Narrow your search

Library

Hogeschool Gent (1)


Resource type

dissertation (1)


Language

Dutch (1)


Year
From To Submit

2013 (1)

Listing 1 - 1 of 1
Sort by

Dissertation
Spelenderwijze Nederlands leren aan anderstalige jongeren.
Authors: --- --- --- ---
Year: 2013 Publisher: Gent : [s.n.],

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Deze scriptie is gericht aan leraren en toekomstige leraren die materiaal zoeken om deelaspecten van de Nederlandse taal te oefenen met meertalige leerlingen. Dat kan zowel voor meertalige nieuwkomers zijn als voor leerlingen die al een langere tijd in België wonen, maar die ook met een aantal taalelementen moeilijkheden hebben. Eerst leg ik enkele begrippen uit die nodig zijn om deze scriptie te begrijpen. Daarbij vond ik het ook belangrijk dat je als leraar weet welke taalniveaus er zijn.Verder vertel ik waarom Nederlands zo belangrijk is en waarom het een probleem vormt voor meertalige nieuwkomers. Als laatste geef ik nog enkele didactische tips mee die belangrijk zijn bij het aanleren van een taal.In het praktijkgedeelte heb ik de belangrijkste taalthema’s uitgewerkt. Doordat ik zelf tijdens de zomervakantie met jongeren werk die Nederlands willen leren, heb ik ondervonden waar de meeste taalproblemen liggen. Een taal leer je pas als je ze voldoende spreekt en oefent. En waarom zou dat dan niet op een leuke en speelse manier kunnen? Zo blijven de leerlingen gemotiveerd en ontdekken ze zelf de schoonheid van de taal.

Keywords

Listing 1 - 1 of 1
Sort by