwork --- Personnel management --- HRM (human resource management) --- Personeelsbeleid --- Handbooks, manuals, etc. --- 367.2 --- personeelsmanagement --- Human resources --- HRM --- personeelsbeleid --- gezondheidszorg --- social profit-sector --- personeelsbeleid, HRM --- human resources management --- PXL-Business 2015 --- leidinggeven --- non-profit sector --- opleiding personeelswerk --- Non-profitsector --- Werknemers --- Management --- Personeelsmanagement --- Organisatie --- Werving --- Personeelsselectie --- Onthaal --- Beloningen --- Begeleiding --- Personeelstevredenheid --- Effectiviteit --- Motivatie --- Werknemer --- Onthaal (welkom) --- Beloning --- Inspraak --- Onboarding --- Personeelswerving
Choose an application
Mensen die in social profit werken zijn heel erg begaan met hun cliënten, bewoners, bezoekers, gebruikers, patiënten, burgers en belanghebbenden. Waarom hebben deze organisaties het dan toch soms nog moeilijk om voluit voor de klant te gaan? Wat houdt hen tegen om – net zoals sommige profitspelers – alles op alles te zetten voor de klant? Voor alles zal wel een reden en redenering te vinden zijn. Tussen droom en daad staan steeds wetten in de weg en praktische bezwaren. In dit boek probeert auteur Tom Vandooren om bij te dragen aan iets waar veel socialprofitorganisaties de juiste genen voor hebben: het graag zien van de klant en dit consequent tonen. Met dit boek schaart hij zich niet tegen maar net naast hen in het zoeken naar manieren om terug de held van onze klanten te worden. Want hoe doen we dat, die klant centraal stellen? Gaat het om snel en foutloos werken? Is maatwerk de sleutel? Of moeten we de gevoelens van de klant bespelen? Dit boek verkent wat klantgerichtheid kan betekenen in zorg, welzijn, bestuur, onderwijs, … en welke strategieën er zijn om (steeds) waardevol(ler) te zijn voor klanten. Via een systematische zoektocht door het complexe systeem dat elke organisatie is, gaat de auteur vervolgens op zoek naar manieren waarop klantgerichtheid vorm kan krijgen in het organisatieontwerp. Zijn denken over klantgerichtheid in social profit mag dan wel gevoed en vormgegeven zijn door auteurs en deskundigen op dit vlak, maar is ontstaan, gegroeid en bijgesteld door de vele gesprekken, discussies, workshops, vormingen, … die hij rond dit thema de voorbij jaren had, volgde en gaf.
658.89 --- Klantgericht werken --- Management --- 658/14 --- Public economics --- Sociology of organization --- Consumer behavior --- Kwaliteitszorg --- Klantvriendelijkheid --- Management ; klantenservice --- welzijnsbeleid --- Klantgerichtheid --- Social profitorganisaties --- 364 --- 361.01 --- 65.012 --- IKZ (integrale kwaliteitszorg) --- cliënt-hulpverlener relatie --- social profit --- organisatiesociologie --- klantentevredenheid --- Social profit ; klantgericht. --- Onderwijs --- Openbaar bestuur --- Welzijn --- Zorg
Choose an application
Heb je je ooit afgevraagd waarom socialprofitorganisaties zo zelden in erelijsten van klantgerichte organisaties voorkomen? Zijn ze dan niet klantgericht? Of zijn patiënten, bewoners, cliënten, burgers? simpelweg geen klanten? Toch wel! Dit boek breekt een lans voor klantgericht werken en organiseren in social profit, en verkent wat klantgerichtheid kan betekenen in sectoren zoals zorg, welzijn, bestuur en onderwijs. Via inspirerende voorbeelden uit de profitsector ontdek je hoe je (steeds) waardevol(ler) kunt zijn voor je klanten. Bovendien leer je hoe je klantgerichtheid kunt cementeren in het organisatieontwerp: van leiderschap tot procesontwerp, van kwaliteitszorg tot communicatie. Want achter elk mooi verhaal schuilt een mens, maar achter honderd mooie verhalen schuilt een systeem.https://www.borgerhoff-lamberigts.be/owl-press/shop/boeken/maar-wij-hebben-toch-geen-klanten-2
Social profit --- Klantgerichtheid --- Klantgericht ondernemen --- Organisatieontwikkeling --- Dienstverlening --- Klantentevredenheid --- Personeelsmanagement --- Leiderschap --- Kwaliteitszorg --- Communicatie --- Non-profitsector --- Organisatieleer --- Klantvriendelijkheid --- Non-profitorganisaties --- Organization theory --- Firms and enterprises --- Consumer behavior --- IKZ (integrale kwaliteitszorg) --- social profit --- klantentevredenheid --- sociale marketing
Choose an application
