Narrow your search

Library

UCLL (2)


Resource type

dissertation (2)


Language

Dutch (2)


Year
From To Submit

2014 (2)

Listing 1 - 2 of 2
Sort by

Dissertation
Hoe iPads het onderwijs kunnen veranderen : Interactief lesgeven met iBooks op de iPad
Authors: ---
Year: 2014 Publisher: Hertogstraat Katholieke Hogeschool Leuven : Hertogstraat

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In ons afstudeeronderzoek keken we naar het gebruik van iPads in het secundaire on- derwijs. Eén programma stond voor ons centraal, namelijk iBooks Author. Hiermee was het mogelijk om zelf digitale boeken voor gebruik op de iPad te schrijven. Deze iBooks, zoals ze noemen, gebruikten we dan in een klascontext tijdens onze stage. Eerst bekijken we wat een iBook is, en hoe we dit zelf kunnen schrijven. Een iBook is een digitaal boek dat wordt gebruikt op de tablets, smartphones en computers van Ap- ple, dus op iPads, iPhones en Mac. Het zelf maken van een iBook is niet zo moeilijk, ongeacht een uitgebreide of beperkte ICT-kennis. Indien je met gewone applicatiesoftware als Word en PowerPoint kan wer- ken zal dit zeker geen probleem zijn. Er werd ook een navraag gedaan bij uitgeverijen om hun standpunt tegenover deze iBooks te leren kennen. We kregen echter niet helemaal de verwachte antwoorden. Ei- genlijk bleek de interesse van de gecontacteerde uitgeverijen heel beperkt. Het belangrijkste deel van ons onderzoek was wellicht het testen van onze boeken in een klascontext. Vrijwel meteen zagen we de grote interesse bij de leerlingen om de iPads te gebruiken. Ook uit de resultaten van ons vergelijkend onderzoek bleek dit en- thousiasme. De leerlingen met de iPad scoorden namelijk beter dan de leerlingen zon- der iPad. Als afsluiting vroegen we naar de standpunten van leerkrachten, leerlingen en studen- ten lerarenopleiding. Opvallend was dat een meerderheid van de student leerkrachten nog geen gebruik gemaakt heeft van een bordboek en dat toch een meerderheid van de leerlingen beweerde liever geen les te krijgen met de iPad. Zoals we al zeiden, schreven we zelf een aantal verschillende iBooks. Om hier een idee van te krijgen, willen we u ook aanraden om deze zelf te downloaden en door te ne- men. Deze iBooks zijn beschikbaar wanneer u surft naar de webpagina http:tinyurl.comonze-ibooks. Bij het bezoeken hiervan wordt u naar een drop- box pagina verwezen waar u...

Keywords


Dissertation
Hoe iPads het onderwijs kunnen veranderen : interactief lesgeven met iBooks op de iPad
Authors: --- --- ---
Year: 2014 Publisher: Heverlee Katholieke Hogeschool Leuven. Departement lerarenopleiding

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In dit afstudeeronderzoek keken we naar het gebruik van iPads in het secundair onderwijs. Eén programma stond centraal, namelijk iBooks Author. Hiermee was het mogelijk om zelf digitale boeken voor gebruik op de iPad te schrijven. Deze iBooks gebruikten we dan in een klascontext tijdens de strage. Eerst wordt er bekeken wat een iBook is en hoe dit zelf kan geschreven worden. Daarna volgt het belangrijkste deel van het onderzoek, namelijk het testen van deze boeken in een klascontext. Als afsluiting vroegen we naar de standpunten van leerkrachten, leerlingen en studenten lerarenopleiding. (Bron: auteurs)

Keywords

Listing 1 - 2 of 2
Sort by