Mensen die in social profit werken zijn heel erg begaan met hun cliënten, bewoners, bezoekers, gebruikers, patiënten, burgers en belanghebbenden.Waarom hebben deze organisaties het dan toch soms nog moeilijk om voluit voor de klant te gaan? Wat houdt hen tegen om ? net zoals sommige profitspelers ? alles op alles te zetten voor de klant? Voor alles zal wel een reden en redenering te vinden zijn. Tussen droom en daad staan steeds wetten in de weg en praktische bezwaren.In dit boek probeert auteur Tom Vandooren om bij te dragen aan iets waar veel socialprofitorganisaties de juiste genen voor hebben: het graag zien van de klant en dit consequent tonen. Met dit boek schaart hij zich niet tegen maar net naast hen in het zoeken naar manieren om terug de held van onze klanten te worden.Want hoe doen we dat, die klant centraal stellen? Gaat het om snel en foutloos werken? Is maatwerk de sleutel? Of moeten we de gevoelens van de klant bespelen?Dit boek verkent wat klantgerichtheid kan betekenen in zorg, welzijn, bestuur, onderwijs, ? en welke strategieën er zijn om (steeds) waardevol(ler) te zijn voor klanten.Via een systematische zoektocht door het complexe systeem dat elke organisatie is, gaat de auteur vervolgens op zoek naar manieren waarop klantgerichtheid vorm kan krijgen in het organisatieontwerp.Zijn denken over klantgerichtheid in social profit mag dan wel gevoed en vormgegeven zijn door auteurs en deskundigen op dit vlak, maar is ontstaan, gegroeid en bijgesteld door de vele gesprekken, discussies, workshops, vormingen, ? die hij rond dit thema de voorbij jaren had, volgde en gaf."Achter elk mooi verhaal schuilt een mens. Achter 100 mooie verhalen schuilt een systeem."Bron: http://catalogus.uitgeverij.vandenbroele.be/fondscatalogus/782.aspx?pageID=20050609124856Z
Non-profitsector --- Werknemer --- Management --- Personeelsmanagement --- Organisatie --- Werving --- Personeelsselectie --- Onthaal (welkom) --- Beloning --- Begeleiding --- Personeelstevredenheid --- Effectiviteit --- Motivatie --- Klantentevredenheid --- Klantgericht ondernemen --- Zorg- en welzijnssector --- Personeelswerving
Choose an application
Klantgerichtheid is een complexe bezigheid. Het volstaat niet om één of enkele acties in het meerjarenplan op te nemen, één medewerker vrij te stellen om op klachten te reageren of één frontofficeteam te trainen.Klantgerichtheid écht ingang laten vinden in welke organisatie dan ook -en daar zijn lokale besturen geen uitzondering op- vereist een integrale aanpak en het besef dat alles inspeelt op alles.Dit boek heeft tot doel om deze complexiteit in hapklare brokken uiteen te rafelen. Hiervoor vertrekken de auteurs vanuit de stelling dat klantdenken in een lokaal bestuur nodig en zinvol én niet evident is. Dat er al vaak vanuit een klantgerichte reflex wordt bestuurd en gewerkt én dat er nog ruimte voor groei is. Dat klantgerichtheid zo complex is dat het niet in 10 lesjes kan worden gegoten én dat het zinvol is die uitdaging toch aan te gaan.Dat doen de auteurs door een aantal eerder theoretische insteken te combineren met concrete praktijkverhalen. Elk hoofdstuk is dan ook doorspekt met hoofdzakelijk Vlaamse good practices (46 in totaal!) en wordt afgesloten met enkele concrete tips. Daarbij zijn alle hoofstukken impliciet verbonden door vier grote focuspunten, die als rode draden door het hele boek heen kronkelen:Een focus op het klantdenken: de klant vanuit een relationele bril bekekenEen mensgerichte benadering van klantgerichtheidDe omslag van inside-out naar outside-in: de logica waar organisaties en besturen zich laten leiden door de veranderende realiteit en noden rondom zich.Klantgerichtheid als onderdeel van het organisatie-DNAEn wie zich door dit boek geprikkeld voelt om de eigen praktijk even aan de tand te voelen, kan hiervoor gebruik maken van de vijf reflectievragen die als afsluiter van elk hoofdstuk fungeren.http://catalogus.uitgeverij.vandenbroele.be/fondscatalogus/847.aspx
Klantgericht ondernemen --- Lokaal beleid --- Lokale overheid --- Burger --- Overheid --- Dienstverlening --- Klantentevredenheid --- Organisatiestructuur --- Zorg- en welzijnssector --- Organisatieleer --- Leiderschap --- Personeelsmanagement --- Communicatiestrategie --- Interactie
Choose an application
Klantgerichtheid is een complexe bezigheid. Het volstaat niet om één of enkele acties in het meerjarenplan op te nemen, één medewerker vrij te stellen om op klachten te reageren of één frontofficeteam te trainen. Klantgerichtheid écht ingang laten vinden in welke organisatie dan ook – en daar zijn lokale besturen geen uitzondering op – vereist een integrale aanpak en het besef dat alles inspeelt op alles. Dit boek heeft tot doel om deze complexiteit in hapklare brokken uiteen te rafelen. Hiervoor vertrekken de auteurs vanuit de stelling dat klantdenken in een lokaal bestuur nodig en zinvol én niet evident is. Dat er al vaak vanuit een klantgerichte reflex wordt bestuurd en gewerkt én dat er nog ruimte voor groei is. Dat klantgerichtheid zo complex is dat het niet in 10 lesjes kan worden gegoten én dat het zinvol is die uitdaging toch aan te gaan. Dat doen de auteurs door een aantal eerder theoretische insteken te combineren met concrete praktijkverhalen. Elk hoofdstuk is dan ook doorspekt met hoofdzakelijk Vlaamse good practices (46 in totaal!) en wordt afgesloten met enkele concrete tips.
Public administration --- Organization theory --- Consumer behavior --- overheidsbeleid
Choose an application
Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|